Det har jeg ikke fått med meg
En time for tidlig ute?
Fine tall, men stemmer godt med konklusjonen min her synes jeg:
Det ble til og med en lite regresjon i Earnings siste 12 måneder og med det en liten økning i P/E.
Hvorfor denne differansen?
Ellers høres det vel helt innafor ut. Mens at det mest interessante kommer kanskje mot Q4 eller Q1 2022. Tror jeg avventer vertfall. Synes du treffer meget bra i kit gang på gang @Christian (vi ser bort ifra mars ifjor da…
)
Det var vel først og fremst Q2 2020 som var ekstraordinært:
Mao, de måtte øke varelageret sitt drastisk akkurat i det kvartalet i fjor.
I år så kunne de justere det litt ned:
(har tatt den shortcutten og kalt nwc for varelager, ikke helt riktig)
Fin ordrebok som spådd, mulig defens/aerospace får seg et løft i q3 som følge av gigakontrakten kog fikk med RCCATM og NSM?
Sa de ikke på webcasten at det bare var en liten del som havnet hos KIT ?
Note kom med tall i dag og ser de leverer omtrent samme resultat som KIT med vesentlig lavere omsetning :
Financial performance Q2 (April–June)
• Sales increased by 28% to SEK 642 (500) million. Adjusted for acquisitions and currency effects, growth was 27%.
• Operating profit was up by 44% to SEK 60 (42) million.
• Operating margin increased by 1.0 percentage point to 9.3% (8.3%).
• Profit after net financial items increased by 40% to SEK 58 (42) million.
• Profit after tax increased by 40% to SEK 47 (34) million, corresponding to SEK 1.66 (1.20) per share.
• Cash flow after investments and acquisitions amounted to SEK -53 (64) million, or SEK -1.85 (2.26) per share.
The payment for the acquisition of iPRO affected cash flow by SEK -68 million.
Edit: Note er opp 12%+ i dag og har nå en mcap på 3900 MSEK som er 800-900 høyere enn for 2 uker siden.
“Respirator boomen” var alltid en bonus for Kitron i mkne øyne. Når de i tillegg nå går tilbake på flere markedsområder, og har utfordringer med varetilgangen, kan det nok bli litt tøffere fremover.
Har vært en lang konsolidering, men den åpner jo nå for en solid oppside om den lange opptrenden holder
Følger med på om topp 50 sitt nedsalg snart er over
https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/kit_ol
Så får vi se om den snur da. Spørs vel om ikke det snart er slutt med nedsalg.
Jeg liker ikke det jeg leser om Toyota i dag:
Føler det er VELDIG mange som skylder på supply issues nå. Litt som gaming og covid = derfor er vi forsinket.
Lurer på for hvor mange selskap det bare er en behagelig unskyldning.
Postet litt i makro tråden om dette, og har tall fra en verdensledende mobilprodusent og de klarer ikke levere nok deler til service. Policyen deres er å swappe hvis de ikke kan levere deler. Det er svært mye dyrere for dem. De klarer heller ikke levere nok telefoner.
Kort sagt, forsyningslinjene tok et skritt utfor stupet nå i august.
Jeg ser bare på Datautstyr er det ekstremt vilkårlig hvor det er mangel og ikke. Noen lappiser var svært forsinket og andre modeller gikk ut. Mens server og lagring var null stress.
Det store spørsmålet er kanskje hvor flinke Kitron har vært til å tenke framover. Tidligere virker det som om de har planlagt langt fram i tid med tanke på komponenter.
Når Corona startet, så fikk Kitron kundene sine til å komme med firm orders også bestilte de deler til kundenes consigned lager, slik at de var sikre på å kunne levere produktet. Tenker de klarer seg greit en stund, men hvis dette drar ut mer enn to til tre måneder, så blir de nok hardt rammet de også. Jeg går da ut i fra at de ikke har endret rutiner siden mai 2020. Har ikke fulgt så nøye med i q-rapportene.
Jeg blir ekstremt overasket om KIT ikke har gjort grep, samtidig virker det ekstremt selektivt hvor mangelen er og ikke.
Synes å huske at et par prosjekter i sist kvartal ble forsinket pga komponentmangel.
EDIT:
“Some revenue was delayed from the second quarter due to ongoing component shortages”