Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Foreløpig ingen børsmelding relatert til:

The closing of the offering is expected to occur on or about October 31, 2022, subject to the satisfaction of customary closing conditions.

Kilde: Kalera Public Limited Company Announces Pricing of $8.84 Million Public Offering (yahoo.com)

Om @Kalera har klart å dra i land denne “offeringen” så skal vel kursen opp i dag…

Meget interessant innlegg, Herr @fellini. Om masterplanen her har vært å skvise ut eksisterende aksjonærmasse, for så la andre slippe til, så er det et skudd for baugen for andre selskaper som vil gå på NASDAQ via SPAC.

Uavhengig av din advarsel Herr @fellini ; meget god analyse av deg. Så får vi se hva som skjer det neste timene og dagene…

Eneste lyspunktet for meg er at fradragssatsen for tap er någenlunde stor i 2022, er derfor ikke 100% bortevekk de pengene alikevell🤷🏼‍♂️ Ifht verdiene i GmbH og Vindara er mye av det Kalera tok i avskrivninger av verdier(goodwill osv) gjort på disse kan det virke som. Fair value ligger nevnt i siste prospektene som ble publisert, mener det var 14m USD de selv hadde nevnt for Vindara, og i dette markedet er det vel tvil om at de klarer å få såpass.

Må rette meg selv: fair value of net assets Vindara ca 8m USD, resten tilskrevet goodwill ( som nå sikkert er avskrevet).

https://investors.kalera.com/news-releases/news-release-details/kalera-announces-closing-public-offering-support-strategy

Lukter fisk av dette opplegget. Vanskelig å få vært med i emisjonen. Her er svaret jeg fikk, fishy:

Aparna Mehra resigned from Kalera as Director of Investor Relations last week for personal reasons. I’m filling in for her in the interim and am trying to catch up on the messages that were in her inbox. I’m afraid my response is too late to address your question as the stock offering closed on Oct. 31.

Julie

Julie Kegley | Senior Vice President

Financial Profiles, Inc.

875 N. Michigan Avenue, Suite 3100 | Chicago, IL 60614

Direct 310.622.8246 | Main 312.337.3388

jkegley@finprofiles.com | www.finprofiles.com | @FinProfilesIR

Vanskelig å forstå seg på dette selskapet. Det har jo vært enorme volumer omsatt på 7-8 cent, så hvorfor delta i en emisjon til 13 cent?

To warrants per aksje er vel en god deal dersom de overlever.

1 Like

Ja, selvfølgelig. Hadde glemt den.

Hei Mr @fellini. Jfr din tidligere analyse om Brent de Jong; de har fått en interessant plass i dette rigget :wink: Det stemmer godt overens med dine tidligere meldinger her.

Kalera Reports Preliminary Third Quarter 2022 Financial Results | Kalera Inc.

Neste “short-kandidat” er…

… mer enn -20% i kveld.

Dette henger vel sammen med regnskapet?

Jo da, jeg ser den :wink: Ser på Discord at Q3-tallene debatteres. Debattantene er ikke helt fornøyd. Også APPH har sine utfordringer …

Ser kalera ligger på 0,077 er der noe igjen å shorte her da?

Dette diskuteres også på Discord. Virker som om shorterne aktivt går mot aksjeeiere for å “låne” aksjer til shorting. Personlig så tror jeg den siste større short-runden går nå frem til Q3-tallene legges frem neste uke. Jeg er spent på tallene. Selv om @Kalera melder in sin “prelim-report” om bedre salg så er jeg spent på kostnadene for Q3 og kontantbeholdningen…

Hentet ikke de nettopp penger også? Virker som dårlig RR å shorte etter raset den har hatt, men tørr heller ikke kjøpe, så når den først har falt så langt ned hvorfor ikke enda lenger ned.

Har du link til diskusjonen på Discord?

Gå til chat “-kalera-dd” :slight_smile: