Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Er nok grunn til å frykte flere dårlige nyheter her relatert til tech. Allerede vært to utfordringer i hhv. Orlando og Atalanta. Derfor kastet jeg kortene etter 1 år for en tid tilbake.

1 Like

Leit å høre at du kastet kortene @Secundum - håper du fikk med deg en pen gevinst:-)

Når jeg leser hele denne børsmeldingen i fred og ro anser jeg det som en liten fartshump, og jeg liker åpenheten til selskapet.
Orlando leverer som normalt, og Atlanta er snart back on track.
Houston åpner vel også ganske snart (med riktige komponenter:-), og deretter følger ytterligere 5 nye fasiliteter…også disse med riktige komponenter:-)

Legger ved utklipp av børsmeldingen vedr. Curtis McWilliams også…leser litt mellom linjene.

Jeg blir med videre, men tillater meg å forsøke å trade ned snittet mitt litt.
Bommet på en haug av kjøp mellom 34 og 46 - ble overivrig:-)


5 Likes

Kalera - Andrea Weiss proposed as new member of Board of Directors

Kjøpte mer salat i dag.
Bestilte 500 til 25,15 - fikk bare 297
Snart kjøpt tilbake alt jeg solgte på 31,75 i juni.
Spent på børsnotering i USA

1 Like

Selskapet henter inn nok en tungvekter til “Board of Directors”. De siste månedene har selskapet reorganisert hele styret (1), og nå venter jeg på rapportering av status på allerede etablerte lokasjoner samt de lokasjonene som er under etablering (3). Deretter ser jeg frem til planen for etalering av flere nye lokasjoner i USA og internasjonalt (4). Så gleder jeg meg til planen for børsnotering i USA (5).

Med andre ord: (1) + (2) + (3) + (4) + (5) = $$$ :blush:

4 Likes

Jepp! Blir gøy utover høsten, tenker jeg.

2 Likes

Ser ut som noen veldig gjerne vil inn her nå:-)

Kalera AS: Kroger supply and Atlanta and Houston Updates

1 Like

Fin melding. Elektriske problemer fikses, bygging er i rute og ikke minst: ny avtale med enorm dagligvarekjede i US. Kalera ser ut til å være i rute. Nasdaq neste!

4 Likes

Og på onsdag skal Kalera melde:
NewsWeb (oslobors.no).
Det blir spennende :slight_smile:

3 Likes

Helt enig. Har kjøpt meg opp igjen i det siste.

1 Like

… og i dette senarioet har Kalera en sentral plass.

Valgte til slutt å selge 50% i dag og se an Q2 før jeg vekter meg opp igjen (hadde ca 8% her)
Usikker på hvordan utålmodige «investorer» vil ta imot Q2.
Det er tross alt en stund til inntjeningen kan forsvare en MCAP på 5,2 mrd.
Krysser fingrene for mange gode nyheter i morgen.
Og, at jeg slipper å løpe etter😅

1 Like

Kalera AS to Acquire &ever GmbH to Form a Global Leader in the Vertical Farming Industry - Transformational Acquisition Creating A World Leader in Vertical Farming -

1 Like

Spennende at “subscription price” er satt til NOK 36.68 :wink:

1 Like

Kalera AS – financial report for the second quarter 2021

Litt publisitet rundt børsmeldingen :blush:

Stein Erik Hagens grønne aksje firedoblet underskuddet

Kalera leverte over dobling av inntektene, men mer enn firedoblet underskuddet i oppskaleringsperioden.

2 Likes

Hopper av, tar gevinsten i disse tider :wink:

1 Like

Aldri feil og ta gevinst