Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Never mind :slightly_smiling_face:

The Private Placement will be settled by the Managers (as hereinafter defined) on a delivery-versus-payment basis on or about 1 March 2021 by delivery of existing and unencumbered shares in the Company that are already listed on Euronext Growth Oslo pursuant to a share lending agreement between the Managers, the Company and Canica AS. The shares delivered to the investors will thus be tradable upon allocation. Following registration of the share capital increase pertaining to the Private Placement in the Norwegian Registry of Business Enterprises, the Company will have 166,774,239 shares outstanding, each with a par value of NOK 0.01.

Det er ønskelig at aksjene i emisjonen kan tildeles deltakerne og eventuelt selges raskt etter emisjonen, det lånes derfor aksjer fra noen som er villige til å låne ut. Canica får nok noen kroner for dette. Når de nye aksjene er klare til å deles ut, så får Canica disse tilbake.

Noe å lese på mens vi venter på nyheter som Malechuck lovet oss:

Ny plantetrend – dyrking uten jord kan være ti ganger så effektivt

Ny plantetrend – dyrking uten jord kan være ti ganger så effektiv – NRK Troms og Finnmark – Lokale nyheter, TV og radio

2 Likes

Noen som vet hva som foregår i Appharvest? Ned 22% ATM

Jeg vet ikke, men mange vekstaksjer i USA får skikkelig juling i disse dager.

sunn korreksjon

ned 36% er mer enn en sunn korreksjon vil jeg si

Ulempen med den pågående korreksjonen er vel at SPAC-en ikke blir “kjørt” i et nedadgående ESG-market. Derfor tror jeg at SPAC-en introduseres noe senere enn opprinnelig planlagt når meldingen om dette kom 2020-12-22 :thinking:

Har aksjekursene korrelert før?

Om vi ser på kursutviklingen for selskapet på Oslo | euronext.com så kan vi vel si at det ikke har vært store korreksjoner. Når det er sagt så ser vi en noe større ESG-korreksjon i markedet som SPAC-en skal introduseres i. Om vi bruker AppHarvest som referanse i denne sammeheng så kan vi vel si at det pågår en korreksjon nå APPH 18.60 -9.96 -34.87% : AppHarvest, Inc. - Yahoo Finance

Med tanke på appharvest fant jeg dette prospektet, betyr planlagt emi?
https://investors.appharvest.com/static-files/19dbad44-fabd-4647-b5d1-1d3c975c7f70

Sa vel ikke noe om at korreksjonen var sunn, men APPH hadde nok gått litt vel mye holdt opp mot substansen i selskapet.

Aida, ned på 39, på nesten ikke volum, tydligvis noen som fikk med seg appharvest sin nedgang i går.

Greit å ha på de lange brillene, her vil det komme vekst, nye lokasjoner, notering i USA, men akkurat nå er vi i en siste runde med Corona-press som ser ut til å trekke livsgleden ut av en del investorer.

Kjøpsmulighet dette, så jeg vekter meg heller opp enn ned :slight_smile:

Har AppHarvest gjort et eller annet finansielt krumpsring som tvinger fram en reprising på forventet utvanning? Og så går Kalera med ned?

Har jeg misforstått noe?!

Det er slik jeg forstår det ivertfall @Fornybar . Om ingen andre klarte å tyde noe annet i prospeketet jeg postet over her?

1 Like

App harvest har nå falt over 50% på 2 dager, dette tror jeg ikke kun kan skyldes en korreksjon i Esg selskaper, noen som har noe informasjon knyttet til dette?

Vel, MS90, fortsatt er APPH priset over dobbelt så høyt som KALERA, og da med en substans som ikke på langt nær er i nærheten av KALERA.

Saken her er nok at markedet har skjøt at euforien knyttet til APPH var litt preget av overtenning opp mot konkurrentene (= KALERA).

Jeg ser en solid case i KALERA de kommende 3-5 år. Kjøper i dippen, og ser frem til annonsering av SPAC. Snart har Covid møtt veggen, og da vil verden “ta litt av” på forbrukssiden. Dette vil naturligvis gagne aksjemarkedet.

2 Likes

Har dere noen tanker om hva jeg og orionen tenker på over her?