Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Knockoutwarrant - Oljeprisen: B longolj ah czk

Tar en liten risikabel bet på at oljeprisen skal opp igjen. Kjøpte derfor denne warranten på 0,22.

Knockout på denne er på 32,558 USD

Dette er høy risiko, så jeg er ikke inne med så voldsomt mye. Morro. Bli gjerne med :smile:

2 Likes

Kan du si noe om hvordan denne funker? Blir den automatisk solgt eller nullet ut ila dagen el?

Hvis jeg har forstått det rett så går denne ut 14 Januar. Om oljeprisen skulle bikke ned på knockouten så ryker alle pengene. Hva som skjer 14 Januar om man fremdeles er inne, er jeg noe usikker på, men personlig kommer jeg nok til å selge meg ut før den dagen.

The asset underlying the Securities is the ICE Brent Crude Oil
Futures Contract (Reuters page LCOG6) on the Exchange with
delivery month of February 2016 (Expiry Date: 14 January 2016)
(the “Underlying”)

Les mer om dette verdipapiret her:

Må ærlig innrømme at jeg her har gått inn i noe jeg ikke vet 100% alt om. Leser på hjemmesiden til Commerzbank følgende: Oil Brent Future Feb 2016. Mulig den varer helt til Februar også.

Jeg må undersøke dette litt nærmere, men jeg vil nok ikke være inne i denne mer enn denne uken vil jeg tippe. Snakk om et par dagers investering.

Skal være litt OBS på denne nyheten:

Den meldingen om lager tall skulle jo fått oljeprisen oppover, nå ser vi at oljeprisen cracker fullstendig sammen.
Eg klarer ikke helt å se sammenhengen med oljelagertall sett opp mot produksjon og forbruk, det virker jo til å være rene Lotto greiene.
Ventes tallene opp, så går dei ned og motsatt, prisen deretter, så har vi dollaren som gjerne går opp, når olja går ned.

Vet ikke hvorffor eg skrev dette, men skjønner antagelig lite av sammenhengen, så da var det vel derfor da :wink:

1 Like

Og der tapte jeg alle de pengene.

Tør jeg spørre hvor mye du satset?

Ikke mye. Har brent meg på warrants før, jeg lærer visst aldri. Må holde meg langt unna dette. Jeg kjøpte 10000 warrants til 0,22, altså 2200kr. Så er ikke så all verden å grine over :smile: men surt for det.

2 Likes