Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Er på et “Hei Verden” arrangement her i regi av skolen til sønnen og “alle” klassene har laget en Kahoot. Ungene elsker det, men så var det å konvertere til betalende brukere (regner med skolen her har et abonnement).

1 Like

Ble det sagt at evt Nasdaq ville bli bestemt i q1?

De skal komme til en endelig vurdering i løpet av Q1 forsto jeg det som.

Personlig er jeg ikke så gira på Nasdaq. Må vel kjøre en feit emisjon ved IPO der, på potensielt veldig lave nivåer siden alle venter det skal komme emisjon med rabatt?

Går det an å liste uten å printe nye aksjer?

2 Likes

Nå er jeg ikke 100% sikker, men tror ikke crosslisting krever en emisjon, kan være direktesalg fra eksisterende aksjonærbase?

Emisjon gir mening dersom selskapet trenger kapital, og er en fin mulighet på den måten, men unødvendig å hente kapital hvis man ikke skal bruke den.

statistikken sier at selskaper får blandede resultater ved crosslisting, men at vekstaksjer gir en signifikant premium spesielt notert i us.

2 Likes

Skuffende utvikling utover dagen og jeg gikk på en SL, men da er det jo håp for dere i morgen :wink:

2 Likes

2 Likes

Har hamstret nedover her nå 48-49
Solgte 54.5 i går

3 Likes

Jøss, gikk rett vest det her. Ser an før jeg kjøper mer

1 Like

@Nocturne, hva sier chartet her nå?

Jeg avventer nærmere 40.

Edit: følg med på short

Jeg har lagt inn noen ordre litt lenger nede men er kanskje i overkant pessismistisk når jeg ser hvor oversolgt aksjen er på lavere timeframes; var ingenting i går som tilsa -10% i dag, men TA betyr mindre når det er en så stor aktør som BlackRock som skal ut.

Regner også med shorten øker i dag pga. de fikk en i fleisen på open i går.

Får bare følge med men nedtrenden er inntakt, så for min del er det bare damage control det handler om nå :slight_smile:

1 Like

Veldig glad for at jeg rev av plasteret i går

2 Likes

Konstruktiv bevegelse, får se hvor langt denne bouncen kan ta oss :slight_smile:

ma20 eller 50 på undersiden blir et mulig target ut fra hvem som kommer først?

1 Like

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010823131

Shorten øker stadig. Gleder med til inndekning😄

Med såpass svakt kjøpspress kan de nok dekke inn i ro og fred, dessverre.

Selskapet gjør i hvertfall mye riktig. Neste år blir supert, bare synd de har såpass luftig prising. De kommer til å bli superprofitable om få år, men fremdeles priset til p/s på 20🤠

1 Like

Eneste måten å få en skvis på mot større aktører som shorter er enten en så stor fundamental endring som totalt repriser selskapet over natta og alle vil ha en del, eller at en eller mange går sammen for å “ta svineriet”. Så lenge kursen synker så mener markedet det enda ikke er billig nok til å kjøpe mye, i tillegg til de algoritmen som er så sofistikerte at shortere alltid dessverre kommer greit ut.

1 Like

Deler det dere sier her, men min oppfatning er også at en aksje som kahoot/tech multipler kan skifte momentum helt ut av det blå, litt som i sommer da den gikk fra 37-74(+98%) på tre uker.

De fleste tech har tatt ut enorme fall allerede før rentene kommer opp, så disse aksjene kan overraske positivt fremover spør du meg! Børsen generelt har jo gasset kraftig med energi, laks osv men tech har i Norge blitt smadret…

Eksempel på tech hvor alle er tatt ut i år fra
All time high til all time low:

• Pexip fra 117 til 41 (-65%)
  • Kahoot fra 125 til 46(-63%)
  • Xplora 57 til 25 (-55%)
  • Link mobility 60-22(-63%)
  • Patientsky 15,6 - 3,68(-76%)

Osv…

Betyr ikke at det er ytterligere nedside eller at selskapene nødvendigvis er billigere, men på eksempelvis de svenske forumene ser jeg at de ler/gråter av av de norske investeringene de har gjort vs de svenske aksjene…

6 Likes