Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Ja, bra de har noen eksperter som skal vurdere dette til beste for aksjonærene og selskapet.

Jeg tenker at oppmerksomheten rundt en SPAC deal er mye verdt. Samtidig vil jeg heller ha inn nye “langsiktige” aksjonerer på 20-30% av aksjene via en IPO en mange SPAC aksjonærer som skal realisere gevinst. Det er vel derfor kursen synker raskt i mange SPAC fusjoner som referert til i artikkelen over.

1 Like

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-04-20/hedge-fund-giant-warns-of-spac-blow-up-after-betting-1-billion

“The SPAC phenomenon will end badly and leave many casualties,” Marshall said, while disclosing that the firm has more than $1 billion of gross exposure to SPACs in its flagship $21 billion Eureka hedge fund.

The billionaire wasn’t holding back. The SPAC structure could even have been designed to encourage “the bezzle,” he said, referencing a term coined by economist John Kenneth Galbraith to describe the period in which an embezzler has stolen money but the victim doesn’t yet realize it.

1 Like

Ja vi får ta den harde veien og bygge stein for stein. Men vi får se i morgen om det kommer noe nytt eller om det blir kun årsrapport.
Jeg pleier og ha 2-3 års horisont på investeringer. Før en får en god indikasjon på om dette går veien. Kalera er den beste starten på noen av selskapene jeg har vært i med tanke på levere hva de lover og kostnadskontroll. Så får vi se gleder meg hver dag til og følge disse :+1:t2: Så får vi ta tiden til hjelp.

Tålmodighet🙏

1 Like

Kalera – Annual Report 2020

Oslo, April 21, 2021 - Kalera announces that the Board has approved the Annual Accounts for 2020. The Annual Report 2020 is attached to this release and is available at www.kalera.com/investor. There are no material differences between the Annual Accounts 2020 and the full years figures presented in the fourth quarter 2020 report.

NewsWeb (oslobors.no)

Kalera – Annual Report 2020

Smittes Kalera kursen litt av kursmassakren i AppHarvest?

Topp for AppHarvest intradag var tidligere i år 40 USD.

Ja det stemmer nokk det. Eneste er jo at den aldrig steg slik som app harvest. Volumene og er veldig tynne så det er ikke ekstrem bekymring (Annet en ekstremt papir tap…)

1 Like

noen som har noen formening eller teknisk analyse for hvor bunnen er

Fra før i dag.

2 Likes

har ikke fulgt med i det siste. Har det skjedd noe negativt fundamentalt eller er det bare kursens gang?

1 Like

Blir mye støttekjøp her nå🥲

2 Likes

Konkurrenten:

2 Likes

Ja når den bikker slik kommer stop loss inn og og da går det videre slik. Skill hatt mer cash… jeg har snitt på 35.6 ser jeg :scream:… men får slutte og se… i hvertfall ikke selge nei.

2 Likes

Jeg fyller på videre og snittet ned til 32. Markedet for growth generelt er meget uggent om dagen, veldig greit at det ikke skyldes noe i selve selskapet. Helt gull at de satte emi på 45,5 så slipper vi frykt for noe emi nå langt ned på 20
tallet. Smøre seg med tålmodighet og kjøpe på salg

2 Likes

Ja og de kjøpte samtidig frø selskapet med 40% aksjer til ca 38kr. Så noen år frem i tid…

Som han sier på forsiden av dn.no i dag.

2 Likes

Skulle kanskje kjøpt mer idag

1 Like

En litt annen spennende variant.
Mer hardwarebasert mtp at de setter opp vertical farms i butikker, restauranter osv…

Fylte på i dag. Kan jo selvfølgelig falle mer på kort sikt, men caset nå er det samme som det var da kursen var høyt på 40-tallet

3 Likes

Det er jo interesant at SPAC ikke er helt dødt da. Hvis de og tenkter på det må det fortsatt være mulig selv om det tar tid.
Christian: Ja når du ser hvor mye Appharvest har falt burde det være en god inngang på den og Kalera. Kalera hadde jo emisjonskurs på 30kr, og etter det er det bare posetivt som har skjedd. (av og til er det bedre med de aksjene som en har som ikke er på børs. De er lette og glemme…