Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

2 Likes

Kahoot! Group Reports Fourth Quarter 2021 Financial Results

“Over tid har det vært kjent at Kahoot har undersøkt mulighetene for en sekundær børsnotering. Nå forteller selskapet at det går videre med planene, og vil vurdere muligheten for en notering i USA. Selskapet forteller at det vil oppdatere markedet i henhold til de kravene som stilles.”

Potensiell trigger - er en helt annen verden en lille Norge

Sekundær notering, tilgjengelig for handel både i USA og Norge ala Golden Ocean Group?

Er ikke tallene veldig bra? Jeg følger ikke selskapet så godt, men jeg tror jeg aldri har hørt om noe selskap med 92 % gross margin. Det høyeste jeg har vært borte i er Adobe med 88 % og de har mer eller mindre monopol på sin software.

Det er vel gudingen som trekker ned, ikke rare underliggende vekst i bokført omsetning de guider for 2022:

1 Like

80 % vekst i revenues i Q1 2022 er vel bra?

Det er YoY, og en nedgang QoQ:

Dessuten skuffet de på blant annet resultat og cashflow:

Kahoot! ASA – Mandatory notification of trade by primary insider

3 Likes

Kahoot! ASA: Resolution to issue consideration shares

Kahoot! ASA: New share capital registered

Hvor skal denne ta veien?
Edtech er jo en trend for fremtiden og noe som i større grad man vil fokusere på.
Se feks. intern opplæring i selskaper type fortune 500 - er i utgangspunktet en utfodring.
Skole - blir mer digitalisert.

Kahoot er ned ca 80% fra ATH - noe som er sykt.

Så du mener at høy olje- og gasspriser ikke har noe å si for Kahoot? :stuck_out_tongue:

står de något spännande här ?

Ikke umulig at denne kommentaren satt litt fart i dag.

detter vel 10% i morgen :grimacing:

Tja, sykt og sykt. Var priset 40x inntening pr idag. Har ventet på disse nivåene vi er på nå, pg har da kjøpt min første posisjon. Jeg mener etter mine beregninger og analyse at fair V er en dobling av dagens kurs. Har troa fremover.

2 Likes
4 Likes

Kjøp å hold!!!