Tja.
Det er jo nyttig å klare å forholde seg til et chart og se om en aksje er i opptrend eller nedtrend da. Føler det er mange som ikke gjør det en gang, bare går inn helt blindt.
Tja.
Det er jo nyttig å klare å forholde seg til et chart og se om en aksje er i opptrend eller nedtrend da. Føler det er mange som ikke gjør det en gang, bare går inn helt blindt.
Sell on news? Pleier ikke sånne pene aksjer med innntekter å levere oppgang etter presentasjoner?
Jeg har “aldri” sett på et chart ( selv om basic TA er på listen min over ting jeg burde lære meg )
Aner ikke, men mye sell on news i Kitron generelt. Spørs jo litt hva de kommer med av innhold selvfølgelig. Kommer de med oppdatert guiding for 2025 eksempelvis er det jo veldig bull.
En må ha litt magefølelse også på lur Gikk inn i XXL på 10 kr , rett og slett på bakgrund av skifte av ledelse og at jeg ikke i min villeste fantasi kunne skjønne at XXL ikke skulle komme tilbake. Trengte ikke noe chart for den avgjørelsen.
Prøv det i NAS
Ok! Siste fra meg. Over til Kitron
Så stor mage har jeg ikke !!!
Edit : Hadde også Kitron en periode, solgte den på litt over 9 kr Ikke lurt !!
Så du kjører kun fundamental analyse?
Ser jo at i de selskapene jeg har gjort det bra så har de en CEO/ledelse som vet hva de holder på med. Unntaket her er kanskje Starbreeze (og Funcom ). Kitron sleit jo i mange år med dårlige marginer selv om de under Bredesen hele tiden gjorde “små restruktureringer” og lovet at ting skulle bli bedre. Ting ble jo ikke bra før de fikk inn Nilsson og Nylander som CEO/CFO.
Hvis man ser på de beste tradene jeg har gjort så har faktisk de kommet ved innsidesalg / største eier har solgt seg ut . Det gjelder i både Kitron og Stillfront .
Dvs at du kjøpte deg inn når innsider/største eier solgte seg ut? Husker kursen i Kitron falt som en stein ned til 6,5 på et kjempesalg. Husker også at jeg økte fra 16k til 20k den gang.
Selv om det var en av de tyngste dagene mine på børsen da nedsalgene i Kitron kom så benyttet jeg sjansen til å øke. Tror faktisk jeg og økte med ca 20% . Økte også i Stillfront da de fra Goodgame solgte en stor post. Jeg hadde nok uansett ikke gjort dette hvis jeg ikke hadde fulgt selskapene over en lengre periode.
Å kjøpe Kitron på dipper må være verdens største nobrainer.
Easy 13%.
Ble økt guiding ja…
Økt fokus på esg som mange har etterspurt.
Sterkt!
Veldig pen melding, litt typisk Kitron
5 mrd * 7% margin = 350 MNOK EBIT
6 mrd * 8% margin = 480 MNKO EBIT
Dvs de målet at selskapet skal klare ca 37% bedre EBIT i 2025 nå.
Med 179M aksjer, så er målet mao EBIT på 2,68kr/aksjen.
Med samme forholdstall mellom EBIT og resultat som i 2020 (312/213), så er målet mao earnings på ca 327 MNOK, eller EPS på. 1,83. Med P/E 18 så gir det 33kr i target kurs i 2025.
Øynene på ATH nå
Strategisk salg av Nordea her? Var ikke mange aksjene som ble solgt.