Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Det tekniske bildet er svekket, tynget ned av at mye kjøpsinteresse ble unnagjort i forrige emisjon, pluss at børsene er under press.

Så man kan fint kjøpe nå i visshet om at man ikke kjøper på topp, men man må da være klar over at det fint kan rase videre, slik at man har en plan for hva man da vil gjøre.

Raser den under 16 og folk begynner å dumpe er ikke veien veldig langt ned til 12 rent teknisk.

1 Like

Jeg kjøper alltid aksjer når jeg er på jobb. :wink:

1 Like

LOL! hvor kom det fra :smiley: topp!

Kitron ASA - Gjennomført tilbakekjøp i forbindelse med godtgjørelse til styremedlemmene

Kitron ASA - Notification of Primary insider transaction

1 Like

5 % opp, som er hyggelig siden dette er min største posisjon, men er det noen som har en teori om hvorfor? Litt større utslag enn bare trading-tilfeldigheter?

Har du sjekket kitron opp mot S&P500?

Sorry, skjønte ikke den. KIT opp 5%, S&P ned 1 % (ved stengning).

Leste et sted at flere bilprodusenter meldte om bedring i forhold til chipmangelen. Mulig noen tenkte at det var på tide å komme seg inn i KIT hvis det er lys i den tunnelen for de også?

1 Like

Går vi for dobbel bunn på 17.30?

Hvis ikke støtten holder på 17.30 tror jeg det kan gå nedover dessverre:

1 Like

Kitron: Q2 2022 - Record revenue, order backlog and profits

Kitron: Q2 2022 - Tidenes høyeste inntekter, ordrereserve og resultat

4 Likes

Wow!

Det hadde de færreste trodd. Veldig innvannende det nylige oppkjøpet virker det som.

Deilig. Kitron straks min største posisjon

3 Likes

Våpen og olje er jo fint å være eksponert mot. Jeg tipper forbrukerelektronikk kommer til å gå på en smell…

Jeg lurer på hvordan EBIT % blir framover. Det er gjerne vanskelig å få alt til på den fronten

Hvor mye av omsetningsvekst og ordrelogg vekst var organisk?

Revenue of 1.580 BNOK (0.994 BNOK 2Q 2021)
• Growth of 59%, Growth L-F-L 28%, Organic 2%

Order backlog increased to 4.9 BNOK from 2.3 BNOK
• Growth of 113% Growth L-F-L 59%, Organic 70%

Samme her. Veldig kjekt at de endrer guiding i revenue fra 5200-5800 til 5700-6100 men kanskje litt skuffende at ebit guidingen endres fra 330-430 til 330-400. Er uansett på ferie så har bare sett med et kvart øye på tallene og har ikke sett webcasten…

EDIT: Er også litt spent på hvordan det går med revenue/mcap i forhold til Note i resten av 2022. Mcap til Note er nå oppe på ca 6000MSEK mens KIT ligger på 4100MSEK

Edit 2 : Da kom Note med tall i dag og hadde ikke blitt lei meg om KIT hadde klart samme organisk vekst og margin :wink:

Financial performance in April-June
• Sales increased by 40% to SEK 898 (642) million. Adjusted for acquisitions and currency effects growth was 24%.
• Operating profit was up by 39% to SEK 83 (60) million.
• Operating margin was 9.3% (9.3%).
• Profit after financial items was up by 22% to SEK 72 (58) million.
• Profit after tax increased by 24% to SEK 59 (47) million, corresponding to SEK 2.02 (1.66) per share.

4 Likes

Kitron ASA - Notification of Primary insider transaction

1 Like