Fin Bounce i dag.
Det er jo det som er så bra med Kalera. intil nå så har de holdt alt de har lovet og på ordet
Som du ser under så skulle de anonsere en City B I Q1-21 og 2 stk i Q2, De lovet og være ferdig med Atlanta, og det ble ferdig på tiden. Jeg har nesten 70% av min investering i Kalera. (Langt i fra etter boken med diversifisering og slik, men når den gikk ned til 34kr forrige gang kjøpte jeg med begge hender og vel så det…)
Spennede og se at etter Q2 kommer og de internasjonale planene. (De har vel faktisk anonsert 2 ekstra (Så de holder ikke det de lover de er enda bedre de skulle jo bare hatt 6 …
-Kalera’s Minnesota location is the eighth facility it has announced, making it one of the fastest growing vertical farming companies in the United States.)
Her er fra emision document til Merkur / Euronext nå.
Ja, vi vil nok snart se informasjon på internasjonale lokasjoner parallelt med / etter nyheter om hvilken SPAC de lander med.
Gjetter selv på Saudi / Midt-Østen, Asia generelt, og kanskje i tettbefolkede sentraleuropeiske byer (med høye transportkostnader for tradisjonelt landbruk). Oppkjøpsinfo kan også komme før sommeren (Aerofarms, Badia m.fl. er sannsynlige kjøp).
Perioden fra 21.4 og frem mot 1.8.21 tror jeg gir en signifikant kursøkning, reprisingen vil havne mellom 10 - 20 MRD NOK (fra ca 6 MRD NOK). Tror altså vi ser en kurs på mellom 2 og 3 ganger dagens før 2022.
Aerofarms merger med SV.
Vel og bra nyheter som kommer. Problemet er at det er allerede annonsert og ikke nødvendig kursdrivende. Spac nyhet feks er jo kjent allerede.
Det har du helt rett i, men mange, som Badia, er tilgjengelige.
Det er klart at info om SPAC vil være kursdrivende (som jeg skriver) da det i sammenheng med fusjon settes verdi på selskapet. Denne må en vente er i / omkring / over sammenlignbare, og da er kursen uten videre opp tilsvarende. Nyheten om at KALERA søker notering er sluppet, og er i seg selv ikke spesielt kursdrivende, da altså på grunn av det at vekslingsforholdet er det som det forhandles om nå.
Plukket 800 “Kalera Krunch” på 34,10 i dag - tusen takk:-)
Herlig. Pluss 7% for APPH i kveld Klart det vil hjelpe til SPAC-prosessen for KAL
Fantastisk at man nå kan handle Kalera OG Vindara 4 kroner over IPOen på kr 30🤯
Forige emisjon på 45,5. Nå handles den på 34. Ganske uventet, men velger å fylle på igjen med aksjer her.
Helt enig, har sett dette som en god mulighet for å øke porteføljen ytterligere. Artic opprettholder kursmål på 60kr. Litt vann på mølla i form av gode nyheter vil gjøre at kursen setter fart tilbake mot 45,5kr. Gode nyheter til uken så blir Q2/Q3 utrolig spennende!
Vertikal dyrking tar av, også i Norge:
Bygger Norges største vertikale gård
Det nyoppstartede selskapet Onna bygger Norges største loddrette landbruk i Moss. Der håper de å gro 350 tonn salat og urter i året.
Utrolig spennende dette området. Åpenbart at dette potensielt kunne være et fantastisk nyttig supplement til tradisjonelt jordbruk.
Lurer på hvordan avtalen til Onna er med sin japanske partner, om de er sårbare hvis den gode stemningen plutselig surner så hele butikken kommer på spill.
Godt poeng, Savepig. Noe å tenke på.
Er det mulig. Ett selskap som er verdsatt til 5.7 mrd omseetter for 200k på 2 timer og på fredag for 2.1 mill. (nest Laveste siden start)
Men se hva som skjedde forrige gang den var her nede.
Alle venter på informasjonen om vekslingskursen i fusjonen med SPAC, og informasjonen om kommende nye fabrikker i USA / internasjonalt. Til slutt ønsker nok mange / alle å se tallene som beviser ROI på 3,y år
Her er det bare å være tålmodige, liker at der skjer på lavt volum, hadde den falt på høyt volum ville det vært mer bekymringsfullt. Jeg har personlig fylt på i dag. I likhet med @Pervorisk har jeg handlet denne siden 20 tallet og snittet meg opp til 33, jeg har aldri vært så høyt eksponert mot en enkelt aksje som denne før, men jeg sitter personlig meget komfortabelt og ønsker å fylle på videre i denne i årene som kommer. Foreløpig ikke noen meldinger som har gjort meg ukomfortabel med selskapet, har full tillit til ledelsen. Blir spennende å høre hva som blir meldt på onsdag!
Fy faen - nå trodde jeg kursen hadde droppet til 23
Onsdag blir spennende - og Q1 12.5.
Fortsetter diskusjonen fra Kalera:
Minner om at en amerikansk investor betalte 50% over pris på OTC da denne sto til 18 i kurs i sommer og hevet da kursen til 27.
Da fikk jeg 1400 aksjer til på 32.85 da har jeg 35k totalt…
Hvis folk vil gi bort aksjer til den prisen blir det nokk enda mer.
Hvor stor andel av portisen har du her nå @Silvertailfox ?
Jeg har vurdert “all in” her selv, men får meg ikke til å gjøre det.
Nicket mitt er ironisk:-)