Hva er market cap på APPH nå?
Takker og bukker. Dvs over 50% høyere enn Kalera om jeg ikke tar riv ruskende feil!
Så vidt jeg kan se har APPH fortsatt bare tomater i sortimentet sitt.
Interessant artikkel om Q3-rapporten til APPH:
High-tech indoor farms currently under construction in Kentucky: 60-acre tomato, 15-acre leafy green and 30-acre berry facilities expected to be operational by end of 2022 and 10-acre Morehead leafy green facility in 2023
Development
AppHarvest’s Morehead farm has been harvesting since January 2021. The company is currently building three more high-tech indoor farms and remains on-track with its long-term outlook guiding to a more conservative delivery of nine high-tech indoor farms in Appalachia by the end of 2025, while it continues to work toward a network of 12 farms by 2025. The 15-acre Berea, Ky., leafy green facility and the 60-acre Richmond, Ky., tomato facility are both over 50% complete and expected to be fully operational by the end of 2022. A third new facility, a 30-acre Somerset, Ky., berry facility, which broke ground in June 2021, is approximately 30% complete and is expected to be operational by the end of 2022. To incorporate design and other insights from construction of the 15-acre Berea leafy green facility and to maintain flexibility in the allocation of capital resources, the company temporarily has paused development of the 10-acre Morehead North leafy green facility with construction now expected to resume in 2022 for a 2023 delivery.
For meg ser det ut som om APPH gjennomgående bygger ut nye farmer i Kentucky. Samtidig ruller @Kalera ut nye farmer “rundt” staten Kentucky, og i “resten” av USA. Og i Europa, Midt-Østen samt Asia. Samtidig sier artikkelen at oppstarten for de nye farmene til APPH er i slutten av 2022 og i 2023. Her er @Kalera noen hestehoder foran APPH.
Når du i tillegg sammenligner Q3-tallene for APPH og @Kalera så bør jo MCAP-en for @Kalera være over MCAP-en for APPH. Med andre ord over $ 700M, eller over NOK 6 MRD. Se dette i relasjon til dagens MCAP på NOK 4,3 MRD. Oppsummering: det er bare å komme seg inn i aksjen. Som siste analyse til DNB Markets tilsier, kursmål 31. Dette er i mine øyne troverdig og høyst realistisk
Blannede kursmål:
"KAL: TRENGERE HØYERE UTNYTTELSE -ARCTIC
Oslo (TDN Direkt): Arctic Securities er skuffet over Kalera sin kvartalsrapport for tredje kvartal, og nedjusterer estimatene sin markant på bakgrunn av rapporten.
Det fremgår av en analyse torsdag kveld.
De synes fremdeles selskapet er en interessant investering på lang sikt, men tror at bedre utnyttelse er nødvendig for å redusere risikoen på kort sikt. Arctic nedgraderer Kalera til hold fra kjøp og halverer kursmålet til 25 kroner pr aksje fra tidligere 50 kroner pr aksje.
Arctic skiver videre at de har implementert en tregere ramp-up i sine estimater, både i Orlando, i Atlanta og på andre fasiliteter, i tillegg til høyere kostnader. Meglerhuset nedjusterer dermed sine ebitda-estimatene for 2021, 2022 og 2023."
Og så fra Pareto:
Kalera - Q3’21 first take: EBITDA adj. below expectations
Kalera just reported its Q3’21 report with revenues of USD 0.8m which is a 92% increase y/y, but 29% shy of our expectations, driven by increased sales from retail and foodservice customers. Furthermore, reported EBITDA adj. was USD -6.7m which is significantly weaker than expected (Cons. USD -4.5m, PAS USD -2.5m). The main reasons for the discrepancy were impairment of construction-in-progress assets at Houston facility due to mechanical equipment failure during construction, as well as an increase in corporate overhead driven by additional resources to manage expansion plans. We expect to take down 2021E EBITDA adj. ~50% due to the higher OPEX, with some impact on 2022/23E as well. We currently have a Buy rating for Kalera, TP 34.
Good luck. Arctic ble dumpet mht siste emisjon, så kanskje de er litt såre…?
Hagen har redusert fra rett under 7% til ca 2.5%??
Hvordan vurderer dere sannsynligheten for emisjon vs kreditt v finansieringsbehov fremover? Den store emisjonen ble vel helt eller delvis brukt til å dekke inn en kredittfasilitet?
Arctic dumper denne helt tydelig fordi de er forbanne pga forrige emisjon…
Gi det litt tid
Hmmm… Kursen er 18kr, de har target på 25kr, men sier “hold”, det rimer ikke helt for meg.
Kursen var vel over 20 kroner når de nedgraderte aksjen. CEO-en til Kalera er en dyktig selger som sikkert kan selge sand i Sahara, men han bør kunne svare på spørsmål om salg og kostnader også.
Ingen teknisk støtte nå heller, så vanskelig å si når nedturen stopper…
Det er NÅ man skal laste opp dersom man har troen på caset og lange briller.
Glad jeg solgte alle mine 6500 aksjer rundt kr 33-34 på forrige topp.
Har nå kun 850 med gav 28…vurderer å doble nå…oooooh:-)
Folk liker at kursmål er ca 100% over dagens kurs, så da er det et stykke ned til 50% av det oppdaterte kursmålet fra Arctic.
Tommelfingerregel, så ikke ta det som råd om noe som helst
Tok en solid post på close snitt 17.40, så får tiden vise om det bærer frukter…
Svakt kvartal og litt virrende opptreden av ledelsen som noen var inne på her. Samtidig oppfatter jeg caset som intakt på lengre sikt. Skifte av børs kan fort bety en del. Mye som må tas tak i, men ser ikke for meg at kursen har så voldsomt mye mer potensial på nedsiden. Vi får se.
Blant annet kostnadsoverskridelser, lavere adj. EBITDA, tregere utrulling og lite nyheter generelt, men salget går visst unna👍 får håpe de får mer kontroll på kostnadene fremover.
En del spørsmål som kom opp ifbm webcast`n. Ser ut som de her også har justert estimat til actual for oktober opp en del også.
Var visst et smart kjøp, ser det ut til
Tok en post på 17,50 på fredag i håp om litt inndekning på slutten, men heldigvis kom meldingen idag
Hehe, vel. Fikk lettet meg betraktelig med liten gevinst før det smalt ned igjen. Avventer kjøp herfra. Ser ut som om den vil snuse på 16.