Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Du tenker på i motsetning til falske investorer?

4 Likes

I motsetning til spekulanter og gamblere. De er bare hakket bedre enn shortere :grinning:

Jeg mener at kalera er godt posisjonert til en endring i hvordan vi tenker mat på. En ting er sikkert det er at vi blir flere mennesker og trenger mer mat. En del av denne mate bør være grønn og lokal (det begynner og begrense seg på
Plass) å investere i denne betyr at du investerer i ny teknologi. Det mener jeg er lukrativt og hvis en tar frem kalkulatorenes klarer de og selge salat for markedspris (ikke dyrere) det er fantastiske produkter (topp kvalitet) og inntjening er på 3 år ca per fabrikk. At prisen da er 36kr mener jeg er en attraktiv inngang og enorme muligheter.

Risiko er jo teknologien virker, markedet er der og konkurransen . I forholdt til hydrogennselskaper, vin og Carbon fangs ser dette attraktiv torv ut for meg. Hvis de klarer og bli en av de største så lover dette meget bra (til en langsiktig investering) :+1:t2:

Som mange andre selskap er dette et vekstselskap, hvor prising bygger på markedssentiment, potensiale osv.

Kalera har veldig mye som taler positivt for selskapet, så dersom de fortsetter å levere og det forblir fokus på “grønne” aksjer så kan den nok fint nå luftige kursmål på kort tid.

Det er kort og godt en aksje både tradere og langsiktige (ekte?):joy: investorer kan like.

2 Likes
2 Likes

Dere som har sett flere presentasjoner fra selskapet. Har de nevnt noe om å utvide til andre grønnsaker?

Ta en titt på det svenske selskapet Peckas Naturodlingar om du liker selskaper inne “grønnere” matproduksjon :slight_smile:

Kalera holder seg til salat inntil videre. De satser på å kapre det markedet i en rekke byer først, og dermed signe avtale med de store kjedene som ikke vil ha ny leverandør i hver by. De utelukker ikke andre grønnsaker på sikt, men de håper nok på at en del teknologi blir hyllevare etterhvert, spesielt mtp høsting av produkter. Salat er veldig greit å høste for hånd, men er nok mer effektivt med automatiserte løsninger for andre grønnsaker

Peckas har vel slutta med produksjon? Kun salg av systemer nå? Eller har jeg misforstått?

Mener de har produksjon også, ser slik ut på hjemmesiden deres:

Tror teksten er gammel. Mener at de gikk over til å satse på systemsalg

Hvor er Kalera sin investor relationsside?

Takk @anon80503862 jeg fant den ikke på nettsiden og gadd ikke bla igjennom alt.

Tar inn litt KAL for tradepengene mine. Det ser ut som demokratene vinner hele smørja der borte i statene, og da blir det noen grønne fine år. Dette er en ren spekulasjon på at KAL skal over på NASDAQ, at kursmål er satt til 70, og at det fortsetter å komme pene børsmeldinger fra Kalera samt at stimulipenger skal bulle markedene.

Hei, hå!

6 Likes

Jeg skulle bare tatt denne når @anon80503862 lurte på hva jeg synes om casen på 25-27kr. :see_no_evil:

Tror jeg må flytte litt mer penger til zero kontoen, så de kan være på lekebørsen. :upside_down_face:

3 Likes

Hehe, ja, da kan du være med på Bioextrax litt senere i år og. Disse lekepengene dobler seg fort :grin:

1 Like

Den trades nå på 35, nøyaktig det den ble tradet på før emisjonen på 30. Spent på veien videre.

1 Like

ABG Kursmål 45,-

1 Like

4 Likes

Excellent.

Er det noen som har tilgang til disse analysene og kan dele med meg?

Finner det interessant at de også ser mot minimum en dobling av kursen basert på denne strategiske gjennomgangen av mulighetene for SPAC, etc… Dette kan jeg for lite om til å vurdere konkret, men håpet om at NASDAQ-mulighetene skal gi mer interesse for aksjen er jo en del av hvorfor jeg kjøpte.

Henger meg på, tar imot med åpne armer om noen har mulighet :slight_smile: