Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitemill

Kitemill skal hente penger via Folkeinvest.

Dersom du trykker følger kjem dei frem i køen for emisjon. Du trenger ikkje investere sjølv om du trykker følger.

Eg har segla kite på ski og forsøkt på vann. Det er mykje krefter sjølv i liten kite på bakkenivå. Eg tenker dei kan produsere mykje fornybar energi dersom dei får til automatisk flyvning. For å klare utvikle automatisk flyvning trenger dei penger. Eg Synnes derfor du skal vurdere investere minstebeløpet. Veldig spennende å følge med på selskapet vidare

2 Likes

Hva skiller denne fra Googles tidligere forsøk på dette? Prosjekt Makani holdt på i nesten 13 år og ble nedlagt etter solid testing. Konseptet ser relativt likt ut spør du meg.

1 Like

Det er vel slik at Makani sitt konsept prøvte å generere kraft med propeller på dragen og sende disse ned en kabel/wire. Det er lang og lealaus kabel opp til kiten.

Kitemill sitt konsept er å generere kraft med en vinsj som holder wiren til dragen. Kraft til styring osv. hentes med en liten minivindmølle på kiten.

Jeg er ikke investert men jeg synes ikke det er vanskelig å se forskjell på disse to konseptene. Elektroteknisk mener jeg at det første konseptet virker lite realistisk og det siste virker mye mer gjennomførbart - men jeg kan ikke uttale meg om det mekaniske og slitasje på vinsj og slikt.

Teiner beskriver godt forskjell i kraftgenerering.

Makani gjekk konkurs utan nye midler fra eiger. Dei tok to store sprang i håp om å verifisere teknologien overfor google. Dei både bygde større drage og tok testen offshore samtidig. Dette enda med krasj av drage og manglande midler til å fortsette studiet.
Kitemill er fortsatt på ein mykje lavare dragestørrelse og med det kraftgenerering. Dette gjer det billigere å bruke fleire drager som ein bytte på å teste. Når det førekjem uhell er dette overkommelig både økonomisk og driftstekninsk. Testing stoppar ikkje opp da ein har da fleire drager å jobbe vidare med

I presentasjonen til kitemill viser det korleis dei fleste går over til rigid drage, ei styreline, kraftgenering på baken og VTOL slik som kitemill har gjort.

1 Like

Ut i fra det du sier virker det som Kitemil sitt behov for kapital er ganske stort samtidig som teknologien er enda mindre utprøvd.

Vs Makani som tross alt hadde google i ryggen og rimelig uendelig med penger frem til et vist punkt.

2 Likes

Jeg er enig i dette… men Makani sitt konsept var elektroteknisk umulig omtrent som Badger Explorer.

Kitemill skriver at dei treng <25 Meuro For kommersialisering og rekner med å bli EBIDTA positive om 5 år, 2027.

Dei har god track record så langt med både gode emisjoner og offentlig støtte fra EU horizon.

Eg tenker dei er spennende selskap å følge med på og investere i

€25 mill inkluderer finansiering av første utility scale AWE park og investering i skalering av både produkt og produksjon langt forbi ebitda nullpunktet. I et stripped down case fra demo i 20kW via oppskalering til 100kW og produksjonslinje for under 100 enheter er €10m i ny egenkapitalfinansiering et godt estimat.

Hei
Legger ved rapport som viser at høyvindenergi eller airborne wind energy vil bidra vesentlig til fornybar kraftlinja.

Benytt muligheten til å melde deg på kampanjen på Folkeinvest. Om ikkje anna delta med å minstebeløpet og følg selskapet videre. Veldig spennende utvikling siden starten i 2008 og sidan 2014 når eg starta følge dei

1 Like

Kapitalmarkedsdag kl 12 i dag - event på LinkedIn.

Veldig spennende utvikling med tanke på flytiden. Snart 5 timer

Kikk innom: www.Kitemill.com/folkeinvest

Kitemill sin kampanje er nå åpnet for håndstegning .

Link til kampanjen: Folkeinvest

Åpner for publikum på onsdag og vi har fått mye bra tilbakemelding så langt.

Kitemill har pågående emisjon på Kitemill is raising €400,000.00 investment on Crowdcube. Capital At Risk.
Dei tatt selskapet ein god del vidare sidan emisjon hausten 2022

Kun 7 måneder siden sist emis så må de ha mer penger?

De satte bunn nivå for forrige emisjon, men nåde ikkje maksimalt nivå. Prøver no internasjonal Crowdfunding med mål om å hente inn tilsvarende maks nivå.

Alt er godt beskrevet i Crowdfundingen. Ta ein kikk og bli fasinert :blush:

1 Like

Leste på det sist, luftig ide. Har ikke helt troen. Morsomt hvis de får det til.

Det kan fort gå bra - men største risken er vel at vi ikke klarer å finansiere oss i mål. Det sagt - så er det mye interesse for oss for tiden - Kitemill demonstrated operation for top tier global cleantech investors

I forrige uke tok en av de største flyprodusentene i verden kontakt med oss for å få status på utviklingen. Det var litt spesielt (på en positiv måte). Vi er ikke så langt i fra et gjennombrudd - vi har flydd kiten 500km med autopilot i ett strekk, men vi må komme oss der at vi klarer å gjøre det når som helst og uten bakkemannskap. Når vi gjør det tror jeg investorene står i kø… :sweat_smile: