Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Tanker rundt denne videre?

Stiger jevnt og trutt med en og annen dupp. De leverer jo massivt til Kongsberg som er i ferd med å vinne SINSYKE kontrakter hvor KIT er underleverandør.

1 Like

Var innom 8,84 i dag, 3 øre fra 10-år intradag high på 8,87 fra 2017 (8,85 ved stenging)

2 Likes

Fra 2-timers chartet, så er det i ferd med å danne seg en HS-formasjon. Jeg tror ikke den blir noe av, pga støtten fra toppen av skyen som er ca på halslinjen, men hvis den ryker, så tenker jeg vi skal ned til støtten i bunnen av skyen på ca 8,10.
image

1 Like

Jeg tror iallfall Q1 / Q2 blir bra. Ordrebacklog’en økte mye og ser man på hvilke sektorer som øker mest så ser man at industri øker med over 200mill fra 302 i q4 2016 til 513. Selv fra Q3 til Q4 har man en økning på ca 150mill(357->513). Hvis man ser i CMD 2017 pdf’en så ser man at industri defineres som en “short-term sector” som vil si at det normalt er kort tid fra man får orden til den settes i produksjon/leveres.

3 Likes

HS som jeg nevnte forrige uke slo til, og reverserte mye av oppgangen etter Q4-tallene. Jeg solgte faktisk ikke noe i denne omgang. Q1-tallene kommer mot slutten av april, og Kitron har etter min oppfatning guidet sterk Q1-vekst.

Fra 2-timers chartet:


HS-formasjonen indikerte et fall ned til ca 8 kr, men har nå truffet bunnen av skyen, og motstanden fra forrige topp. Jeg regner egentlig med at det snur oppover herfra.

5 Likes

Ikke direkte KIT ( men ser ut som kursen reagerte på denne ) :

“et program med et potensial i størrelsesorden NOK 15 milliarder over de neste åtte årene. Programmet vil bli det største i KONGSBERGs historie og medføre 15 000 norske årsverk og involvere over 170 norske underleverandører.”

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=446336

2 Likes

Ironisk nok, så har ikke kursen til KOG reagert på dette! :smiley:

KOG steg vel 12kr etter meldingen ?

Forsinkede kurser :blush:

1 Like

Dette åpner jo bare opp for att Kitron har en enda større sjanse, til å passere sitt langsiktige mål på 3000 Mill med god margin.
Skulle det skje kan man jo bare drømme om fremtidig kursutvikling. :hugs:

1 Like

Ser at vi intradag har vært oppe i 8,90 i dag, det er det høyeste siden 2001. Tenker vi må over 9 kr for at det skal kvalifisere som et brudd opp. Neste fibonnaci-extension er på 10,27, men det ligger vel et kursmål ute på 10 kr som også er et fint rundt tall, så ser på det som neste motstand.

image

1 Like

Viss Kitron gir oss en kontrakt nå så, er vi forbi 9 kr.

1 Like

15 min forsinket ordrebok: Ligger ikke mye til salgs over 9 kr, og ikke så mye opp til 9 kr heller. Ligger bra an til en skikkelig ketchup-effekt når motstanden på 8,80 - 9 kr gir etter.
image

1 Like

Solid avsluttning av Kitron i dag, med ny 15-year-high, på 9 kr.


Klart størst volum på dagene med oppgang.

1 Like

Slutta 9,0 de va oppgangen sin det, uten å ha fått tildelt en eneste kontrakt.

1 Like

Kitron har kontrakter med KOG på endel av det KOG fikk 15 mrd kontrakter på, så det tar bare litt tid før KIT får de kontraktene. :wink:

1 Like

Lurer på hva Creades tenker nå. De solgte jo 17,8 mill aksjer på 6.46 i desember…

1 Like