Helt enig! MEN, Softbank er nok her for å bli. De investerer sinnsykt aggressivt, men det har tidligere lønnet seg stort. Vi er dessverre i et 2021 marked der ingen av sektorene de investerer i har gått spesielt bra, men jeg har troen på at vi er nært enden på det, men de har definitivt fått smake sin egen medisin i år. Som et selskap, sett bort fra deres sinnsyke investeringsstrategi, så er jo Softbank bunnsolid. Jeg jobber mye i Japan, og har endel kjennskap til dette, og Softbank er på ingen måte en ny potensiell Evergrande. De kjører dog high risk og det er høy volatilitet, og det har jo en viss betydning for deres store eierpost i Kahoot selvsagt
Ja ser litt dårlig ut for de akkurat nå… Går nok greit med de langsiktig, men kan jo kanskje tenkes at det store fallet i Kahoot i dag trigges av nettopp dette? Eller har Softbank solgt masse i dag? Isåfall tok jeg veldig feil i det jeg skrev tidligere i dag. Noen med litt peiling på teknisk analyse som har noe mening om hvor dypt det sorte hullet er? Vi er jo relativt langt nedi det allerede, men såvidt jeg ser er det ikke mye støtte før på 37kr…
Nokså enig. Mulig noe støtte rundt 42 (tidligere motstand), også…
Han har i hvert fall troa
Da blir det kanskje tvangssalg på han…
Jepp, så det jeg og. 42 er nok ikke så sterk støtte ser det ut som, men men. Prøver å finne en fin inngang for å redde meg ut av det mørke hullet haha. Håper 42 holder, men det ser vi nok allerede i morgen. Om spådommene for Xmas rally er rett så kanskje vi former en ny solid bunn. Krysser fingrene. Det begynner jo å bli en fin pris for et selskap med godt moment.
Ser ut som det kan etablere seg litt støtte her med 46 nå om vi holder denne kursen?
God kjøpsmulighet nå, kan bli bedre før frykten gir seg. Irrasjonell omikronfrykt samt overreaksjon på at CEO har pant i deler av aksjebeholdningen.
Har aldri fulgt kursmål, de er jo i beste tilfelle kvalifisert gjetning. JP justerer nok opp igjen til neste år. Som sagt, god kjøpsmulighet for de med horisont. Sikkert lurt å slappe litt av om man er daytrader dog. Mer moro i ICE nå.
Burde ikke covid-frykt være bull for Kahoot?
Nettopp.
Helt klart at kursmål bare er tull når de alltid tar feil og bare justerer de etter realiteten. Alle kursmål var 80-100+ når aksjen gjorde det bra. Nå når det går dårlig så nedgraderer de. De tar jo ikke utgangspunkt i hva den bør bære verdt, så da er det jo bare dum gjetning. Meglerhusene er jo åpentbart en spøk…
Ingen fundamentale ting som er forandret så dette bør være en kjempebra pris nå!!
Hva bør kahoot være verdt da?
Hva mener du de bør være verdt? Hva synes JP Morgan det bør være verdt? Poenget er jo at det er synsing uansett, men når JP Morgan synser så raser aksjen 7-8%…
Man kan jo bruke multiplene og veksttakt for å vurdere det, men nå er jo alle meglerhusene sine kursmål blitt lavere, selv om tallene til Kahoot er blitt bedre, så hva er deres mening verdt?
JP Morgan hadde kursmål på 137kroner tidligere i år…
Kahoot er en glimrende trading-aksje, en god Nasse-dag så er kahoot gjerne grønn, tom over 10 %
Bare synd jeg som regel går glipp av de mulighetene…