Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

5 Likes

200 dagers begynner for alvor å ta igjen kursen nå.

2 Likes

Mitt bet er at kursen toucher 200 dagers i dagene før kapitalmarkedsdagen 17.mars, for deretter å bryte opp gjennom trendkanalen med +30-40% frem mot sommeren.

1 Like

Tenker det samme. Kommer den ned på 15 evt lavt 16, blir det kjøp for min del👍

Les FA fra i dag og uttalelsen fra Konsernsjef Lars Peter Nilsson !
Likte godt denne:
Hvor store skal dere bli?

– Det får du vite på Capital markets day 17. mars, sier Nilsson.

Smilet er lurt. Den dagen skal han også fortelle mer om hvilke segmenter Kitron skal satse enda hardere på fremover.

1 Like

Jag Kjøper så fort den havner på 16-tallet og en har lite cash tilgjenglig.
Kitron er i min BuyNHold så er minst 10-15 års sikt. Tror de kan bli en utbyttemaskin uten like så håper jag kan se tilbake på en klok investering i 2030 :).

Etterlyste for en stund siden en oppdatert strategi som i større grad tok inn over seg det grønne skifte. Dette ser ut til at de nå tar tak i (ref. siste kontrakt).

Dette vil være positivt i forhold til at de potensielt kommer inn på nye markedsområder, men også fordi interessen for aksjen øker. Kitron er til tider veldig lite likvid og sårbar for manipulasjon og nedsalg av større aktører.

Nærmer seg sma 200 nå (15.96). Ikke noe fundamentalt som skal tilsi det, så her står jeg klar.

Tok litt i stad på. 16.82

Snudde rundt gammel støtte å 16.90👍

Blir muligens sell on news imorgen?

Vanskelig å si, begynner jo å se småfrekk ut teknisk.

Kitron utløste kjøpsalarmen min nå

(kursalarmen)

Er ute og farter så får ikke fulgt med :roll_eyes:

Hva mener du med det?

Tenkte å gå nærmest all inn på lavt 16 tall, men kom aldri dit desverre🥲

Ja close over 18.34 var vel et bull signal👍

Det han mener er at om den bryter opp her, så kan den gå langt, siste viktige motstand her nede. :slight_smile:

2 Likes

Bør man lære seg teknisk analyse hvis man skal investere langsiktig eller er det unødvendig?

1 Like

Kan være greit å ha litt oversikt for å se hvilke trender som preger indeksene som selskapet er en del av eller avhenger av, f.eks?

Ellers så spørs det jo også litt på hva du mener med langsiktig. For enkelte er det tre måneder, og for andre 30 år.

1 Like

Er to ting som taler for at den ikke bryter opp:

1. Sell on news imorgen som følge av capital markets day.
  2. Børsen er tilnærmet ath og kan få en korreksjon nedover, spesielt med oljeprisfall i det kortsiktige bilde.

Jeg avventer inngang, så får vi se fasiten ganske snart🤞

Følger du med på børskurser daglig og har tenkt å handle mer enn en gang i uka, så er det verdt å lære seg. Hvis ikke hadde jeg heller lært meg fundamental analyse.

Alle her på forumet som har prøvd seg på TA har vel også funnet ut at det er veldig, veldig vanskelig å få noe ut av det. Det handler om å øke oddsen for å gjøre en god trade med noen små prosent. Fundamental analyse er det som gjør at du kan unngå de mest risky kandidatene og heller gå for noen som kanskje leverer 20-30% årlig.

2 Likes