Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

65k aksjer kjøpt, 56k aksjer solgt. Alt i alt, så kansellerte jeg den siste salgsordren min nå. :stuck_out_tongue:

Han som solgte hadde jo bra med aksjer og opsjoner.

Noen som har lyst til å selge billigere enn det hele (?) styret i Kitron kjøpte aksjer for?

EDIT: regnefeil, takk @Natwo

2 Likes

Ble vel kjøpt 65 226 aksjer og solgt 56 544? :slight_smile:

1 Like

Disse kjøpene var veldig bra, ikke så store men godt spredt på flere sentrale personer i Kitron (styret) To dager til nå så er min inngangs kurs, justert for utbytter 1,53. Tipper att til neste mai er jeg rett under 0,90 . Viss verden ser noenlunde normal ut blir jeg sittende i denne i flere år fremover. Kitron er den desidert beste investeringen min ever i aksjemarkedet.
Kitron og ledelsen leverer det de har sagt år etter år. Pr nå ligger de jo til og med litt foran sine egne estimater angående omsetnings veksten.

Kitron var på presentasjon hos SB1 markets i dag. De hadde en bra gjennomgang av selskapet. Nøkternt fremlagt uten store fakter, beina godt planta på jorda. Fabrikken i Litauen går for fullt, de har planer om å utvide denne i nærmeste fremtid. De var også posetive angående fabrikken i USA. De hadde også nevnt att de var optimistiske på vegne av Arendal. ( Arendal vil vel ha mesteparten av produksjonen av kontrakter fra kongsberg). Summa sumarum en god presentasjon. :+1:

2 Likes

Høres bra ut. Du var på presentasjonen mao? :slight_smile:

Nei dessverre, jobbet. Fikk tilbudet men ikke mulig å ta fri fra jobben. Fikk referat fra Megleren min som hadde overvært hele fremleggelsen.

1 Like

Det var tydligvis overbevisende info for mer enn meg, sammen med innsidekjøpet. Tenker vi har etablert oss over 9kr nå. :slight_smile:

1 Like

Det gjør vondt å sitte utenfor Kitron når den stiger og du trodde det motsatte :joy:

westland
I dag kl 18:15

Har folk misforstått noe de 2 siste dagene…det er kitron selv som kjøper dyre aksjer for så å gi dem GRATIS til sine ansatte…10 talls millioner er brukt på å kjøpe aksjer til kr.9,09…HER BRUKER MAN 10 TALLS MILLIONER AV AKSJONÆRENE SINE PENGER…MED DET RESULTAT AT NESTE Å ÅR BLIR DET INGEN EKSTRAUTBYTTE SOM I ÅR…MANGE AV DE ANSATTE HAR FÅTT FRA 6656 OG OPPOVER…DETTE ER JO NEGATIV FOR AKSJEN DET NESTE ÅR OG BURDE FÅTT AKSJEN TIL Å GÅ NED…DET ER ALTSÅ INGEN INNSIDEHANDEL DET ER SNAKK HER ER DET GRATISAKSJER TIL ANSATTE…1 MILLIONEN AKSJER SOM GIKK I GÅR GIKK OFF-BØRSEN…HADDE NOEN LAGT UT 1 MILLION AKSJER PÅ DET ÅPNE MARKED I KITRON HADDE AKSJEN RAST 20 PROSENT

Kitron buller :blush:

1 Like

Da har jeg solgt aksjene jeg kjøpte i Kitron etter fallet ned til 6,50. Fikk 9,13 i snitt, så hadde vært lurt å sitte på dem, men trøster meg med at jeg fikk godt betalt for å ha troen på Kitron når få andre hadde det.

Jeg har fortsatt troen på Kitron og har i utgangspunktet tenkt å sitte på på resten, som fortsatt er en liten økning fra antallet jeg hadde gjennom store deler av 2015, 2016 og 2017. Nå har jeg i hvert fall en krigskasse hvis ting utvikler seg anderledes enn planlagt. :slight_smile:

image
@Nofun hva lukter dette for noe?

2 Likes

Den første lukter billige aksjer :joy: Skulle nesten tro det var pølsefingre involvert.

Hva er det som skjer i Kitron i dag?

Pølsefingre ?

Edit: Fikk litt sjokk da jeg så at det lå 400k på 6kr :smiley:

1 Like

Ja jeg også! Nå solgte jeg det lille jeg hadde på 9.33. Har ligget med salg på 9.60 en stund, men gav opp.

Prøvde å skaffe meg ekstra billige aksjer, men var umulig!!

Hva i h*? Plutselig ser jeg at porteføljen min viser -11% på KIT, men nå er den tilbake på -0.5%… Var det pga de 400k @6kr?

Bingo, noen tasta feil, eller hadde et behov for å komme seg fort ut.

1 Like

Var vel en dump som tok ut hele ordeboken og laveste salg var på 8.32kr før handelen ble stoppet. Jeg hadde tatt alt på 6kr hvis handelen hadde åpnet på det nivået :slight_smile:

"We are pleased to announce that Kitron Lithuania was named “Exporter of the Year” at the annual conference of the Lithuanian Confederation of Industrialists (LPK). The annual conference honored ten companies for their outstanding contributions to science, technology and exports and their influence on the development of the Lithuanian economy. This is the third consecutive year that Kitron is among the winners. "

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6399597561715441664

6 Likes

Interessant å se hvordan det går med samarbeidspartnere, KOG: https://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180515.OBI.20180515S8

Aktiviteten holder seg på et stabilt nivå i Kongsberg Maritime, men marginene
påvirkes av prosjektsammensetningen. Samtidig har vi midlertidig lavere
aktivitet i enkeltområder på forsvarssiden.

Det med svakere på forsvarssiden stemmer bra med det Kitron skrev? Videre så ser det nok lysere ut:

Konsernets forsvarsområde har et svakere kvartal mot tilsvarende kvartal 2017.
Dette må imidlertid ses over flere kvartaler. Ordreinngangen vil svinge
kvartaler mot hverandre som følge av at forsvarsmarkedet er preget av relativt
få, men store kontrakter. Kvartalet inneholder flere viktige hendelser som
bekrefter posisjonen vår, inkludert to kontrakter for leveranser til
F-35-programmet, signering av viktig intensjonsavtale med Qatar, og i april
signerte vi avtale om sjømålsmissiler til Malaysia, sier Håøy.

1 Like