Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Tror jeg øker litt i KIT,

den beste aksjen jeg har i portisen nå 52,35%

men posten er minste i portisen :smiley:

1 Like

Samme profitt her også! Tok noe gevinst da andre selskaper blitt grusa nokså mye og utvikla seg til å bli den største i min portefølje :slight_smile: kombinasjonen av utvida Sverige og ny fabrikk i Norge. Samtidig som lagernedbygging trolig kommet veldig langt ned i andre segmenter i H2 kan bli en farlig god kombo. En M&A fort i løpet av kort tid også!

Føler dette må være en høyaktuell kandidat for M&A fra allverdens industriselskaper i Europa

Pusher ATH. Ikke AAT invest.

1 Like

KONGSBERG awards NOK 109 million order to Kitron for tactical communication products

KONGSBERG tildeler Kitron ordre på 109 millioner kroner for taktiske kommunikasjonsprodukter

7 Likes

Kitron nevnt

https://e24.no/privatoekonomi/i/ald6ja/forsvarsaksjene-du-boer-satse-paa-naa

1 Like

Ja, denne blir god å holde fremover tenker jeg! Gjorde en god påfyll her rett etter nyttår! Er det noen andre forsvarsaksjer som folk snuser på? KOG har jo gått så bra i lengre tid, men vil kanskje bare fortsette med utviklingen som den er nå.

Drøfter spennende tanker om Kitron! Regner med det er mye strategiske møter for tiden for å legge slagplanen.

Kitron Annual Report 2024

Den rakk å komme 76% opp på det meste der, ganske heftig.

Blir nok en god periode med konsolidering nå vil være naturlig.

2 Likes

funfact, alle Kitron aksjene mine hos PAS er nå utleid.

3 Likes

KITRON: NORDEA MARKETS STARTER DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 57

i dag kl. 09:02 ∙ TDN Finans

Oslo (Infront TDN Direkt): Nordea Markets starter dekning av Kitron med kjøpsanbefaling og kursmål på 57 kroner pr aksje.

Det fremgår av en analyse mandag.

Meglerhuset mener at Kitrons strukturelle vekstutsikter og marginekspansjon rettferdiggjør premium-prising til sammenlignbare selskaper, spesielt gitt eksponeringen mot det raskt voksende forsvarsindustrimarkedet, som er en nøkkeldriver for marginøkning.

Det ventes en årlig omsetningsvekst på 16 prosent i perioden 2025-27, mens Bloomberg-konsensus er på 13 prosent. Videre ser Nordea Markets M&A som sannsynlig på kort sikt.

<<Med ikke-organisk vekst på ledelsesagendaen, modellerer vi en selvfinansiert M&A-opsjon på 10 kroner pr aksje, som ikke er inkludert i vårt kursmål. En klar katalysator, etter vårt syn, vil være et vekstoppsving Kitrons øvrige segmenter, Connectivity, Electrification and Industry fra andre halvår>>, skriver meglerhuset.

Sparebank markets, ute med TP 46kr. Spriker jo litt mellom disse anbefalingene. Hva er forskjellen, Nordea rettferdigjør premium prising, mens SM gjør ikke det?

Leser i SM sin rapport at de ser en lett reduksjon i ordreinngang for 2025, og lett økning i 2026 igjen. Og en PE rundt 9+ for 2026. Dette er ikke akkurat superbulle vurderinger

Besitter ikke detaljer i Nordea sin rapport dessverre.

Kitron lifts outlook for 2025

1 Like

Kitron oppjusterer utsiktene for 2025

3 Likes

Nice.

Kort oppsummering:

1 Like

Ligger til rette for gode år fremover!:grin:

3 Likes

Kitron: Notice of Annual General Meeting on 24 April 2025 at 11:00 a.m. CEST

Kitron: Innkalling til ordinær generalforsamling 24. april 2025 kl. 11.00