Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Kitron sikrer kontrakt på EUR 30 millioner for avansert optikkproduksjon til UAV- og dronemarkedet

1 Like

Kitron secures EUR 30 million contract for advanced optics production for UAV and drone market

Over dobbel som stor kontrakt som ventet når de la denne kontrakten inn i de 75 mill euro de guidet for

2 Likes

Det tekniske ligger til rette for en solid reaksjon oppover her

1 Like

Kitron: Kongsberg Awards Kitron New Order for Naval Strike Missile Electronics

Kitron: Kongsberg tildeler Kitron ny ordre for elektronikk til Naval Strike Missile

1 Like

Noen tanker om nedside her?
Bra støtte rundt 28 kroner?
De nye kontraktene den siste tiden har vel også redusert nedsiden noe.

Hvis de har sånn backlog i produksjonen at de ikke kan starte på nye kontrakter før “en gang i 2026” selv med nye fabrikker så bør de klare å budsjettere såpass at de går i overskudd. Nedside må være begrenset til eventuell finansiell inkompetanse når de allerede har ordrer nok til å benytte den økte kapasiteten fullt ut.

Dette går vel også litt på når kunden ønsker å få ting levert…

Er at par motstander på vei opp som det blir spennende å se hva den gjør med.

Men med golden cross 50/200 så ligger jo egentlig alt til rette for at den fortsatt skal være bullish.

1 Like

Ifølge NRK permiterer de 10 stk i Arendal. Må jo gjelde personer innen et spesielt segment man ikke kan benytte til andre ting.

Link?

1 Like

Det er jo desverre ikke skyressurser i AWS som man bare kan tildele til noe annet arbeid uten videre.

Optikk-kontrakten er f.eks i Tsjekkia, ikke Arendal

10 ansatte permittert av 530 på Sørlandet er knapt et blipp der, men kjipt for de 10 det gjelder da.

1 Like

Er det ikke rart å måtte permittere 1,8% av arbeidsstyrken?

Ikke om de 10 har en oppgave eller spesialisering man ikke har behov for.

Kan også være spesifikke stillinger man har en overvekt av akkurat nå, typ operatører innen QC, FAT, SQ etc.

https://www.dn.no/borskommentar/skriker-etter-a-bli-kjopt-opp-til-en-ultrafet-premie/2-1-1768248?zephr_sso_ott=X0XPY5

2 Likes

Følte på meg at her var det moment, men så ser jeg at det er stiv PE og meglerene sier hold, mål 39/40. Litt av en hausing da…

Hvis selskapet skal kjøpes opp av en industriell aktør for å få en tettere sikring av deres verdikjede så kan nok premium bli ganske stor fra løpende børskurs. Utenom det, så ser jeg ikke helt hvor premium fra dagens kurs ska komme bortsett fra løpende newsflow.

Jeg tror det kommer til å komme news på rekke og rad fremover selv da.

1 Like