Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kitron (KIT)

Utbetaling i begynnelsen av mai men du må eie aksjen 30 april .

5 Likes

19/02-2019 13:30:09: (KIT) Mandatory notification of trade

3 Likes

Pent skybrudd i Kitron:

Siste dag inklusive 40 øre utbytte er 30. april 2019, det blir omtrent som cashback, kjøp for 9 kr, få tilbake 40 øre. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Kitron in Pareto portfölj

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Analytiker-stokker-om-anbefaler-ni-aksjer

3 Likes

Bra spotta erpe. :+1:

1 Like

Byggetilatelse i orden for ny fabrikk i Polen, i starten vil denne gi 190 nye arbeidsplasser.
https://pomorska.pl/grupa-kitron-moze-juz-budowac-swoja-hale-w-grudziadzu/ar/13935333

6 Likes

Jepp, de fortsetter å utvide :sunglasses:

1 Like

Gikk nettopp 500k på 8.80

4 Likes

Kitron i bulltrend? :stuck_out_tongue:

1 Like

Har blitt krysset 3 poster i dag på tilsammen 1,05mill aksjer.

3 Likes

12/03-2019 14:25:37: (KIT) MAJOR SHAREHOLDING NOTIFICATIONS

image

1 Like

Fra Q4-tallene:

EBIT-margin på 6,0 prosent, sammenlignet med 6,1 prosent i 2017. EBIT-marginen uten engangseffektene i fjerde kvartal var 6,2

Guiding:

Driftsmarginen (EBIT) ventes å være mellom 6,2 og 6,6 prosent
For 2019, Kitron expects revenue to grow to between NOK 2 900 and 3 200 million

Det gir forventet EBIT på 179,8 - 211,2 vs 156,1 for 2018, eller 15,2% - 35,3% vekst i EBIT. Kitron har såvidt jeg har fått med meg levert på guidingen sin siden 2015. :slight_smile:

1 Like

Jeg sitter å ser på sparing til barna. Der skal jeg ha en portefølje med enkeltaskjer som krydder i tillegg til fond og litt riksdaler. Kitron peker seg ut som et selskap det kan være lurt å investere i for framtiden. Noen tanker @Christian

2 Likes

Jeg kan komme med et innspill.

De lager sentrale komponenter til JSM raketten.

Den er i ferd med å bli standard på flere F35 flåter rundt om i verden…

:wink:

1 Like

Kitron er svært utsatt for dårlig makro, pga hvor de sitter i verdikjeden. Hvis det blir bare bittelitt overkapasitet, så synker marginene. Samtidig, Kitron har sine nisjer og de har jobbet knallhardt for å forbedre marginene sine, så det kan bli noen sure år etterfulgt av noen svært gode år. Det er det vi sier nå, hvis man ser på 2013 og 2014 vs 2015, 16, 17 og 18. Kitron har svært lite gjeld og vil kunne holde det gående lengre enn det jeg tror konkurrentene kan.

Ledelsen virker veldig kompetent og treffer bra på guiding og oppdaterer markedet hvis de ser at de f.eks er sikre på at de treffer i nedre eller øvre del av guidingen. CEO-en er for tiden ute pga sykdom. COO-en virker på meg svært kompetent, så det går nok bra i en periode.

Så, kort sagt, så sitter jeg med ganske mye Kitron-aksjer og har økt nylig. Synes også det ser bra ut rent teknisk, og kjøper man før 30.04, så får man med 40 øre pr aksje i utbytte. :slight_smile:

3 Likes

Huffda… her kom det noen etiske betraktninger jeg ikke var forberedt på å ta. Kan bli noe jeg må svare for i framtiden.
Man kan argumentere for at det er nødvendige saker for å oppprettholde ro og stabilitet osv.

Er du redd for at bedrifter du har eierskap i skal tjene penger på krig og andres elendighet og måtte svare for det i ettertid? Det er ikke selve våpenet og delene i det som er ondt og har uetiske hensikter? Det er personene som kontrollerer våpnene som potensielt skader andre. Jeg syntes avskyen heller bør rettes mot ansvarlige myndigheter/personer. Norge kaller seg fredsnasjon samtidig som det eksporteres enorme mengder våpen materiell. Om jeg husker riktig er det den tredje største eksportnæringen i dette landet. I såfall må myndighetene være hyklerske. Er det riktig å fordømme et selskap som utnytter rammeverket og vilkårene som er gitt?

Stor forskjell på å ta aktivt eierskap, mange fasetter i dette.

2 Likes

Forklar gjerne nærmere for jeg ser ingen etiske problemstillinger.