Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

OK. Men hvorfor skulle ikke norske fond eie utenlandske aksjer? Det må i så fall gjelde spesielle fond som sier at de skal kun investere innenfor et bestemt geografisk område… Har du eksempler på et slikt fond som eier aksjer i Kalera?

De som har tilgang til aksjonærlister kan kanskje bekrefte at norske fond reduserer sin eierandel i disse dager.

Ellers leste jeg på Discord at shorting av aksjen var forbudt. SSR (short sale restricted). Men det gjelder kanskje bare Nasdaq?

Uansett hva det måtte være, så har jeg ikke sett slik nedgang over så mange dager før…

Nja… hva gjør dere da? 0.1776 dollar…

Nå har jeg snart pumpet inn alle midler, prøver å time en bunn for de siste kronene… Ikke lett når noen manipulerer kursen som de vill!:sweat_smile:

Hva sier Kalera selv om saken på discord? Sier de noe i det hele tatt?

Ser ut som det går til helvete… men jeg er noob… så hva vet vel jeg…

Jfr meldingen:

Og faktisk status på hjemmesiden &ever:

Sjekk “Our farms”: Munich, Kuwait og Singapore er klare for “avhending” eller er “avhendet”. Om “farmene” er avhendet så skulle vel en børsmelding ha kommet.

Og Herr @fellini; hva ble &ever opprinnelig kjøpt for?

Jeg har like straks ikke noe mer å pumpe inn… uansett hvor billig det blir… herregud… uffameg matso… hva gjør vi…

Om man har tapt mye, så kan man vel prøve å få igjen noe på skatten om konto er i minus.

Jeg mener å ha lest at @Kalera trenger 50 MUSD for å ferdigstille alle farmene i høst. Det er mulig denne summen også inkluderer farmen i Singapore. Og så mener jeg å ha lest at selskapet har på plass en finaisering på rundt 30 MUSD. Om salget av &ever (og evt Vindara) går som planlagt så vil de nok få inn mer enn 20 MUSD. I tillegg har de kommunisert at de går i pluss på alle idriftsatte farmer i US i Q4/Q1. Da vil det i mine øyne ikke være behov for en emmisjon nå (på disse ekstremt lave nivåene). Da vil det i mine øyne komme en rekyl på aksjekursen😉

Jfr SEC-filingen: Vil det si at de går mot en emmisjon på 0,46$, eller er dette bare en teknikalitet for å dekke inn 20 MUSD?

Er det noen som tegner seg i pågående public offering? Det virker bedre å tegne seg enn å kjøpe aksjer, da enn får med warrants per unit.

Kan noen forklare hvordan denne emisjonen foregår? flytter pris nedover? betyr det ingen garantister? Om noen har info.

Det hadde vært interessant, men har ingen aner ikke hvordan man gjør det. Kommer det tegningsrettigheter på kontoen i Nordnet så slår jeg til, men det tviler jeg sterkt på…

Slik det trykkes ned på børs, tviler jeg på at det blir noen emisjon. Hvem betaler 0,47 når man kan kjøpe via børs til 0,20?

kursen blir ikke 0,47. Den blir antakelig 0,2 eller lavere. Antall aksjer blir en funksjon av emisjonsbeløpet som hentes inn delt på kursen.

Det vil jo vanne ut noe voldsomt om kursen blir 0,20 eller lavere, så de burde vel finne en annen løsning eller utsette.

Men hvorfor kjøre en emmisjon om selskapet får solgt &ever og Vindara?

Bøkene lukkes i dag, så emisjonen kommer med tilhørende utvanning. Selskapet har åpenbart likviditets utfordringer, ellers hadde ledelsen brukt mer tid på salg og fremmedkapital. Dog er det ikke enkelt å låne penger når markedsverdien er 50 mill NOK…

«Approximate date of commencement of proposed sale to the public: From time to time after this Registration Statement becomes effective.»

Det foregår ingen emisjon. Først må prospektet godkjennes av SEC. Så kan det selges aksjer «From time to time». Hvis de får i boks salget av Vindara og den internasjonale virksomheten og får en brukbar pris, så antar jeg at de vil kunne selge aksjer til høyere kurser enn vi har sett i de siste dagene.