Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Ja, @Ms90 her er det viktig å holde fokus på realitetene i caset,og ikke la seg vippe av pga volatilitet.

Det er DNB SMB du viser til @Moose
Kalera var nest største innehav pr. 31.3, og har rykket opp fra 3. plass måneden før.
Dag Hammer er ansett som en meget god forvalter.
Jeg har noen andeler i fondet, så hvis han selger Kalera - så plukker jeg opp her:-)

https://twitter.com/kaleraproduce
Kalera er ihvertfall ute å reklamerer for den første innhøstingen i Atlanta.

Slenger med denne:

1 Like

Ja sitter silke

Jepp. Bare å sitte stille og vente på nyheter.

Mange av dere har kanskje sett det,
men jeg inkluderte Kalera i denne ukens markedsoppdatering.

Oppdatert ser jeg aksjen nærmer seg neste støttenivå rundt 28.65… :slightly_smiling_face:

Edit:

Man kan jo også tolke det som en “korreksjon” i en mye større trend…

1 Like

Det er den lange trendkanalen der vi sikter på, og nå settes det en dobbel bunn før Q1 den 12.5💥

Bra video @Nocturne :+1:

1 Like

Synes aksjen er teknisk interessant og følger med på denne - har kontinuerlig 10 aksjer på en watchlist som oppdateres hver helg. Akkurat nå er det litt mixed signals i KAL - har lyst å kjøpe for en trade, samtidig liker jeg ikke set up på indeksene og synes ting er litt uavklart så avventer inntil videre. Ser det er veldig mange av Growth aksjene jeg har på listen som nærmer seg kjøpsnivåer.

Hva tror dere om kvartallstallene? Ikke kjent med hva som vil vektlegges i et vekstcase som KAL - det er vel om ting er on track eller ikke? Har veldig tro på konseptet her; er det bare Appharvest som er konkurrenten eller finnes det andre?

Vil anta at tallene ligger rundt samme som q4, men med guiding for q2 som vesentlig bedre ( omsetning) mht at ny fasilitet åpnet i April. Samtidig info rundt evt nye fasiliteter og fremgang mht åpning av de 2 neste rundt skiftet q2-q3.
Q4: https://kalera.com/wp-content/uploads/KAL-Q4-2020-Report-Final.pdf

Sitter long i denne da det er fremtidens dyrking og det virker som de har fått et godt team med solid kompetanse i ledelse / styre. Ser av aksjonærlistene at det økte blant topp 50 siste tiden også.
Spennende å følge dine vurderinger rundt det tekniske også.

1 Like

ABG opprettholder kursmål på 50 på kalera (ned fra 53) med overskrift a Big year coming! Med kjøps anbefaling såklart! Jeg ser på dette som bull! De ser som oss at ikke noe har skjedd med selskapet som tilsier kursfallet men senkingen av 3kr er nok mer pga Spac og evt Nasdaq notering. Har dessverre ikke tilgang til hele rapporten

Interessant her, første target er satt slik jeg ser det. Nå sitter alle som har handlet aksjen i år feil (siden 22. desember). Litt mer salgspress nå drevet fram av rød indeks kan gi gode muligheter. Har enda ikke kommet inn noe som helst som ligner på en volumbunn, så jeg ser ikke tegn til at det er sterk overvekt av kjøpere som kappes om å få lov til å komme seg inn for øyeblikket.

Det er mulig det settes en dobbelt bunn her, men jeg ser det mer sannsynlig med videre nedgang. Så mange som sitter feil nå og kan bli utålmodige ettersom tiden går. Men nå er det jo ventet en rekke fundamentale nyheter i nær framtid, så det kan endre bildet totalt.

Holdes dette nivået fram til neste fredag anser jeg dette som en dobbel bunn.

2 Likes

Q1 kommer 12.5.
Jeg håper vi ser bunn nr 2 senest 11.5:-)
Vil gjerne se den enda lavere enn kr 28,5 før jeg fyller på mer…

3 Likes

Fikk nesten sjokk når jeg så Kalera opp 4% i dag på ellers tung børsdag😅

Men, hva skjer i sluttauksjonen?
Kanskje legge inn et skambud i morgen:-)

Under en uke til rapporten nå, om jeg opplever rapporten som tilfredsstillende og kursen fortsette å falle mot 25 vil jeg vurdere all inn her en periode😬, over tid vil kursen gjenspeile selskapet men ikke like mye kortsikitg

1 Like

PAS TP 40kr

link?

Finansavisen

2 Likes

Noen som har tilgang til Pareto sin analyse ?

1 Like