Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kalera

Dersom man ser på utviklingen siste måned så kan det se ut som at den har bunnet og er på vei opp. Fortsatt er det en short på 1,3 millioner aksjer som skal dekkes inn. Dette kan bli spennende.

Hvorfor holder du på med dette tullet? Jeg har vel forklart hvordan bytteforholdet er allerede.

@Madscore Ulf Huse drev å hauset Kalera også da den stod i 30, så det er vel heller et salgssignal :frowning:

Helt sikkert roboter ja.

Jøss, hvorfor er ikke dette publisert også som børsmelding?

noen som er lei sannsynligvis? Eller hva tror du ?

Det er i nærheten av størrelsen på shorten. Håper de ikke dekker seg inn utenom børs.

dette er selger som har insja siden posten gikk ish 10 % under børskurs.

For dere som lurer på hvem som har gruset kursen etter AGRICO-fusjonen. Så er det altså de store amerikanske bankene som har solgt litt. Fordi de eier så store poster har de relativt små nedslagene deres vært nok til å gruse kursen. Det virker så ulogisk å selge små kvanta på disse svært lave kursene; så vil nesten anta at det er fond, som får redemtions og bare lemper ut litt over hele linja. Noen andre som har tanker?

De sa selv på callen at det var norske fond som ikke kunne eie amerikanske aksjer som har solgt. Om det er sant, vet jeg ikke.

Ja de sa det. Og det er sikkert riktig. Men hvis du ser på topp 20 31. des og nå på hjemmesiden deres 28 februar. Så ser du at flere av de store har redusert.

Den eneste som klart har redusert, så vidt jeg kan se, er SIX SIS AG, som er et sveitsisk selskap.

3mnd

Så det kan være eksempel på et norsk fond som må selge seg ut. Ellers må jeg si at kursen har holdt seg veldig bra denne uken. Har mange aksjer som har fått mye mer juling.

Datoene kom visst ikke klart frem. Det er six sis AG; som er småsparere som har økt. Mens bankene har redusert.

Kan virke som Russland stanser eksport av kunstgjødsel som svar på vestlige sanksjoner. App harvest har den siste uka steget 50 %. Sannsynligvis som følge av short-inndekning.

3 Likes

Kalera Announces a Bridge Financing Facility

3 Likes

Certain primary insiders and close associates have mandated Arctic Securities AS to acquire shares on their behalf

Som jeg tenkte. Ikke veldig mange millionener som skal til for å løfte denne mot 8 kroner. Særlig nå med eskalerende gjødselpriser.

1 Like

Når du engasjerer megelerhus til å handle for deg så går jeg ut i fra at det er en annstending mengde aksjer en skal ha.
Men er det vanlig å melde dette på forhånd?
Forøvrig hyggelig å se at finansieringen også detter på plass.

1 Like