Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Ja, dette var tullete og storm i et vannglass. Jeg tenker uansett at alle nye lokasjoner trenger en lang innkjøringsperiode for at alt skal fungere optimalt, men også for å skaffe seg kunder som kan ta det nye volumet. 1/2 - 1 år er nok ikke helt galt i den sammenhengen.

Sabler kursmål etter trøbbel | Finansavisen

1 Like

nye kursmålet ?

Det er jo interesant når du ser på prisingen til konkurentene som har mye mindre på gang og færre fabrikker. Tenk om 7-8 mnd så har kalera så har Kalera 8 store fabrikker i gang mens konkurenter som er mindre priset til 3-4x Kalera. At feilen med lys anlegget kommer nå er egentlig fantastisk (For oss som skal holde aksjen en stund) jo lenger det går jo mer fabrikker ville blitt forsinkett og mer kostnadder. Men det bester er jo om det ikke skjedde.
Ny teknologi og i drift setting av store anlegg vil alltid ha noen barnesykdommer.

Jeg tror dette blir meget bra og ville kjøpe i morgs men cash var ikke på konto før i morgen…

Nylig omtalte Finansavisen den amerikanske konkurrenten Bowery Farming, som hentet 300 millioner dollar til en prising på 2,3 milliarder dollar, i en emisjonsrunde ledet av Fidelity Management & Research Company.

Det tilsvarer rundt 19 milliarder kroner og er den største dealen innen vertikalt landbruk noensinne.

Kalera prises i overkant av 5,3 milliarder kroner på Euronext Growth. I dag har Kalera to anlegg i drift og fem under bygging. Til sammenligning har Bowery tre anlegg på øst-kysten av USA.

1 Like

16.6.2021, 11:26 · TDN Finans Delayed

KAL: ABG SUNDAL COLLIER KUTTER KURSMÅL TIL 39 (45)

Oslo (TDN Direkt): ABG Sundal Collier reduserer deres kursmål på Kalera til 39 kroner aksjen, men fastholder meglerhusets kjøpsanbefaling.

Det kommer frem av analyse fra ABG onsdag.

Grunnet forsinket ramp-up skyver ABG forventningen om utrullingen av nye fasiliteter med tre måneder, noe som gjør at meglerhuset senker 2022-estimater på ebitda med 55 prosent til 9 millioner dollar (20 millioner dollar). Samtidig kutter de ebitda-estimatet i 2023 med 12 prosent til 64 millioner dollar.

“Vi øker kapitalkostnaden i vår DCF-analysen til 9,5 prosent (opp fra 9,0 prosent) ettersom operasjonell risiko viser seg i større grad. Dermed reduserer vi vårt kursmål til 39 kroner (45) når vi inkluderer en 10 prosent sannsynlighet for en SPAC-transaksjon”, skriver ABG Sundal Collier.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com Infront TDN Direkt

Jeg fikk kjøpt litt på fyll til 31.85 :joy:

Bare hyggelig.
Jeg solgte 50%.
Var litt tung her😅

Fornuftig og spre risiko :slight_smile:

Ja + at jeg er litt bearish nå inn i en sløv sommer med tunge renteskyer på himmelen…

1 Like

Helt enig. Jeg har noen long som jeg ikke kan selge og så er det akt det andre som er i cash/indeksfond.

1 Like

interessane endringer på største kjøp samt topp 50. Kan det være set-up for opprettelsen i Luxenburg mht noteringen i USA ?

Det er nok bare flytting mellom egne konti, vil jeg tro.

Denne artikkelen viser bare hvor riktig Kalera er posisjonert for fremtiden og fremtidig matressurs. Bare å sitte og vente på femtiden.

3 Likes

Kalera AS: Minutes from annual general meeting

ser et meglerhus til tar ned kurs target, kaster mine i dag på sl på 30.

1 Like

Hvilket meglerhus og hva har satt satt target på?

Arctic har satt ned fra 60 til 50 kr og opprettholder kjøpsanbefalingen. Se Finansavisen.

Enda en VF som noteres på Nasdaq, til en verdsettelse på ca 8 mrd NOK.

[KRNL 9.79 -0.03 -0.31% : Kernel Group Holdings, Inc. - Yahoo Finance]
(Infarm Is in Talks to Go Public Via Merger with Kernel SPAC)

Nærmer seg slutten av Q2, like før melding om åpning av Houston og annonsering av ny lokasjon hvis de holder planen fra Q1 presentasjonen.

2 Likes

Og flere er på eller er på vei til NASDAQ :slight_smile:

Stocks to Buy: 7 Vertical Farming Stocks Feeding the World | InvestorPlace

3 Likes

Prøver å kjøpe inn igjen - 3% lavere.

2 Likes

Kalera – Curtis McWilliams proposed as new member of the Board of Directors

1 Like