Ny uke, og APPH raser oppover igjen…
+10% regigert +12% til slitt
Kalera Announces the First Harvest for Atlanta Vertical Farming Facility That Will Produce Over 10 Million Heads of Lettuce Per Year
nå begynner morroa. Tenk dette er nummer 2 av mange mange som kommer. Blir utrolig spennede frem over.
He he he…tilbud og etterspørsel:
Så den akkurat! 50 k ikke småtteri, deilig med litt lysere dager nå, endelig i pluss igjen, ser fram mot 12 mai
Legg merke til fra børsmeldingen om høsting i dag: «Due to strong sales indications in the region from both retail and food service customers, Kalera is implementing a faster ramp-up schedule than originally planned»
Ja jeg så det, det er det beste med hele meldingen. Jeg legger den ned herfor referanse. Og at alt virker perfekt.
Jeg har selv blitt mer ops på hva jeg spiser og ser frem til tilsvarende produkter i Norge. Selv om vi har en del gode produkter når årstidene er der men ferskt lokalt. (Smakte jordbær fra Belgia eller noe i vinter… fysj som og spise jordbær uten smak og med jordbær essens)
All growth systems, environmental equipment and technology have operated effectively since opening the facility on March 11. Due to strong sales indications in the region from both retail and food service customers, Kalera is implementing a faster ramp-up schedule than originally planned.
Liker og denne.
“Our customers are telling us that there has never been a better time to ensure supply continuity, locally, than now and we are grateful Kalera can provide this.” Kalera’s optimized nutrient and light recipes allow them to grow high quality, pesticide-free, non-GMO produce at accelerated growth cycles.
Skulle ønske jeg ikke var en fattig student i disse tider. Dette er et selskap jeg kunne lagt mye penger i.
Enig! Økt min eksponering mot denne enormt i det siste og skulle ønske jeg hadde mer tilgjengelig, at gårsdagens melding reagerer med et fall på 6% i dag er nesten ikke til å begripe spør du meg. Men lite interesse her nå, det vil komme og da tror jeg denne kan gå fort. En av de mest åpenbare bull casene med et 2-3 års perspektiv spør du meg
Bearish engulfing på daily - skulle ikke forundre meg om du får denne billigere i morgen
Imponerende at Appharvest er priset 3 ganger så mye som kalera til tross for at den er ned over 50% fra ath. Tålmodighet.
Kilde: Kalera Harvests First Lettuce from Atlanta Vertical Farm | Kalera
«Kalera, one of “the fastest-growing U.S. vertical farming companies in the world” and a leader in plant science for producing high-quality produce in controlled environments, today celebrated their first harvest in their Atlanta-area facility.»
Kilde: Indoor AgTech Landscape 2021 — Better Food Ventures
PS: til og med Tomra er med her
Kilde: Kalera Acquires Vindara to Unlock the “Power of the Seed” (globenewswire.com)
“… today announced the acquisition of Vindara Inc. (“Vindara”),»
Kilde: Food and Agriculture Portfolio (s2gventures.com)
Se etter “AppHarvest” og «Vindara»
Analyse og dagens konklusjon:
Om Kalera er «the fastest-growing U.S. vertical farming companies in the world” i dette selskapet så er det meget imponerende.
Legg merke til at investeringsselskapet (s2gventures.com) har investert i «AppHarvest» og «Vindara». Det er vel da også naturlig at det samme investeringsselskapet vil investere i Kalera når det er på børs i USA.
Interessen for Kalera kommer til å øke betydelig når de går på NASDAQ. Det er bare å glede seg
La inn en ordre på 30,45 bare for moro skyld.
Plutselig plinget mobilen - jeg hadde glemt det i mellomtiden
Var f… meg helt nede på 30,05
Blir spennende å se hvem som får rett om dette caset til slutt.
12. mai får vi kanskje flere gode news om enda raskere ekspansjon.
Herlig! Når du kombinerer frykt for inflasjon og rente med enorme SPAC fall så kan man jo si at denne har vært perfekt posisjonert for et betydelig fall. Jeg tror dog at selskapet her er bunnsolid i tillegg til at fallet er overdrevet. Tviler på at Kalera ønsker noen Spac i dagens marked ( derfor ingen beskjed siden des) de har også så og si null lån, mye cash og fine leasing avtaler på anleggene. Om en leser i rapporten deres på interest rates risk så skjønner man fort at det er lite å bekymre seg for her atm. Foreløpig produserer de kun i hjemland og har derfor heller ingen currency risk mtp svekkelsen av dollaren. ( lik kjøpekraft). Personlig tror jeg utålmodighet og frykt blant investorer har gjort denne til et offer, men jeg tror denne fort kan gå raskt tilbake igjen med engang flere for øyne opp for hva som er på gang her. Drømmer såklart om noen flere store retail avtaler og evt ekspandering til utlandet. 12 mai kan ikke komme fort nok😅. Forrige rapport endte med +15% intradag og ath på 49 før en perfekt emisjon på 45,5. ingen av de nye styremedlemmene har strike på opsjonene under 4,5 dollar heller, her vil det jobbes for å forbedre kursen og det vil skje gjennom stadige nyheter til budsjett og avtalt tid (evt før som har vært en tendens). Personlig takler jeg volatiliteten i aksjen og jeg tror det vil lønne seg på sikt, men man må gjennom noen trøkker først. ( da kjennes det ekstra godt når man evt først lykkes ordentlig)
Leste om en forvalter i Finansavisen som måtte selge blant annet Kalera fordi fondet hans har gjort det dårlig i år og kunder likvidererer sine andeler. Hva skal man si? Folk er veldig utålmodige og forventer at alt skal gå opp hele tiden.
Der har du et perfekt eksempel på dagens marked! Det går mye i bølger og folk slenger seg på og kaster alt annet som ikke er på «bølgen». Jeg tror growth vil få en ny bølge i høst (kun spekulasjon) For øyeblikket er Kalera såpass ungt børsnotert selskap at det korrelerer veldig mye med tilsvarende unge selskaper på euronext growth, men jeg tror med tiden vil det vise seg hvilke av selskapene som kan leve opp til forventningene og hvem som selger en drøm. La oss håpe Kalera leverer! Ingen grunn til å tvile foreløpig😊
Har blitt alt for mange tradere.