Litt merkelig at de ikke børsmelder dette? Men det er snakk om om Adm. Dir i Kitron A/S, Norge, dvs en lokal stilling
http://www.kitron.com/About-Kitron/Management-and-organisation/
Litt merkelig at de ikke børsmelder dette? Men det er snakk om om Adm. Dir i Kitron A/S, Norge, dvs en lokal stilling
http://www.kitron.com/About-Kitron/Management-and-organisation/
Ja og jeg tror det er helt greit at han forsvinner. Han hadde jo CEO stillingen fra Bredesen sluttet til Peter Nilsson ble ansatt og følte ikke at han var rett mann for den jobben iallfall.
ny avtale:
Kitron’s subsidiary Kitron AB in Jönköping, Sweden, has signed a
strategically important long-term frame agreement with Saab AB (Business Unit
Avionics Systems) for military avionics and aeronautic electronic equipment.
The frame agreement has potential order value of more than 400 million NOK over
20 years.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150611.GlobeNewswire.1927790
Dette liker jeg
[quote] Ronny Nykvist, Vice President and Head of Avionics Systems at Saab AB, said:
“It is with great satisfaction that we award this long-term agreement to Kitron.
Kitron AB in Jönköping has performed very well during the prototype and new
product introduction (NPI) phases. Saab Avionics Systems’ business within high-
integrity equipment and systems for flight and mission critical applications for
aircraft and helicopters is currently progressing well. Kitron AB in Jönköping
has provided us with consistent quality, high level of competence within
production, assembly and testing, and not least delivery precision. This
agreement is a very good example of how the Swedish industry can cooperate and
win global defence and civil aeronautics orders in the face of tough
international competition.”
[/quote]
Da har sjekket den siste kvartalsrapporten og gått igjennom denne tråden og børsmeldingene som har kommet siden kvartalsrapporten og det er såvidt jeg kan se kun positive nyheter.
Dette er det Kitron selv tror om 2015:
For 2015 forventer Kitron vekst og en klar forbedring i lønnsomheten. Veksten drives av økt etterspørsel i sektoren Forsvar/Luftfart for det amerikanske og norske markedet, samt økning i Energi/Telekom og Industri. Offshore/Marine-sektoren vil reduseres på grunn av situasjonen i oljeservicemarkedet i Norge.
Hvis man tar bort engangseffekter fra Q1 2015, så sitter man igjen med en P/E på 10, før denne forventede veksten. Svaret for Q2 2015 får vi 16. juli, om knappe to uker. Så, hva har skjedd siden de siste innsidekjøpene? Ingenting. Kursen er ett øre lavere enn siste innsidekjøp.
Kort oppsummert hvorfor jeg tror Kitron er et godt kjøp:
Jeg tror en god sammeligningskandidat er storebror KOA, som i løpet av litt over et år tredoblet børsverdien. Ingenting skjedde der heller, selv om alt så lyst ut, så smalt det.
Innsidekjøpene:
(2015-04-28) On 28 April 2015, Peter Nilsson, CEO of Kitron ASA (“Kitron”), purchased 26 631 shares in Kitron at an average price of NOK 2.30 per share.
(2015-04-29) On 29 April 2015, Päivi Marttila, member of the board in Kitron ASA (“Kitron”), purchased 15 000 shares in Kitron at an average price of NOK 2.64 per share.
(2015-05-07) On 7 May 2015, Cathrin Nylander, CFO of Kitron ASA (“Kitron”). purchased 50 000 shares in Kitron at an average price of NOK 2.54 per share.
Jeg ser for meg at markedet blir litt nervøst i morgen, og hvis kursen på Kitron følger med ned da, så er det en veldig god kjøpskandidat. Jeg hadde egentlig lagt inn en ordre, men pga usikkerheten med hva som skjer med Hellas, så legger jeg det litt på is. Greit å ha litt cash i tillegg til aksjer her.
BTW, jeg har lånt ut litt aksjer så tror kursen kan gå mye ved gode tall
Jeg fikk kjøpt 1100 aksjer i dag. Hvem f… gidder å selge så få? Grr
Var inne her tidligere fordi jeg tenkte jøss her er et bra selskap! Men da kursen stod planta i ro gav jeg opp etter et år ca. Vurderer å prøve meg igjen nå snart.
@Morti du burde bestemme deg før kvartalstallene 14. juli. Evt prøve å kjøpe deg opp når de kommer, det er lavere risk/reward. Det er såpass lite handel i aksjen at det nesten bare er på kvartalstallene man ser noe bevegelse.
Det jeg satser på her er litt vekst i omsetning hvert kvartall framover, mens utgiftene ikke vokser stort, mao at marginene øker. Det er greia til Kitron. Klarer de å øke marginene bare bittelitt, så blir det pent ganget opp med omsetningen på nesten 2 milliarder. Og vice versa. Hadde de hatt 5% margin (etter alle utgifter), så drar de inn rundt 100 millioner i året…
Det gikk mange kvartaler utan at noe skjedde tidligere, men jeg er jo veldig positiv til selskapet og jeg leter etter noen jeg kan sitte lenge i. Som Statoil og Kitron er to jeg vurderer nå. Har allerede kjøpt Statoil på 130 og tror ikke jeg får sjangsen igjen, men går den videre ned så kommer jeg bare til å kjøpe mer der hele veien nedover. Det er brennsikkert. Men Kitron er også er super kandidat. Jeg er jo ikke akkurat “inne på det”, men bare sånn strategisk tror jeg det kan være noe som passer porteføljen min.
Har vært inn og ut av denne noen ganger selv, og får frigjort noen midler på fredag jeg tenkte putte inn her. (Om den ikke har løpt fra meg) Tar @Christian sin kommentar med i vurderingen, og vurderer å spare halvparten til etter 14. Juli.
PS: min anbefaling er jo ikke å kjøpe etter kvartalstallene, jeg har jo tenkt å være fullt inne før det. Jeg tror risken er liten, og rewarden stor på å gå inn nå. Hvis man kommer seg inn uten å dra opp kursen 5-10% da.
Det kjedelige med Kitron er hvis de forrige kvartalene bare var et blaff, men i såfall er det noe helt annet enn ledelsen har guidet. Og hvorfor skulle ledelsen drive med innsidekjøp hvis det ikke stemte?
Ahha, da missforstod jeg deg. My bad
Der var det noen som gikk lei av å fiske etter aksjer ja. Skulle nok ha satset litt mer når Kitron var dumpet ned i 2,40 på mandag.
Ja, men hyggelig at den stiger da
hehe, ikke HELT enda. Er ikke ferdig lasta
Artig at flere Funcomere snuser litt på Kitron, Jeg sitter med 50000 aksjer kjøpt på 2,44. Tror det kan bli en hyggelig utvikling på Kitron utover året, ledelsen har jo guidet bra også. Så sitter spent og venter på neste kvartalsrapport. En annen ting som også gjør Kitron spennende er at jeg leste ett eller annet sted at hovedaksjonærene sitter med noen og 80% av alle tilgjengelige aksjer. Kitron er også en litt “glemt” aksje, så hvis de nå igjen legger frem et godt kvartal tror jeg det kommer til å bli meget trangt inn i den berømte døra. Fordi de fleste aksjer sitter i hendene på langsiktige eiere.
… og hva er reaksjonen til Kitron på at Hellas mest sannsynlig kommer til å defaulte på gjelden på ett eller annet vis? Et kjempegjesp og ikke et eneste kjøp/salg.
Har økt med 28300 aksjer foreløpig i Kit. Får mer og mer tro på selskapet etter gjennomgang av Q1. Ledelsen guider til dels betydelig økt fortjeneste uten å sette ett men eller ? bak sitt eget utsagn. Kitron har ligget i en nedangående trend siden 02,02,07 for å bryte opp i februar i år etter å ha lagt frem gode tall. Q1 kom bra inn men det viktigeste er guidingen fremover og den er bra.
Det blir interessant å se om de faktisk har brutt ut av den negative trenden. Hvis de har det, så tror jeg vi vil få en seriøs re-prising av selskapet. Jeg burde nok ha “sjanset” litt mer på denne aksjen, men trodde jeg skulle få fisket til meg mer på rundt 2,50.