Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Pensjonssparing i ett selskap de vet bare vil vokse og vokse. Hadde nok ikke kjøpt uten troen på gevinst, er det noen som er redde for å tape penger så er det ofte de med mye fra før :grin:

Kitron: Attachment to previous notification of trades by primary insiders

Påfallende hvordan Kitron klynger seg til 20 nå

2 Likes

Fikk spyttet inn utbytte inn i nye aksjer. Då kommer nok en liten nedtur tenker jeg frem mot september klyv. Tipper 26 i slutten av da, men skal nok ned mot 18 før det :wink:

Putler seg avgårde, 200 dagers snittet helt likt regresjonstrenden

1 Like

Er jo fort 4 måneder med konsolidering, så blir for sittende mot ca midten av juli før det begynner å skje noe her. Q2 rapporten til Kitron kommer veldig tidlig, 12. juli.

Jupp, bare og sitte i ro og ikke gjøre seg bort

Litt interessant å se utviklingen til Note vs Kitron i år. Note er opp hele 75% og mcap er nå bare 500m lavere enn KIT ( som kun er opp 9,5% i år , mcap 3500m ).

I 2020 hadde Note 1874MSEK i omsetning og resultat på 116MSEK mens KIT hadde 3963 MNOK / 213MNOK. I Q1 2021 hadde Note 502MSEK i revenue og resultat etter skatt på 31MSEK mens samme tall for Kitron var 937MNOK / 44MNOK . Blir interessant å se utviklingen framover.

EDIT: Note opp ca 7% i dag ( kl 09:02 )

7 Likes

Noe til Kitron på denne gigantavtalen for kongsberg?

Kitron har vært underleverdør på NSM i ca 10 år så regner med det blir litt jobb til de her.

Hyggelig med litt engasjement rundt Kitron.

Har lastet opp i påvente av meget hyggelige Q2-tall. Synes Kitron har underprestert de siste månedene.

2 Likes
1 Like

Har tidligere bare spart i fond, men kjøpte mine første Kitron-aksjer i går. Spent på utviklingen!

2 Likes

Tror det er mange som er avventende iforhold til sitasjonen med halvleder manglen. Dette er også med på å presse kostnadene opp for Kitron.

Når det er sagt tror jeg ordreboken vil se meget pen ut fremover.

1 Like

Slik jeg har forstått cruxet med kit (veldig avkortet) så er dette tilgangen på halvledere?

Det er tre ting jeg ville fokusert på for Kitron:
a) Marginer pga konkurranse
b) Fortsatt sterk vekst
c) Tilgang på halvledere

2021 blir et litt “halvveis” år siden mye av veksten i 2020 kom i medtech og dette volumet faller til en stor grad bort i 2021. Det er nok også hovedårsaken til at kursen har stagnert.

Ellers et flott selskap og med en helt superb track record når det kommer til guiding vs resultat. Angående halvledere, så skrev de at det var problematisk, men under kontroll i Q1-rapporten. De har ikke kommet med noe melding om noe annet, så da antar jeg det stemmer.

Sitter fortsatt utenfor Kitron og har prøvd meg i et par andre selskap med lavere P/E, men det har ikke vært sååå hot de siste månedene :stuck_out_tongue:

3 Likes

Så dette postet et annet sted:

Markets Insider Automation
Jul. 10, 2021, 09:01 AM
On July 12, Kitron ASA (New will report earnings from Q2.
Analysts expect Kitron ASA (New will release earnings per share of NOK 0.317.
Go here to follow Kitron ASA (New stock price in real-time on Markets Insider.
Kitron ASA (New will release earnings for the most recent quarter on July 12.

2 analysts estimate earnings of NOK 0.317 per share as opposed to earnings of NOK 0.360 per share in the same quarter of the previous year.

Wall Street expects sales to decrease by 0.39% over the previous year’s quarter to NOK 1.04 billion.

For the fiscal year, analysts expect earnings per share of NOK 1.19 compared to NOK 1.18 in the previous year. On average, they are expecting revenue to come in at NOK 4.10 billion, compared to NOK 3.96 billion last year.

https://markets.businessinsider.com/news/stocks/kitron_asa_(new-stock-quarter-earnings-preview-q2-1030594511

Har faktisk troa på at det nye markedsområde deres innen “esg” fort kan gi dem en annen vekst og prising på litt sikt. Men da må kanskje leverandørkjeden innen halvledere komme skikkelig på beina igjen først.

Slippes ikke Kitron-tallene før klokken 14? Spesielt.

Det har vært standard for Q2 tallene lenge :slight_smile:

1 Like