Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Hva tenker du om den kraftige utvanningen som kommer til å fortsette mtp emisjoner fremover også? Skal de nå målet om 40+ farms i 2025, så skal det hentes mer penger, og gjeld er de tydeligvis ikke så interessert i å ha (ref. siste emisjon)

Jeg ser ingen grunn til å forvente kraftig utvanning fremover. Tvert imot forventer jeg at aksjemarkedet og spesieslt vekstaksjer kommer sterkt tilbake etterhvert som faren for høstkrakk forsvinner. Til neste vår etter notering på Nasdaq tror jeg vi er på mye høyere kurser (50 pluss), så da blir det ikke noen “kraftig utvanning” når de skal hente mer penger.

Ikke lett å spå hva ledelsen vil gjøre mht finansieringen, men Pareto spår en utvidelse ifbm noteringen i USA, mens evt videre finansiering gjøres ved lån. Uten nye store oppkjøp bør de ha nok kapital til utvidelse fra egne midler og kontantstrøm fra driften.

De må ihvertfall få opp kursen kraftig frem mot emisjon ifm. notering i USA. Det skjer ikke av seg selv.

Hvorfor skal det være emisjon ifm. noteringen i USA?

Av flere grunner, de ønsker seg nok trolig flere amerikanske investorer, de klarer aldri i verden å finansiere planlagt vekst gjennom cashflow fra drift, og de får heller ikke lån til det, da gjenstår kun emittering.

2 Likes

Ja, kursen vil kanskje påvirkes allerede fra Q3-rapporteringen da jeg tror tallene de kommer med er bedre enn konsensus i analytikerstanden. Q4 tror jeg også vil levere bedre, og samlet vil nok dette bidra positivt. Beviset ligger jo i omsetningsveksten og ROI. De tallene som ble presentert tilbake i tid på nedbetaling av anleggene (mener det var snakk om 3,5 år) bør det leveres på innen ett kvartal eller tre :slight_smile:

Det med ROI blir avgjørende. Jeg er ingen finansmann men vil tro at mange banker vil yte lån som er nedbetalt på 3,5 år. Hvis de kan levere på det så tror jeg ikke bankene ser på det som for risikabelt. Eller hva med obligasjoner?

Hvis de henter penger på stadig høyere kurser så er jeg heller ikke negativ til det.

Sitter fortsatt stille i båten, men dette begynner å bli slitsomt.

1 Like

Global Hydroponic Farming Market 2021 Industry Research Analysis 2026 – SoccerNurds

Lenge siden Kalera har annonsert nye lokasjoner, det var sist i mars med St Paul. I følge denne oversikten kommer de med annonsering av en ny lokasjon i slutten av oktober og en i begynnelsen av desember. Det skjer mye fremover her nå. Snart 3 nye lokasjoner som melder om start på første dyrkesyklus, Denver, Seattle og St Paul. Etterfulgt av Honolulu, Singpore (&Ever) og Columbus i midten av 2022.

Kan være verdt å se gjennom selskaps presentasjonen fra 7. oktober:

KAL (kalera.com)

Litt usikker på St.Paul uten at jeg har det beste grunnlaget, men på hjemmesidene til Kalera er det ingen utlyste stillinger til St.Paul mens alle andre lokasjoner ( inkl Hawaii) søker etter ansatte. Håper det bare betyr at de er i rute….

Link til artikkel lagt ut på hjemmesiden til Kalera ( Facebook) i kveld:

Åpner mid 2022.

1 Like

Full fest for APPH i kveld :slight_smile: - APPH 5.88 0.74 14.52% : AppHarvest, Inc. - Yahoo Finance

La opp håpe at det også gir effekt på @Kalera i morgen :slight_smile:

1 Like

Hva mener du med denne setningen:

Massive fulle nedsalg (0%) fra hovedsakelig JP. Morgan, State Street Bank (fra flere kontoer), og mange nye kontoer/fond inn i Kalera.

Selger eller kjøper JP MOrgan, og State Street Bank ?

Nok en positiv kveld for APPH; APPH 6.19 0.24 4.03% : AppHarvest, Inc. - Yahoo Finance

Mulig problemene tilknyttet SPAC-en for selskapet er løst eller kommer til å bli løst :thinking:

Minutes of extraordinary general meeting – Merger between Kalera AS and Kalera S.A.

Deka er vel fort der &Ever aksjonærene holder aksjene sine gjennom?

KALERA – MANDATORY NOTIFICATIONS OF TRADE

Hørte snakk om DNB, og kursmål på 31,-

Ikke sett saken selv. Noen som har data?