Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Bra sluttkurs :slight_smile:

2 Likes

Ja hovedproblemet er den dårlige likviditeten som gjør at ikke noen analytikere gidder å dekke denne. Skal man ut av KIT er dette en god dag.

God rapport, nå får man håpe på at noen meglerhus får øynene opp og kommer med en analyse. Likviditetsmessig er dette det dårligste jeg har vært borti på oslo børs. Men fortsetter KIT å levere som nå kommer nok analysene og kjøpsanbefalingene også…

1 Like

Det er jo litt komisk at det har gått an å kjøpe Kitron så billig som nå etter forrige kvartalsrapport. De bekreftet at de har full kontroll i denne rapporten og jeg forventer flere gode rapporter det neste året. For å få full uttelling, så må man nok sitte litt lenger på den enn andre mer likvide aksjer. Mao: jeg synes fortsatt den er underpriset og en god kjøpskandidat.

P/E på 20 er ganske vanlig for selskaper som dette, De ligger nå på rundt 10, og marginene er økende. At ledelsen kjøper og at firmaet er bunnsolid (veldig lav gjeld) ser jeg på som veldig positivt.

3 Likes

Har skummet igjennom E 24 osv, ikke funnet en eneste linje om rapporten til Kitron, er den virkelig så uinteressant for våre kjære økonomi journalister ?

Hegnar skrev vel noe?

Solid bedring for Kitron
Kitron jekket opp både topp- og bunnlinjen betydelig i andre kvartal.

1 Like

Liker denne (EBIT) fra presentasjonen

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=Kitron+Q2+2015+presentation.pdf&attId=138773

3 Likes

Bra jobba holmes :slight_smile:

1 Like

Hva tror dere om kursen 1.1 2016 ? Lavest i år er 1.63 og kursen er nå rundt 3. Med et par gode kvartal til ser vi nok 4++

1 Like

Absolutt skjønner egentlig ikke hvorfor vi ikke allerede er i 3,50.

EBIT i Q1 var 20,8MNOK, i Q2 var den 22,1MNOK, men i Q1 så hadde du en engangseffekt på 3,5MNOK, uten den er det en oppgang fra 17,3MNOK til 22,1MNOK, så sterk vekst.

Årsveksten for Q2 på 7%, men uten valutaeffekter er den på 1,9%. Svekker dollaren seg, så vil nok dette slå direkte ut i regnskapet. Jeg forstår derfor noe av skepsisen i markedet. Samtidig så tror jeg ikke dollaren vil svekke seg, så da ser alt bra ut.

1 Like

Tror dere oljesektoren kan bedre seg etterhvert eller er det mer sannsynlig at forsvar/luftfart fortsetter å vokse? USA er jo et fint marked å vokse i nå med den sterke dollaren.

Når det gjelder kursen så er den ikke så viktig for meg akkurat nå… ser på dette som en langsiktig investering som kommer til å vokse seg fet og stor dersom de leverer på det fundamentale. Selv om det så klart ser hyggelig ut på kontoen dersom kursen er høy. Tålmodige daytraders kan jo bare ligge og handle på spreaden som er veldig stor…

Tror ikke på noe særlig bedring der før andre halvdel 2016, første kvartal 2017 dessverre. Mye avhenger av kina og skiferprodusentene i USA, etterspørselen etter olje tikker oppover. Lønnsveksten i kina var i fjor 12% så maaaannngggeee kinesere får fort en og del ekstra penger i hendene. Håper på en myk landing i Kina…

1 Like

2,90. Ja da er vi 5 øre unna det vi var på før presangtasjonen… skjønn det den som kan.

(2015-07-17) On 17 July 2015, Israel Losada Salvador, COO of Kitron ASA
(“Kitron”), purchased 40 000 shares in Kitron at an average price of NOK 2.95
per share.

Following the transaction Israel Losada Salvador holds 40 000 shares and
600 000 share options in Kitron.

This announcement is subject of the disclosure requirements pursuant to section
5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

2 Likes

Så, 92k aksjer omsatt i dag, 40k kjøpt av insider. Resten kjøpt av Tekinvestor-brukere? Det er ganske latterlig lav omsetning. Jeg synes det er morsomt å se ledelsen i firmaet kjøpe seg opp. Det er jo klart at de tror det er en idiotsikker investering.

2 Likes

Ved rundt 4 kroner får innsidere full uttelling på sine opsjoner i følge innlegg på hegnar

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=19996081

Opsjonsprisen er på 0,10kr, såvidt jeg har fått med meg. Er det forklaringen på innsidekjøpene? Det stiller i såfall innsidekjøpene i et litt annet, litt mindre positivt lys.

1 Like

Det er jo helt klart at ledelsen er interessert i å få opp kursen til 4 pga opsjonene. Så vidt jeg husker må man ha jobbet der i 3 år for å få alt man er tildelt så CEO får alle om 2.5 år. Er kursen 4+ da regner jeg med at de fremdeles deler ut greie utbytter

1 Like

Ingen som tørr ta i Kitron nå, selv om de tjener penger. Ingen rører selskaper med lav daksomsetning i disse børsuro tider

2 Likes