Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Arendals Fossekompani bygger nytt produksjonsanlegg for Kitron Arendal

1 Like

Arendals Fossekompani to build new production facility for Kitron Arendal

1 Like

KONGSBERG tildeler Kitron elektronikkordre på Naval Strike Missile

KONGSBERG awards electronics order for Naval Strike Missile to Kitron

2 Likes

Overrasker meg hvor sluggish denne er for tiden, synes det meste ser lyst ut

2 Likes

Norne senket vel kursmålet samtidig som siste kontrakt kom så d tok vel knekken på evt oppgang.

Men er det forventet så lav inntekstrøm i q2/q3 at det legger en demper på casen?

Pen bounce her

OHS likhetstrekk

Denne er vel med å drive dagens oppgang, her blir det antagelig mye mat på Kitron og

Hvis man ser på månedschartet, så ser man 33,5 er et VELDIG relevant nivå å legge bak seg

1 Like

Tveitereid sine kjøp siste dager hjelper vel også veldig på. Spennende å se rapport neste uke :slight_smile:

Kitron: Q2 2024 - Robust lønnsomhet og positive utsikter tross sektorutfordringer

Kitron: Q2 2024 - Robust profitability and positive outlook despite sector challenges

Er vel en ganske nøytral kvartalsrapport, men hvem vet hva markedet tenker

Gikk rett hjem ser det ut som

15.mai:

1. juli - solid brudd med nedtrenden fra ATH:

image

1 Like

Herlig dag😁

Stort bedre eksempel enn dette på at aksjekurs er uforutsigbare greier kan jeg vanskelig komme på. Rapporten var jo egentlig helt i tune med Q1, og det raste den til 28 på.

3 Likes

Var det forventet at de skulle redusere guidingen eller noe sånt?

Btw, makro-tallene for i dag var veldig positive, sååååå. Har et par andre aksjer av litt lignende type og de har også gått bra i dag.

Største forskjell på nå kontra forrige var vel at sist var det ikke forventet at de skulle redusere guiding. Ikke at det forsvarer dagens prisning. Kitron har litt å bevise de neste rapportene mener jeg.

Er veldig lett å starte oppkjøpsspekulasjoner med et sånt volum som var i dag, spesielt om det skulle fortsette i morgen.

Månedschartet har jo blitt snudd helt på hodet om det holder seg sånn som dette ut måneden.

DNB höjer riktkursen för Kitron till 42 norska kronor (37), upprepar köp - BN

1 Like

Ser jo fremdeles ganske lovende ut hvordan den har holdt seg gjennom en korreksjon.

Dag:

Måned:

1 Like