Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Tok bildet fra Rosasky som la ut lenger opp, han har brukt borsdata.se

1 Like
1 Like

Hvordan vil økte renter påvirke Kahoot? Hvordan er deres gjeldsgrad?

Selskapet har så vidt jeg har forstått ingen rentebærende gjeld.

Kahoot! ASA - Annual Report for 2021

Kahoot! ASA - Notice of Q1 2022 Webcast on May 4, 2022

1 Like

Kahoot! Group Reports First Quarter 2022 Financial Results

Tror det blir trangt i døren i dag,

Inn eller ut?

Edit: Ble ut ja. Men tror det er en knee-jerk overreaksjon. Mulig å gjøre en swing her tror jeg (Edit: Det var det :white_check_mark:) .

1 Like

Aldri et godt tegn når stickene er å roter nede i volumbarene

2 Likes

En ny TradingView indikator er herved født: Stick-Volumbarkonvergens.

1 Like

Kahoot! ASA – Notice of annual general meeting

5 Likes
1 Like

får svi for å invistere i luftslott,ink meg selv

Det at vekstaksjer har fått unngjelde i en fase med stigende renter, er ganske naturlig. De verdsettes basert på forventninger om fremtidig inntjening som jo bli mindre verdt i dag med høyere renter. Men har verdien av aksjene i Autostore og Kahoot virkelig falt med rundt 50 prosent siden nyttår? Førstnevnte la tross alt frem et kvartalsregnskap som viste kraftig vekst torsdag morgen.

Disse fire aksjene er sikkert langt fra de beste eksemplene på aksjer som i børsturbulensen har blitt underpriset. Men de underprisede aksjene er der. Det vil kreve kløkt, mot og tålmodighet å finne de. For selv om man finner aksjer man mener er irrasjonelt lavt priset, kan underprisene øke med mye nerver i markedene.

Hvilke selskaper blir nevnt?

Aksjen har nå testet 20 nivået med hell en rekke ganger. Positivt. Aksjen lager stadige lower highs. Negativt.

Jeg er investert kun basert på at aksjen er oversolgt og fordi jeg forventer en dead-cat type rekyl i vekst ila. De neste 2-3 ukene. Om det betyr 10 eller 30% aner jeg ikke, men rent teknisk tenker jeg at den må ta ut 25 for å snu trenden, og gjør den det er veien til 30+ kort.

I motsatt fall regner jeg med et svalestup om støttenivået som nå er testet så mange ganger ryker… :scream:

2 Likes

Følger deg på denne, om du får en rekyl i vekstaksjer kan denne gå bra

1 Like