Loooool, dette må de virkelig fikse. Fare for å bli cancelled her…
“Inkludering er en av kjerneverdiene til Kahoot, skriver selskapets pressekontakt i en epost til Shifter.”
Bra at noen tør å stå for noe og ikke bare henger seg på de hysteriske massene.
Sorry jeg siktet til trans greiern… Russland tingene er litt mer komplekst. Jeg føler med det Russiske folket, og jeg synes det er en vanskelig sak. Ser argumenter både for og imot
Ok. Sensur av ordet “trans” er jo helt hull i hodet. All sensur er det.
Og selvfølgelig er Thor Chr. Jensen på ballen
Hadde ikke fått med meg at dette var en mulighet. Er det noe i det?
Jeg vil tro Softbank eier veldig mange forskjellige selskaper. Da vil de nok selge de de har minst tro på først. Tviler på at det er Kahoot. Han nøtten krisemaksimerer alltid.
Vanskelig å si. Men har Jensen et
poeng?
Han representerer det jeg tenker er problemet med finans media… han sprer jo kun FUD, og alt er bare hans personlige meninger. Generelt virker han skeptisk til alt som er oppfunnet etter 80-tallet. Jeg sluttet nettopp å betale for DN i hovedsak pga. saker som dette.
Softbank sitter på gjerdet, etter at vekstaksjer som de i all hovedsak fokuserer på har hatt elendige siste 6-12mnd, så han har nok rett i at Softbank er passiv fremover, men problemet mitt er måten han skriver på. Hans vinkling er at han er skeptisk til verdien på Kahoot og det virker nærmest som han vil skremme småaksjonærer til å selge.
Kahoot har sagt at de skal få noe vekst gjennom oppkjøp og emisjoner. Da er det viktig med kapitalsterke eiere som kan bidra i emisjonene. Vil nok lønne seg å sitte litt på gjerdet her, men når tidspunktet er rett så kan man nok gjøre en kule.
Han traff visst på denne:
Haha ja, helt enig. Det var vel alltid en mulighet, men det er måten han skriver på som plager meg. Han er en FUD-spreder uten like.
Men vinklingen kan vel strengt tatt være helt søkt. Får ikke lest artikkelen… Men altså- Softbank selger seg ut av fondet som blant annet har investert i Kahoot er ikke det samme som at Softbank selger Kahoot.
Så nå at overskriftens vinkling var på trynet, Softbank har likvidert de fleste europeiske posisjonene sine, men Kahoot er blant de gjenværende.
Står også dette i artikkelen " Personer med kjennskap til saken sier til Financial Times at Softbank har likvidert de fleste av de europeiske investeringene også, og at det nå kun er en håndfull posisjoner igjen, som nå har blitt overført til Softbank Group.
Blant de gjenværende posisjonene er nettopp teknologi- og e-læringsselskapet Kahoot og det britiske detaljhandelsselskapet THG."
Som jeg forstår som at Kahoot beholdningen er flyttet til Softbank group fra Northstar fondet, så bør vel det være positivt i forhold til at de ønsker å beholde Kahoot. Hvordan tolker dere denne saken?
Virker som Softbank har solgt Kahoot, om man bare leser overskriften. Men så står det i artikkelen at de har solgt fondet de tidligere hadde Kahoot beholdningen i, men at de ikke har solgt Kahoot, men flyttet Kahoot beholdningen over til Softbank group og ut av Northstar fondet. Hvis man ikke leser artikkelen ordentlig eller bare leser overskrift og kanskje skumleser, så får man fort helt feil inntrykk. Samtidig må man anta at de to representantene fra Northstar som sitter i Kahoot styret vil bli erstattet av nye representater fra Softbank group, siden Northstar ikke lenger er under Softbank.
Yes. Det er poenget mitt. Kan være en god kjøpsanledning for dem som er mer urokkelige i troen enn det jeg er, er litt for tungt inne i denne til ikke å kjenne litt på smertene når den blir ved med å få bank sånn som nå