Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

Den skal nok gå under emissionsniveauet … her er det bare at vente. OSE skuffer aldrig på det punkt.

Nja, tvilsomt at den går under. Men gjør den det, er det jo bare å hamstre for å få ned snitt og legg de i skuffen etterpå…

Takk for svar!

1 Like

Pointen er at man må overveje hvorfor selskabet i første omgang har brug for at hente penge.

Når bil fabrikker er stengt, så sier det seg selv…

Og de hadde en svak balanse fra før :slight_smile:

Pointen er igen her at den nemt kan falde lavere, hvis fabrikkerne fortsætter med at være lukkede.

Det skal mye til for at de ikke kommer i gang igjen :slight_smile:

Det håber vi naturligvis.

La oss si markedet faller 10%, så det blir overkapasitet og koa ikke vinner nok kontrakter, eller vinner dem på dårlige vilkår. Da vil de trenge penger igjen. I 2019 som var et helt greit år tapte de penger. Dvs hvis man ser på cash flow. Problemet er at de stadig må investere samtidig som det ikke gir gode nok inntekter

Ex reparasjonsemisjon i dag

1 Like

vil d si at man kan kjøpe aksje i dag emi

1 Like

Les deg litt opp :slight_smile:

Nei, den emisjonen som er gjennomført var en rettet emisjon mot noen få store aksjonærer.

Senere i sommer kommer (sannsynligvis, det mangler vel en formell godkjenning) en såkalt reparasjonsemisjon der de som satt med aksjer per 20. mai får rett til å kjøpe til samme kurs. Dersom denne ikke blir fulltegnet kan det være mulig å kjøpe seg inn uten at man hadde aksjer per 20. mai, men aksjonærer per 20. mai har fortrinnsrett.

(Si fra om jeg skriver noe feil, dette er slik jeg har oppfattet situasjonen)

1 Like

takk for svar.

Fra E24:
Eks.
Kjøpt Onsdag EOD 1,47
Selger i dag for 0,73 kr
Deltar i rep emisjonen hvor vi antar at vi får 6,5 nye aksjer.
Da blir din gjennomsnittlige pris 0,28kr.

Edit:
Det er ein logisk feil i regnestykke mitt over. Finn du den? :slight_smile:

(1,47 - 0,73 + (6,5 * 0,1) ) / 6,5 =

Notice of Extraordinary General Meeting

Flaggemelding

Financial calendar

Med kurs på 66 øre får man da mcap på rundt 7mrd. Eller tilsvarende 15kr kurs før emi som dro inn 1 mrd. Beste short kandidaten jeg har sett.

@Evilfreud kan du se om det er noen koa aksjer til låns?

Enig i at dette er en ganske vill prising dersom markedet fortsetter å være så labert som nå. Men det skal vel ikke så mye gode nyheter til om nybilsalg før en kurs på rundt halvparten av det kan forsvares?

1 Like