Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Kjøperne av de aksjen sitter i hvert fall og gnir seg i henda, selv om jeg tror de kan ha fått ben å gå på etterpå.

Må si meg fornøyd jeg også, fikk kjøpt endel aksjer til 6,5 - 6,6. T.o.m. kjøpet mitt på 8,0x før fallet ned til 6,40 ser smart ut nå. Jeg turte ikke kjøpe med begge henda der nede, men skal ikke klage, jeg kjøpte først og fremst Funcom i stedet. :slight_smile:

3 Likes

Glad jeg ble sittende etter “duppen” fra Q4 tallene nå :slight_smile:

2 Likes

“Litt” omsetning på 8,94 :stuck_out_tongue:

Går veien dette her::money_mouth_face:

– Snakker om betydelig vekst
Elektronikkselskapet Kitron og deres fabrikk i Arendal er en annen arbeidsplass som fikk styrket tro på fremtiden tirsdag. Daglig leder Hans Petter Thomassen i Kitron sier til E24 at avtalen vil sikre en hel del arbeidsplasser i lang tid.

– Uten at vi har fått selve ordren ennå så føler vi oss rimelig sikre på at dette også vil innebære vekst. Men avtalen er på et sånt stadie at vi ikke har noen indikasjon på hvordan vi skal klare å kvantifisere det riktig ennå. Jeg tror likevel vi snakker om betydelig vekst, sier Thomassen.

Han opplyser at Kitron i Arendal i skrivende stund har rundt 250 medarbeidere, og anslår at rundt 40-50 av dem jobber med kontrakter direkte eller indirekte knyttet til Kongsberg Gruppen.
Det som er kommentert nå er at dette er en åtteårs-avtale, med hovedtrykk de første 5-6 årene. Så det er klart det er en sak som gir betydelig langsiktighet, sier Thomassen.

1 Like

Den kjempekontrakten som kongsbergruppen landet med Qatar, kommer til å gi Kitron en eller flere feite kontrakter i nærmeste fremtid. Spent på størrelsen på disse.

Kitron RT 9,35. Mulig att markedet begynner å spekulere på, att gigantkontrakten til Kongsberg vil gi kitron noen gode år fremover. Skulle det komme middels til store kontrakter fra Kongsberg, vil det legge seg oppå en allerede pen ordrebok.
Det fine er att dette eventuelt kommer nå, etter att kitron er ferdig med oppgradering av både fabrikk lokaler og produksjonslinjer. Å med automasjons prosessen godt i gang, forventer jeg ikke att de får problemer med kapasiteten heller.
Slenger på en liten :rocket: her nå, mener Kitron er meget godt rigget for vekst fremover.

2 Likes

Ser bra ut fundamental, og ser bra ut teknisk. Bra omsetning i dag og tester motstanden på 9,35 igjen.

1 Like

Oppgang på høyt volum, nedgang på lavt volum
image

1 Like

image
image

Selgeren:

4 Likes

Hegnar: DUMPER ALLE AKSJER I KITRON.
De hadde kunnet skrevet dette også:
Nordeafond kjøper kjempepost i Kitron.
Nå er det bare en bisetning på slutten. Her er vel spørsmålet hvilken hedding som skaper mest klikk.

1 Like

Akkurat i Kitrons sitt tilfelle har det ikke slått negativt ut for kursen, att storeiere har solgt seg ut.
Tvert i mot, den første store insideren som solgte var jo Sievi. De solgte på 5,10 den 29/9.16
Deretter har det jo vært en tre, fire store salg gjort av insidere.
Sist men ikke minst mente gladgutten Stig Myrset att kitron var ett godt kjøp når han tok den inn den 29/1. kursen var denne dagen 7,90 Han skriver dette om sin begrunnelse for å ta inn Kitron:

Direktøren ser tre faktorer som kan drive kursen inn i tosifret territorium.

  • For det første vil den globale høykonjunkturen understøtte god resultatvekst. Dernest åpner en sterk balanse for ekstraordinære utbytter. Til sist bør prisingsgapet mot resten av markedet snevres inn. Her kan nevnes at forward P/E er 16,6 på Oslo Børs. Det er 44 prosent over nivået i Kitron, avslutter Myrset.

Ja ja, han trodde vel ikke mye på det han selv uttalte for allerede 12/2 var Kitron ute igjen. Dagskursen var da 7,84, altså en kjempetrade fra Stigern :stuck_out_tongue_winking_eye:
Hadde han hatt litt mere tålmodighet…
Vi står altså i disse dager over 9 kr.
Det som gjør meg veldig foroverlent angående Kitron i disse dager er att, både topp og bunnlinje viser fremgang nesten for hvert kvartall som legges frem. År for år har vært meget bra siden 2015.
2018 ser bra ut og er guidet bra fra ledelsen. Den guidingen kom før kjempekontrakten til Kongsberg ble annonsert.
Vi vet med stor sikkerhet att Kitron som viktig underleverandør til Kongsberg, kommer til å bli tildelt kontrakter fra denne avtalen. Jeg tillater meg derfor å spå att deler(hvor mye?) av disse eventuelle kontraktene vil legge seg oppå en allerede pent voksende topplinje.
Liker også att kongsberg sier att hovedtrykket av omsetningen fra avtalen, som er på 8 år. Kommer de første 5-6 årene .
Noen andre som har tanker om Kitron for 2018-20? Hva ender omsetningen på i 2020? Kitron guidet 3000 Mill for 2020 i 2014. De guider nå att de er litt i overkant av interne mål .

1 Like

Hvis økonomien ikke kollapser, så er de i rute til 3000 mnok i omsetning i 2019. :slight_smile:

Det var jo et innsidesalg. Da er det vel mest interessant hvem selgeren er?

Joda enig i det men, Hegnar er veldig flink til å vinkle overskrifter til klikk vennlig ordbruk.
Begrunner Innlegget mitt i neste post. Historikken viser ivertfall, att det har lønnet seg å sitte musestille. Men det er jo like mange grunner til att folk kjøper, som att folk selger.
Dumper aksjer er vel bare ett skritt før : Rømmer skuta :hugs:

Enig i at denne overskriften hadde passet bedre om de hadde lagt inn en salgsordre i markedet på 7kr og dratt på ferie. Tviler på at Nordea fondene følte at de ble dumpet på :stuck_out_tongue:

2 Likes

Nettopp. Det er jo to profesjonelle parter som har solgt/kjøpt. Jeg kan ikke forstå annet enn at Nordea har gjort svært grundig research før de brukt 75 MNOK på Kitron-aksjer. Det er selvfølgelig oppside til prisen de betalte, 8,90. Greia er vel at de to Athananse-fondene ønsker et høyere risk/reward nivå enn det Kitron gir.

Dette blir som forrige storsalg på 6,46, det er trygt å gå inn på samme nivå som en stor investor, selv om en annen selger. Det var faktisk den transaksjonen som gjorde at jeg økte med 25%. Jeg hadde sittet på gjerdet hele veien ned fra 8 kr.

Min konklusjon er at det nå er trygt å gå inn på 8,90, ellers hadde Nordea holdt seg langt unna. Tipper det også betyr at vi ser 10 kr innen ikke altfor lenge. Det er verdt å tenke på at Kitron ikke trenger å vokse for å forsvare dagens kurs (P/E 15,8), men med en økning i ordrereserven på 30% før evt kontrakter fra Kongsberg Gruppen, så er det jo usannsynlig at det ikke blir vekst. Som jeg skrev over, jeg tror Kitron når målet sitt om 3000 MNOK i omsetning i 2019, ett år før planen. :slight_smile:

4 Likes

Antall ansatte i Kitron siger oppover, nesten for hver mnd.

1 Like

På samme tid i fjor var det 660, nå 757. Nesten 100 flere eller 15% flere. Blir nok 3-10% vekst i omsetning av det ja. :stuck_out_tongue:

1 Like

Kjøpte kitron på 8.62 i dag. Hvorfor? Fordi jeg er på jakt etter gevinst :slight_smile:

Kitron%2026032018

3 Likes

Worst case, så kan du vente til 23. april og få 55 øre pr aksje i utbytte. Tviler på at aksjen faller til 8,07 etter det :stuck_out_tongue:

1 Like