Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Kahoot! ASA: Exercise of employee share options, share capital increase and share transactions by primary insiders

Kahoot! ASA – Mandatory notification of trade by primary insider

Jeg sliter med å finne verdi her. Lav FCF også i fremtidige estimater. De klarer knapt å ta betalt

2 Likes

Kahoot! ASA: New share capital registered

Société Générale : Shareholding Disclosures on KAHOOT! ASA

et par tastetrykk og vipps,.så har vi en ny konkurrent :man_shrugging:

https://www.dn.no/gasellene/bygger-nord-norges-kahoot-vi-fikk-bakoversveis/2-1-1358450

1 Like

Skal ikke stå på ambisjonene :blush:

1 Like

Kahoot! ASA – Notice of extraordinary general meeting

Kahoot! ASA – Minutes from Extraordinary General Meeting

Oppkjøp eller ingenting. Selskapet produserer knapt inntekter :sneezing_face:

Kahoot! Group Fourth Quarter 2022 Preliminary Results

Velger å fylle på litt til under 17, tror dette er en overreaksjon. Ser ut for å være liten interesse her i alle fall. Blir spennende å se om vi får inndekning i short i morgen?

Forstå det den som vil!

Jeg synes selskapet er spennede, men jeg er usikker på priseningen i et tynget aksjemarkedet hvor verdensøkonomien står for tilbakeslag.

2 Likes

Eilert Hanoa har planen klar i Kahoot etter kurssmell

https://www.dn.no/marked/kahoot/eilert-hanoa/oslo-bors/eilert-hanoa-har-planen-klar-i-kahoot-etter-kurssmell/2-1-1385651

Hva står det der?

Hanoa har oppskriften fremover klar.

– Først og fremst skal vi jobbe med nye tilbud og initiativer for å få flere betalende kunder. Vi har nå 1,3 millioner betalende abonnenter, en økning på 18 prosent, men mange bruker gratisversjonen. For å få flere betalende, må vi forbedre og tilgjengeliggjøre tjenester som flere vil betale for. Det går blant annet på hvordan vi organiserer oss, også i de enkelte team.

Litt sent å finne opp nye produkter? De har ett produkt. Akkurat som Rovio har ett produkt som spill-utvikler.

This is it og Kahoot leverer ikke. Et oppkjøp (semi-realistisk) er eneste redning. Da kan kursen gå til 30 kroner elno.

Hvis du tror kahoot bare er en quiz app fortsatt har du ikke fulgt med. Kahoot lider av den samme sykdommen som andre selskaper med livets rett som ble lansert på oslo børs/euronext rundt pandemien som feks autostore - grotesk overprising.

Kahoot og autostore er begge kjempekonsepter og selskaper, de er bare fortsatt hinsides overpriset begge to. Mange småinvestorer som ble flådd da alle skulle bli rike på børs under pandemien. Jeg var med kahoot fra ca kr 14 og solgte meg ut rundt 90, vurderte å legge noe av gevinsten i autostore og var kjempespent helt til jeg så prisingen, investerte ikke en krone ved lansering og synes fortsatt aksjen er for dyr. Samme med kahoot, faller den til 10-12 så er det mer edruelig å gå inn med forventning om gevinst på sikt, da jeg gikk inn på 14 var det veldig mye mindre aksjer enn idag og jeg syntes de da var en grei pris men forventet aldri å kunne selge meg ut på 90 så kort tid senere, pandemieffekten og all ropingen om nasdaq lansering pumpet prisen hinsides. På sikt tror jeg selskapet blir veldig lønnsomt, enkelt å skalere inntekter uten å øke kostnader og de har vist de kan gjøre butikk uten å ta opp mye gjeld.

4 Likes