Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

En link til dagens hendelser.
http://etn.se/index.php/nyheter/62905-notes-storaegare-koeper-in-sig-i-kitron

3 Likes

Helt kanon, en storeier inn i Kitron med masse muskler. Dette ser bare bedre og bedre ut, er så forbasket glad for att jeg sitter etter min målestokk tungt inne i Kitron.
Ett kjøp av en slik størrelse, gjøres ikke uten att de har satt seg godt inn i hvordan Kitron driftes. Gammel eier ut med god fortjeneste, ny eier inn vell vitene att dette stopper ikke her. Grattis alle som har sittet lenge i Kitron og til dere nye, vi kommer til å få klekkelig betalt for det i tiden som kommer.

1 Like

Jeg også pleier ofte å være mer interessert i hvem som kjøper enn hvem som selger i slike interesser.

Synes dette er VELDIG spennende. :slight_smile:

1 Like

Den legendariska finansmannen och TV-draken Sven Hagströmer har bland annat byggt upp Avanza och HQ-Bank från grunden. Han är tidigare storägare i gamla Öresund och är nu aktuell i Creades som ordförande. :grin:

1 Like

Sterk utvikling i Kitron den siste tiden! Kurs på 5,99 not-realtime. :slight_smile:

Hoho, jeg er nå kun 1.15% ned i Kitron, tipper det går veien dette.

Jeg tar nå fullstendig ut av lufta at Kitron kan bli en nyttårsrakett, med prismålet 8.

1 Like

Jeg er foreløpig 17% opp, men har ingen planer om å selge enda. Denne er jeg long i!

Her er det lurt å sitte long, ledelsen i Kitron har sagt att de forventer 10% årlig vekst. Hvis de klarer dette sier det seg jo selv hva som skjer med kursen. Skulle ledelsen derimot skuffe oss ja da er det jo bare å selle, ikke noe problem å komme seg ut av aksjen med den omsetningen vi har har hatt etter aksjene i selskapet er spredd ut på flere hender.

1 Like

10% vekst akkurat som deres største eier Kongsberg sa i går. Blir kanskje tettere samarbeid mellom Kitron og KOG

1 Like

Kongsberg er en av kit største kunder allerede

1 Like

Northrop Grumman Awards Contracts to Kitron

(2016-11-24) Kitron has been selected by Northrop Grumman Corporation (NYSE: NOC) as an international source for manufacturing of a sub-assembly for the F-35 Joint Strike Fighter. The potential value for Kitron is more than NOK 1 billion over the lifetime of the agreement, which runs until 2036.

The sub-assembly, called the Dual Channel Transmit/Receive (DCTR) module, is part of the CNI (Communications, Navigation and Identification) system developed by Northrop Grumman. It was won by Kitron in a best value competition.

The contract covers the initial steps of transferring technical knowhow and manufacturing prototypes for testing and validation. This process will be on-going through 2017. Kitron will then be awarded production contracts with deliveries starting in 2018.

“The F-35 program is crucial for Norway, adding significant defense capabilities and important for Kitron and the region since the long-term program secures substantial employment. Winning this type of contract reflects Kitron’s position as a competitive and trusted partner,” said Hans Petter Thomassen, Managing Director of Kitron Norway.

In September 2015 Kitron announced a separate agreement to supply different subassembly electronic modules for F-35 aircraft avionics; that production continues.

Northrop Grumman’s integrated CNI suite provides F-35 pilots with the capability of more than 27 avionics functions including voice and data communication. The CNI design uses advanced software-defined radio technology that allows the simultaneous operation of multiple critical functions while greatly reducing size, weight and power demands on the advanced fighter aircraft.

Norway is one of the international partner countries participating in the F-35 program. Under a manufacturing license agreement between Kitron and Northrop Grumman, Kitron will manufacture sub-assemblies for the F-35 Joint Strike Fighter.

The Lockheed Martin (NYSE: LMT) F-35 Lightning II is the world’s most advanced military aircraft, combining advanced stealth with fighter speed and agility, advanced mission systems, fully fused sensor information, network-enabled operations and cutting-edge sustainment.

7 Likes

td:

Oslo (TDN Finans): Kitron er valgt av Northrop Grumman som leverandør til å produsere moduler for F-35 Joint Strike Fighter. Den potensielle verdien for Kitron er mer enn en milliard kroner i avtalens løpetid, som er til 2036.

Det opplyser Kitron i en melding torsdag.

Kontrakten omfatter de første stegene med overføring av teknisk kompetanse og produksjonsprototyper for testing og validering. Denne prosessen vil pågå gjennom 2017. Kitron vil da bli tildelt produksjonsavtaler med leveransestart i 2018.

I september 2015 offentliggjorde Kitron en separat avtale om å levere ulike elektroniske delkomponenter til flyavionikk for F-35. Denne produksjonen fortsetter.

KO [email protected]

TDN Finans, +47 21 95 60 70

2 Likes

HAHA! :smiley: For et flott selskap, som jeg konsekvent klarer å unngå å tjene penger på.

9 Likes

Har sittet mer eller mindre bom stille i Kitron i snart to år nå. Noen vil si selskapet er “kjedelig”, men rundt 145% avkastning holder for meg altså! :smiley:

4 Likes

Den ble diskutert på chatten igår, noen ( meg) nevnte den var kjedelig. Og @nofun kom med litt historiske data om hvor mye den har steget.

Tror du finner få aksjer med så lav risiko som har gitt tilsvarende økning. Med andre ord, genial aksje for å senke risikoen i portisen.

1 Like

I tillegg til at avkastningen er så høy betaler de utbytte i tillegg.

Som jeg skrev et eller annet sted, enhver som sitter og skriver at Kitron er kjedelig bør ta en kikk i speilet. :stuck_out_tongue:

1 Like

Kitron er litt høyere risiko enn den ser ut til å være i utgangspunktet. Grunnen til det er at marginene er veldig små, så hvis prisene de tar går ned 5% uten at de klarer å senke kostnadene tilsvarende vil radere ut nesten hele overskuddet. Det er årsaken til at de lå belly-up kursmessig i 3-4 år.

Det som senker risikoen er at selskapet har svært lav gjeldsgrad og at den nåværende ledelsen ser ut til å utgjøre et godt team hvis man ser på hvordan de har klart å snu selskapet rundt til å bli en pengemaskin.

5 Likes

Amber Trust selger drøyt 2,7 millioner aksjer i Kitron. Aksjene er solgt til 6,0 kroner per aksje.
Samtidig har KJK Fund solgt 686.717 aksjer i selskapet til samme kurs.
Fondene er representert i Kitrons styre gjennom Martynas Cesnavicius.

4 Likes

Nesten rart vi stiger i det hele tatt i dag. Overskrift Hegnar: Innsider lemper ut aksjer.
Jeg tror svensken vår har styrket sin posisjon ytterligere i Kitron :wink:

F-35 kontrakt til over 1 milliard

På nrk1 kveldsnytt i går kveld. Ikke ofte nrk nevner kontrakter på oslo børs. Bra Pr.

6 Likes