Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Hva heter han ?

Noen med kjennskap til denne tyskeren? Og hva skriver han?

Skorpen la det ut.

Tror jeg må sende han en flaske vin… først Play Magnus og nå kalera 2 av mine 3 største investeringer…:champagne: (og før det quantafuel)

Traff blink med denne i går :rocket:

1 Like

Send den til meg, så sender jeg videre :wink:

1 Like

Noen som tør spekulere i hvilke SPAC Kalera velger? Hadde jo vært konge å kommet seg inn i de før annonseringen senere i år.

1 Like

Om jeg skal tippe, etter å ha vurdert alle ledige SPAC`s så tror jeg på SOAC.

Passer både av fokus (tittel), samt verdi på SPAC opp mot estimert exchange ratio.

PRESISERER: kun gjetting ut fra tall og tro :slight_smile:

Jeg har lest litt om spac men er enda litt usikker. Så spac er ett «fond» som har masse cash. De går da inn og kjøper 49% av kalera til 50kr/100kr aksjen så eier de 49% av aksjene og lister dette på børs i USA ?

Eller har de emisjon og trykker opp masse nye aksjer til en tilsvarende kurs 40-50kr og legger til før listing i USA?

Følger da kursen i USA Norge eller motsatt ?

1 Like

Hei,

slik jeg har sett SPAC`s hittil så forhandles det om fordeling av aksjer ut fra verdsettelse opp mot likviditet i SPAC. Med andre ord betyr det at en SPAC kan få forhandlet frem en avtale basert på en teoretisk prising ut fra kapasitet / EBITDA fra KALERA.

Her er det altså mye å forhandle på for Kalera i samarbeid med BofA (Bank of America). BofA er leid inn av Kalera for å finne rett SPAC (se pressemelding fra selskapet 22.12.20).

BofA og KALERA vil naturligvis søke høyest mulig prising på egenverdi, og da vil fordelingen i SPAC skje basert på det en kan bli enig om. Heri ligger det også noe forward-looking potensial i aksjen som vil kunne gi KALERA en premie på topp.

Kursene speiles mellom de ulike børsene hvor aksjen er notert, akkurat som andre norske aksjer (f.eks. Seadrill). Oppgang / nedgang i notering ved Nasdaq vil normalt gi tilsvarende ved OBX.

2 Likes

Takk for det. Jeg tror denne er ett kupp av en aksje. Det er og en av mine største investeringer. Men hvor lang tid tar slike ? Er det 2-3 mnd eller 3-6 mnd?
Det har jo gått en mnd pluss allerede.

Som deg så tror jeg dette er en god, men også trygg i disse tider, aksje som vil gi god avkastning i mange år fremover.
Prosessen med SPAC vil kunne ta tid da en både skal finne aktuelle SPACer, og i tillegg forhandle med disse. Hvor lang tid dette vil kunne ta er vanskelig å si, men på plussiden så er det vanskelig for SPACer å finne selskap nå når børsene så langt har vært så positive. Jeg tror derfor aktuelle SPAC`er vil ønske en rask prosess / avklaring. Det gjenstår å se, så vi får bare vente på ofisiell informasjon fra Kalera selv :slight_smile:

Ja jeg halverte porteføljen på fredag pgr ATH og RSI er på topp. Tror på korreksjon. Men turte ikke selge alt i hverken Play Magnus eller Kalera. Men har nå 13k aksjer og skal ha 20k så solgte 1/3 her. Solgte litt mer i de andre.
Tror vi får en korreksjon.
Denne bekymrer meg litt:

Faktisk siden 1997 har den bare vært over 90 2 ganger og vi er nesten der nå:

Jeg sitter helt rolig i KALERA (låst posisjon på 20K), og noen andre aksjer som jeg mener er trygge i det bildet vi ser nå med siste krampetrekning fra Covid. Kikker lite på indekser for min del, fokuserer mer på mine selskapers posisjon i markedet, og de iboende verdier / potensialet i aksjene jeg sitter med (8 aksjer).

Tror 2021 blir et godt år, men noen korreksjoner kan sikkert komme frem mot mai.

2 Likes

Jeg solgte 3k til på 40.5 i morges men har enda 10k. Kan dette være starten på korreksjonen ?
Da blir det hardt for de aksjene som har steget mest i det siste. Får håpe det kommer noe nyeheter om oppstart av nye fabrikker snart.

Ikke dumt å realisere litt på toppene.
Er ikke altfor bekymret generelt, alt går ned nå… Comeback blir bra når vi får overgangen til Nasdaq uavhengig!

Solgte ikke på topp, kjøpte derimot mer på dagens foreløpige bunn.

https://www.bizjournals.com/orlando/news/2021/01/18/kalera-lettuce-lacey-warehouse.html?fbclid=IwAR3CN2h5m7ga3CAzL293lH7uyg6D_BNVmToIkuWl75444q_rJ_WWHIy_sd8

Er denne lokasjonen ny?

1 Like

Jeg tror den er ny. Kan ikke huske at dette var en av de aktuelle ved IPO’en.

Artikkelen er fra 18.januar, så dette kan være priset inn allerede.

Seattle er vel i Washington? Så nei, ikke ny isåfall.

1 Like