Takk for den opplysningen. Om den internasjonale virksomheten blir solgt (&ever-delen og Vindara) er det nærliggende å tro at selskapet drar inn flere 10-talls MUSD. Om salget går gjennom så vil det jo ikke være behov for en emmisjon nå. Det vil igjen bety at de som sitter med short-posisjoner vil brenne seg.
Men hvor sannsynlig er det at de får så mye? Synes det virker vel optimistisk.
De kjøpte &ever for 1,3milliarder kr i cash og aksjer. Får de tilbake 1/4 av det er mye gjort💰
Jeg tenker det samme. Og Kalera har jo siden kjøpet investert i farmene Kuwait og Singapore slik at de nå mer eller mindre er operative. Det vil si en kjøper kommer til dekket bord. Vil tro at de får mer enn 25% av opprinnelig kjøpesum. F eks farmen i Kuwait er nok meget interessant for landet Kuwait. Les: matsikkerhet er også sikkerhetspolitikk i disse dager 
MCAP-en for @Kalera er ca 4,7 MUSD nå. Får de solgt den internasjonale virksomheten og Vindara for mer enn 50% av kjøpssummen så må jo dette påvirke MCAP-en mye. Jeg tenker at shorterne tar høy risiko nå frem til børmeldingen om salg kommer.
Kunne ikke vært mer enig! Så derfor er jeg vell snart all in i Kalera…
Sjekk aksjekursen for disse selskapene nå. Når et av de norske meglerhusene analyserte Kalera så ble selskapet gjerne sammenlignet med disse tre selskapene😉
Apph legger fram tall 3.nov. Det blir spennende å se hva de har fått til!
Hva var det før meglerhus?
Vet ikke om jeg svarer på ditt spr, men Pareto brukte å sammenlikne Kalera med disse tre selskapene
Det er tegn til skifte til risk-on marked. Kanskje det smitter over på Kalera. Kjøpte 1000 til nå på laveste kurs jeg har kjøp hittil.
Så er det på’n igjen😉 Ned over 10%. Shorth-erne har ikke gitt seg. Noen kommentarer ?
Skyt meg? 
Orlando, Oct. 26, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) – Kalera Public Limited Company Announces Pricing of $ 8.8 4 Million Public Offering
ORLANDO, Fla., October 26, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) – Kalera Public Limited Company (“Kalera” or the “Company”) (Nasdaq: KAL), a vertical farming company headquartered in Orlando, Florida, today announced the pricing of its public offering of an aggregate of 68,000,000 units at a public offering price of $0.13 per unit. Each unit consists of one ordinary share (or prefunded warrant in lieu thereof) and two warrants. The warrants will be immediately exercisable at a price of $0.13 per share and expire five years from the date of issuance. Gross proceeds from the offering, before deducting the placement agent’s fees and other offering expenses, are expected to be approximately $8.84 million.
Maxim Group LLC is acting as sole placement agent for the offering.
The closing of the offering is expected to occur on or about October 31, 2022, subject to the satisfaction of customary closing conditions.
Hvordan tolker dere tilbudet? Er det noen som skal prøve å delta? Jeg synes det var veldig lav kurs. På en annen side så var størrelsen (8,84 usd) mindre enn ventet. Var de virkelig nødt til å publisere kladden? Jeg innbiller meg at det var det som gjorde at shorterne kom på banen.
«Approximate date of commencement of proposed sale to the public: From time to time after this Registration Statement becomes effective.»
Det foregår ingen emisjon. Først må prospektet godkjennes av SEC. Så kan det selges aksjer «From time to time». Hvis de får i boks salget av Vindara og den internasjonale virksomheten og får en brukbar pris, så antar jeg at de vil kunne selge aksjer til høyere kurser enn vi har sett i de siste dagene.
Om vi tar utgangspunkt i siste melding fra @kalera samt sitatet fra @Dreamliner ovenfor så kan de selge aksjer “From time to time” etter at denne “public offering” er landet. Så oppfatter jeg at @kalera har et vindu på fem år på selge disse aksjene, og gjerne til en høyere pris enn den som er presentert i nattens melding.
Herr @dreamliner, tolker jeg dette riktig?
Det er dessverre ikke riktig. Pengene hentes nå og det kommer 68 mill nye aksjer, hvor hver aksje også har 2 warranter knyttet til seg (som løper ut senest om 5 år). I realiteten trykkes det 204 mill nye aksjer som er voldsomt ift dagens 23,45 mill.
Dette skjer åpenbart fordi selskapet har store likviditetsutfordringer som må løses umiddelbart. Selskapet har ikke tid til å vente på salg av virksomhet, og det er heller ingen andre som ønsker å låne selskapet mer penger da markedsverdien er lav. Da blir dette siste utvei og det er den verste løsningen for eksisterende aksjonærer. Det er synd at selskapets ledelse har malt seg inn i et hjørne og brent cash som gale det siste året. Dette burde vært omstrukturert for lenge siden.
Det hadde vært fint hvis en av hovedaksjonærene tok hele tilbudet da det ikke er mye penger ift. hva de har investert tidligere. Så videre at de holder på aksjene i god tid til vi har fått en solid reprising. Hvis det er noen spekulanter som får de aksjene så blir det vanskelig for kursen å komme tilbake på en god stund.
Jeg så på Discord at 27 street captital spurte om de kunne få delta, men vet ikke hvor store de er.
Helt forkastelig hvordan dette selskapet har styrt på. Er det virkelig mulig?
0,13… det var jo skikkelig dumping det…