Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Ifølge yahoo.finance var volum på 7,21m 25/02. Noen som vet hva dette er?

https://newsweb.oslobors.no/message/526096

1 Like

Aha! Takk så mye min gode mann.

Ellers så aner jeg ikke hva som skjer med kursen og hvorfor. Kan det være alle ryktene om at SPAC er enden på visa for markedet? Aner ikke.

Amerikanske SPACs har jo fått kjørt seg heftig de siste ukene. De som satt i Kalera i håp om litt raske SPAC-penger har nok mistet litt “conviction”, og det er vel ikke sikkert at det blir noen voldsom multippelekspansjon gjennom å fusjonere med en SPAC på kort sikt. Ellers er det vel ingenting ved det fundamentale som har endret seg. Jeg har i hvert fall økt jevnt og trutt i det siste.

1 Like

Jeg tror også fallet i APPH har spilt en rolle her. Kan se ut som vi har bunnet ut på 38.

1 Like

Famous last words :smiley:

2 Likes

Med fare for jinx der ja :stuck_out_tongue:

Husk at AppHarvest selv nå er priset til godt over X2 av Kalera med langt mindre substans, færre anlegg, ikke 100% eid frøproduksjonsenhet (Vindara).

1 Like

Følger denne tråden for å se updates. Kjøpte mine første Kalera aksjer på OTC i fjor sensommer.

Mvh
Stian Skjelbred

Kalera er nå snart priset tilsvarende ath på otc i oktober før nyheter om anlegg og spac, tror vi bunner ut snart. Husk at de satte emisjon på 27kr mot en amerikansk investor på otc da planen var emi på 18, her er det noen som ser stort potensialet!Over tid tror jeg denne blir gull verdt, fyller på i dag

Reagerte raskt opp fra 36 ja😅

Delte noen tanker på Shareville, og kopierer inn her også:

1 Like

Ja kalera er jo fortsatt kjempe spenneded. Jeg tror dette er en ekstrem overreaksjon men:
Helt enig at det er nokk litt frykt med tanke på SPAC disse dager, samt at det er stigene lang rente (10 åringene som folk snakker om). Timingen for Emisjonen som var fulltegnet er jo helt genial, det betyr at de ikke trenger penger frem over (De hentet jo 262 mill og kjøp var på 200 mill men kun 60% cash så de sitter igjen med ca 140 mill cash) Det kommer masse spennede nyheter i år og muligheter for USA notering. Emisjons kursen forrige gang var jo 30kr men nå har de jo fått bekreftet mer og mer og fått flere bedrifter og hatt høyere emisjon. Bare og laste opp og sitte stille i denne. Det er slik jeg gjør.

2 Likes

Sonny Perdue, Former US Secretary of Agriculture and Georgia Governor, Joins Kalera Board of Directors

6 Likes
5 Likes

Nyheten om Perdue sin inntreden som aksjonær og styremedlem gleder tydeligvis markedet i dag.

– Vi har hatt en dialog med Perdue i lengre tid ettersom vi er en aktør som gjør mye ut av oss i USA. Han fattet interesse for selskapet og var med i den siste emisjonen for et par uker siden, sier Bjørge Gretland.

– Perdue var en dag hos oss da han var landbruksminister, og han var fascinert av det å sikre lokal matproduksjon uten bruk av vann og sprøytemidler. Han har vært drivende kraft rundt for denne bransjen, sier Gretland.

Appharvest snur opp igjen også

1 Like

Sonny Perdue, Former US Secretary of Agriculture and Georgia Governor, Joins Kalera Board of Directors

What a nice entrance for a new board member :smile: And a nice teaser for the ongoing SPAC-process :wink:

APPH 19.82 2.41 13.84% : AppHarvest, Inc. - Yahoo Finance

… og AppHarvest sparker fra seg i kveld :smile:

Ja her viser det at det er viktig og holde på aksjer og sitte still (selv om det kommer litt tøffe) korreksjoner.
Å få han ned på laget er kjempe sterkt, han kjenner systemet og folk en trenger for og ekspandere og spille kortene riktig. At han var med på emisjon til 45.5kr er veldig bra.
Appharvest revansj med 13% + er og veldig bra, selv om jeg tror Kalera kan bli mye bedre på sikt en disse.

1 Like