Kan vi si at tallene var helt OK ?
Dette er mer enn hele mcap når jeg kjøpte meg inn i selskapet første gangen…
P/E faller vesentlig på tall som dette.
EPS 0,07 er halvparten av hele 2022. Venter spent på Bear 2023-vinklingen her. EPS for 2022 var 0,14 EUR, q1 2022 0,02. Så EPS siste fire kvartaler skulle bli 0,14-0,02+0,07=0,19 euro. Nå gikk jo kursen opp, så det er jo ikke så gunstig for P/E … ca 20. P/E 2023E derimot burde bli lavere. Pareto regnet hjem 40,- ved å legge seg i øvre leie av forrige guiding. Blir nok noen oppgraderinger nå. Solgte litt i dag, rett og slett fordi den var over 50% av portefølje etter oppgangen.
Holder de dette tempoet ut året, gir det EPS 2023 0,28 euro = ca 3,3 kroner med dagens kurs. P/E 2023E blir i så fall 12, men ulike valutaer her.
Juvel i portisen det her. Ekstremt godt å se at P/E kommer litt ned.
Kan virke som om EPS for 2023 kan ende på NOK 2.3 - 3.0 ---- med denne veksttakten og signaler videre er PE 15 moderat. NOK 4 + i 2024, på tide å vurdere selskapet på PE 2024. Da er vi på 10 nå. 50% oppside fra 40 i løpet av neste 12 måneder.
En annen ting er utbytte som andel av EPS, skuffende lavt synes kanskje noen (?), men hva tyder det på? Forbereder de seg på en regnværsdag, eller har de noe M&A på gang? Holder en knapp på det siste.
Her undervurderte jeg Kitron gitt. Hyll, hyll.
Tatt gevinst i flere omganger her. Innser jo snart at det bør jeg bare slutte med.
Utbyttepolicyen til KIT er 20% - 60% av net profit og med tanke på kursutviklingen de siste årene så blir utbytte bare en bonus
Jepp, og nå ligger den nærmere 20 enn 60 %.
Det er nok heller det at de driver og henter seg inn igjen etter den forrige M&A som var veldig stor.
Jeg lurte litt på det. Greit å hente seg inn i løpet av noen få gode kvartaler da
Hehe, den er fiiiine
Jeg lander på p/e 15. Jeg legger til grunn det CEO sier om forward guiding (830 mill euro) og en litt konservativ margin på 5,5 %.
Da tar jeg et jafs og håper på det beste. Føler det er margin of safety her om ikke CEO lurer meg trill-rundt på guiding
Synes generelt Kitron er flinke til å guide. Hva husene gjetter seg til er i grunnen ganske overflødig.
Den forrige R12 guidingen bommet med 3 % ser jeg (for 2022) Så det er meeeeget lovende.