Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Jeg økte en del på 2.5 :slight_smile: men er enig i at kjøper du Kitron så blir sittende en stund.

Det pleier å gå greit å selge ved kvartalsrapportene.

Spørs hvor mye du har tenkt å selge :wink:

1 Like

Har kjøpt tilbake en liten post her om dagen.

Hvorfor skal man selge ett selskap som har 220,5 % økning i EBIT de siste 5 Q :grinning:
Tror att noen ganger må man ha litt tålmodighet og se hvor det bærer henn, er forresten en stund siden de har meldt noen kontrakter eller?

1 Like

Ja KIT er jo opp 57,65% i år så vi kan ikke klage :slight_smile: Jeg har foresten vært aksjonær i KIT siden 2010 i denne runden men tror jeg første gang var innom KIT i 2002/2003.

EDIT: var foresten innom alphatron industrier :

http://norma.netfonds.no/release.php?id=19990325.OBI.29

Ny avtale :slight_smile:

"(2015-09-03) Kitron AS, a subsidiary of Kitron ASA, has signed a contract with a
leading supplier of medical equipment. The agreement specifies that Kitron for
specific products will be the supplier for a period of approximately two years
from 2016. In this period the expected turnover linked to the contract is
between NOK 100 million and NOK 120 million. Production will take place at
Kitron’s plant in Arendal.

The agreement may be extended after the current two-year period."

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=384896

3 Likes

En stor kontrakt for Kitron, ser at kursen spratt 8-9% opp på direkten.

2 Likes

Ja, på hele 511 aksjer på ca 30 min :wink:

1 Like

Hyggelig dag, jeg har NATTO, Opera og Kitron.

1 Like

Lover godt for fremtiden da

2 Likes

Et bra kvartal til med samme guiding som tidligere så etablerer den seg over 3kr.

2 Likes

Denne ville nok være høyere uten denne kontrakten også men folk “tørr” ikke kjøpe aksjer med dårlig omsetning. Tror dette kan bli ei meget god sparebøsse fremover likevell. :+1:

2 Likes

Hva har dere som langsiktig kursmål? Si om 1 eller 2 år?

Det kommer jo ann på det generelle børsklimaet og om Kitron forsetter i sitt gode spor, de nærmer seg 100 mill i pluss i året slik det ser ut nå. I tilegg har Ceo utalt att Kitron skal bedre sin lønnsomhet betydelig i 2015.
PE på rundt 9 er rimelig, forutsatt att Ceos uttalelser om betydelig bedret lønsomhet slår til, tror jeg dobling av kursen ila, ett år ikke er å be om for mye

3 Likes

De dro inn ca 13 mill i q1 og ca 13 mill i q2, så for meg ser det ut som de er på vei mot rett over 50 mill, og ikke 100 mill.Jeg ser heller ingen økning fra q1 til q2 selv om vi har en økning fra 2014 til 2015.

Hvis en PE på 9 er rimelig slik som du sier så skal kursen være lavere enn den er i dag, altså dere bør heller shorte aksjen.

At en dobling i kursen ligger i kortene om bedriften klarer å bli betydelig mer lønnsom vil faktisk kreve mer enn dobbelt nettoresultatet. Vanligvis er det å be om mye at en bedrift skal doble nettoresultatet, spesielt på ett eneste år.

1 Like

Beklager jeg så på resultat før skatt, 22,1 Mill. er villig til å gi Ceo en sjanse til å bevise sine påstander, jeg vet ikke hva han legger i betydelig bedring av lønnsomheten. Men han bruker sterke ord så tror ikke han hadde sagt det slik hvis han ikke var forholdvis sikker i sin sak.
Kitron har økt EBIT med 220,5% på 5 kvartaler, sier ikke att det forsetter men synes det er meget bra så langt.
EBIT 2014 30,1 Mill
EBIT hittil 2015 42,9 Mill
Disse tallene taler vel for seg selv Aflam, blir nok godt over dobling av resultat for Kitron :smile:
Edit: de dobler nok sannsyneligvis resultatet allerede etter Q3, så Q4 får vi ta som ren bonus.

1 Like

Nå tror jeg du taler om dobling som om temaet var resultat i 2014 vs 2015.

når vi snakker om resultat for ett firma pleier årets resultat å bli målt opp i mot fjorårets resultatet, Men Aflam dette blir flisespikkeri jeg tror Kitron er ett selskap som definetivt er på full fart ut av hengemyra de har sittet fast i, i årevis og att de skal reprises deretter. Hvis du er uenig i det er det helt greit for meg, jeg investerer i det som jeg har trua på og du får velge dine selskaper som av en eller annen grunn tiltaler deg, lykke til.

Vet ikke helt hvor du får tallene dine fra men p/e grovt regnet blir

2.84/(0.08+0.08+0.1+0.03) = 9.8

Evt hvis du baserer deg bare på H1:

2.84/((0.08+0.08)*2) = 8.9

1 Like