Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Tja tja! Kursmålene skal nå man ikke bry seg så alt for mye om. Med strategiske kontrakter nå, utvidelse i Sverige og Norge., mulig oppkjøp i nord Amerika/ Tyskland/sveits og store muligheter for mange forsvarsordrer meldt det neste året/årene fremover. I H2 vil jo man trolig se de andre segmentene hente seg godt inn igjen også.

På mellomlang/lang sikt siden jeg prisen er meget attraktivt fortsatt. Såklart er jeg enig at gårsdagens melding ga vel mye oppgang

Synes det er en del som har vært FRYKTELIG aktive med å selge i det siste, så kurstigningen startet fra et ganske konservativt utgangspunkt.

Men skal vel sikkert konsolidere en stund nå da.

Tenker jeg og. Kvartalsrappprt og store ordrer kan jo sette fart videre oppover/nedover. Å rote ned på lav 30 tallet tviler jeg på skjer om ikke noe ekstraordinært skjer. Virker sannsynlig at man slipper negativt resultatvarsel som skjedde 2 ganger i fjor

Er så mye stake i det chartet her

3 Likes

Fortsatt en uke igjen før lysestaken for januar er ferdiglaget

Er nok mange som fryktelig gjerne ville fortsatt å trade den mellom 30 og 36

1 Like

ikke noe gedigent forventningsrally før rapport akkurat. Folk venter på å se om kontraktene vil manifestere seg i noe håndfast i marginene?

Den har vært rimelig volatil og gått typ 45% fra 27,6 til 40 et par ganger, så hadde vel vært litt mye å forvente at det skulle være noe mer?

mye av siste stigningene er jo pga meldinger om kontrakter, ikke på rene forventninger, så noe er jo berettiget. Men manifisteringen av dette kommer sannsynligvis ikke på dette kvartalet, på den måten er det greit at den ikke går mer som du sier.

De fleste kontraktene er jo fra 2025 og utover. Dette kvartalet blir vel rundt konsensus. Kanskje noe nyheter om oppkjøpet de snakket om på cpm?

Ligger jo godt an til god vekst i H2 og 2026 med mange gode strategiske avtaler og utvidelse i Norge og Sverige ferdig pluss evnt oppkjøp.

1 Like

ja er vel eneste x faktoren, om de ikke gunner til med forsterkede marginer.

100%! Er ikke før i overgangen 2025/26 jeg beregner de veldig store økningene i omsetning. Men er jo alltid åpen for påfyll om skulle synke godt i morgen :slight_smile:

Kitron: Q4 2024 - Profitable execution in a shifting market

Kitron: Q4 2024 - Lønnsom drift i et marked i endring

Kitron: Nøkkelinformasjon knyttet til foreslått kontantutbytte for Kitron ASA

Kitron: Key information relating to the cash dividend to be paid by Kitron ASA

Som forventa dette her! Får se om forventningen av høyere utbytte senker den i dag. Nøytral rapport etter mitt skjønn

1 Like

Synes den forsvarer at bunnen skal være grundig satt på 28 og kan fint ligge over 30 et sted og vente på flere news for nye avtaler.

Edit: Basically samme som Pareto sier under, dog jeg ville kanskje sagt 34-38 som range heller.

Kitron - Trough signals, but not altering expectations

Q4 adds further evidence to KIT being in trough territory, as forward-looking metrics edged slightly higher q/q. But with both us and consensus already factoring in a recover through 2025 and being in the high-end of guidance, our read is that this was in-line with expectations – and Q4 should spur any meaningful changes to estimates. with KIT trading at ~14x ‘26E P/E vs the historical 1Y forward of ~12x, the market appears to already be fully pricing in the anticipated recovery. HOLD, TP NOK 34 (30).

Full rapport hos Pareto

1 Like

Flagging i Kitron ASA