Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Oppkjøp uten emisjon. Likere😎

1 Like

822 MNOK for EBIT på 90 MNOK. Hvis Kitron har 2% rente, så koster det dem 16,5 MNOK i året, ved 5% rente så blir det 41,1 MNOK. Så dette vil legge på noe sånt som 48,9 - 73,5 MNOK EBT for Kitron i året.

3 Likes

Får Kitron såpass lav rente?
Noen som har sett på WACC for Kit?

1 Like

Nei, jeg bare regnet litt kjapt her. Kan godt være der må betale mer

Fra 2020-årsrapporten

Nå er jo renten 0,5% høyere enn store deler av 2020, så hvis man ser på “other loans” i NOK, så blir renten da 2,3 - 4,5% :stuck_out_tongue:

Et selskap som har overskudd til å komfortabelt betale ut utbytte hvert eneste år vil jo være i god posisjon til å forhandle om lån.

VELDIG SPENNENDE CHART!!! Om vi tar juleferie med close over 20 er det bull så det holder

2 Likes

Er det fastslått at det blir via lån?
Leste; “may consider equity financing in relation to funding the acquisition” på XtraI

Kitron ASA - Contemplated private placement

19,5kr

Levelig det :slight_smile:

Mye bedre enn å låne opp selskapet unødvendig, lav gjeldsgrad er et stort pluss i en usikker verden

4 Likes

Kitron ASA - Private placement of new shares successfully placed

2 Likes

Mandatory notification of trade

Voksne kjøp, de har vel bare sittet og ventet på en god anledning til å kjøpe dippen

1 Like

Kjøpe på dippen? Har ikke kursen vært rundt 18 over lang tid nå? Er vel heller fordi de har hatt inside informasjon at de har avventet ville jeg trodd.

5 Likes

Tja, det kommer vel litt an på hvordan en ser det.

Core holding i min portis for 2022 dette.

1 Like

Skal ikke se bort ifra at det kommer flere oppkjøp utover på nyåret heller, -det svarte jo ja på direkte spørsmål om dette på den siste callen.

Du er inne fortsatt @Christian ? I så fall grattis😀

Kitron var opp 4.94% til en sluttnotering på 22.30 kroner. Aksjen brøt med det rekordnoteringen fra 8. april og satte ny all time high. Dette var den fjerde dag på rad aksjen steg. Teknisk ser det også bra ut. Aksjen er trendmessig negativ på mellomlang sikt, men har støtte ved cirka 19.50 kroner

Har vært ute i over et år. Sitter i stedet i nekkar med halvparten så høy PE og dobbelt så høy vekst.

5 Likes

Ok, trodde du ble sittende i Kitron til evig tid😀

Det hadde vært smart :cowboy_hat_face:

1 Like