Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

AI-en kan generere spørsmål til quizene automatisk. Kahoot! | Unlock the power of AI in your classroom

OSLO BØRS – TRADING SUSPENSION

AGREEMENT FOR LAUNCH OF A RECOMMENDED ALL CASH OFFER OF NOK 35 PER SHARE TO THE SHAREHOLDERS OF KAHOOT! ASA

Ikke verst

Hvorfor i huleste skal vi godta dette. Knurr

OSLO BØRS – TRADING RESUMPTION

Fascinerende at Morgan Stanley høyet kursmål til 35 for to dager siden. Også kommer bud fra Goldman Sachs nå på samme kurs, lurerier bak kulissene

1 Like

Hvordan blir det med denne gjengen da, de må vel støvsuge markedet for aksjer nå?

De må dekkes rett inn

Har skumlest børsmeldinga, men har ikke vært borti dette før, og sitter igjen med mange spørsmål.

• Er det noen dato for når man må bestemme seg for å akseptere tilbudet?
  • Har aksjer i Kahoot gjennom både Nordnet og Pareto — må man gjøre noe aktivt selv for å selge, eller vil tilbudet bli formidla til meg gjennom disse meglerne?
  • Hva er end game til Goldman Sachs her, å kjøpe opp hele selskapet og ta det av børs? Hva skjer i så fall med aksjene til de som velger å ikke selge? Eller er end game å få majoritet og ta over styringen av Kahoot, men fortsatt ha selskapet på børs?

Merkelig, og mange spørsmål ja. Jeg er på ingen måte interessert i å selge på 35,-.

1 Like

Kom en artikkel i DN som oppklarer litt: https://www.dn.no/bors/kahoot/oslo-bors/investorgruppe-vil-kjope-kahoot-for-172-mrd-kroner/2-1-1486419

Målet er å ta Kahoot av børs. Hvis det stemmer som jeg tror at man må eie 90% av aksjene i et selskap for å ta det av børs i Norge er det vel ikke sannsynlig at dette oppkjøpet går gjennom. Men flott kurs-boom!

“Budgiveren har sikret forpliktelser til nødvendig kapital og gjeld for å finansiere oppkjøpet, opplyses det. Oppkjøpet er videre avhengig av godkjennelse fra konkurransemyndigheter og at Goldman Sachs-gruppen får aksept for minst 90 prosent av aksjene i selskapet”

Siste ord er ikke sagt her, de må få aksept for 90% av aksjene og det er frivillig om man selger eller ikke.
Jeg selger iallefall ikke mine aksjer til denne prisen. Eilert kommuniserte under siste kvartalsrapport at de ser på notering over dammen neste år. I dette tilbudet så står det at de ønsker å ta selskapet av børs og dette er et tilbud som Eilert er med på. Merkelig.

De sier at dette er det beste og siste budet de gir, så ved avslag så vil de ikke komme tilbake med et høyere bud. Er det et spill, i håp om å “tvinge” gjennom aksept. Jeg også syns 35 kr er en del lavere enn jeg hadde forventet ved et bud. Hadde sett for meg +/- 50 kr.

En ting som fortsatt er uklart for meg: La oss si man som aksjonær aksepterer tilbudet på 35, men så viser det seg at de ender opp med mindre enn 90% av aksjene (neppe usannsynlig) og dermed ikke kan ta selskapet av børs. Har de da likevel kjøpt aksjene av deg for 35 kroner, eller blir da dette salget annulert? EDIT: Ser av epost fra Nordnet at tilbudet er “betinget av en akseptgrad på over 90 prosent av utestående aksjer”. Har vanskelig for å se for meg at dette salget går igjennom i så fall.

Hvis salget blir annulert er det jo ikke mye nedside for oppkjøperne, for selv om de ikke klarer å ta selskapet av børs har de fortsatt klart å presse kursen opp i et selskap de sitter med masse aksjer i.

Hvordan svarer jeg nei på tilbudet? Dersom jeg ikke foretar meg noe, er det det samme som å svare nei? Elendig Internett på hytta, så dette var dårlig timing.

Det har jeg ikke sett noe info om, heller ikke på sidene mine hos Nordnet. Regner sterkt med at et aktivt valg er nødvendig for salg, noe annet ville vært sjokkerende.

Flagging i Kahoot! ASA

Man får nok en mld i nettbanken når tilbudet om salg til 35kr stykket kommer. Jeg selger ikke.

Forvaltere er uenige om Kahoot-bud | Finansavisen

Er det sannsynlig med en budkrig her, at andre kan komme på banen som f.eks Microsoft eller Google?