De er fort ute
Er det rart de er rike? Snakk om lettjente penger.
Nei, de kommer jo alltid til dekket bord
Altså, emisjonene ble jo annonsert 20. mai og aksjen korrigerte ned 50% neste børsdag. Tenker du at den skal ytterligere ned akkurat i dag fordi det endelige vedtaket om emisjoner ble fattet på EGM?
Alle småaksjonærer som satt med aksjer 20. mai får for øvrig også nå kjøpe på 10 øre, med ca 7 tegningsretter per aksje man satt med.
hm solgte nesten alle 15 mai
Hvis man ser på emissionen i NAS var der ingen mulighed for at få aktier (uden forudgående tegningsretter). Hvordan ser I muligheden for at få aktier i KOA som følge af den aktuelle emission?
Snakker vi tildeing af 200 stk som i NAS?
Utfra mcap, så burde aksjen være på ca 17 øre etter emi. Dvs gammel mcap + ny kapital / aksjer totalt. At kursen har gått 4x er bare tull i mine øyne.
Da har du ikke gitt noen verdi til at de har gått fra en svært uavklart situasjon mtp likviditet til å nå ha skaffet emisjonskapital så de kan dekke løpende utgifter samt reforhandlet vilkår for kreditt (ref nyhet i går)?
Mottatt søknad om midlertidig opptak til handel på Merkur Market
Det kan du jo si, men dette er penger de trenger for å holde seg flytende i år, ingen varig løsning. Før Covid-19, så slet koa med at investeringene ble altfor store, så det klarte ikke få positiv cash flow. Med hardere konkurranse pga mindre marked, så det jeg ikke for meg at den situasjonen er på bedringens vei.
… For å si det sånn, jeg synes måten de gjør avskrivninger på er litt suspekt. For meg ser det ut som de på et tidspunkt må ta ekstraordinære avskrivninger. Det er ikke heldig.
Vet du når vi får tilgang på emi aksjene?
Jeg eide x - antall kjøpt 20.mai og solgt 22 mai, dårlig business, men shit happens…
Var det ikke i juli det stod da? De meldingene deres er jo så lange å tungskrevne at jeg faller fort ut
Ok, får sjekke nærmere opp i det når jeg får tid.
Hvis de får godkjent prospektet nå snart kan tegningsperioden på 2 uker starte allerede i mndskiftet til juli med utdeling av aksjer medio juli. Blir det forsinkelser med godkjenning av prospekt så får vi ikke aksjene før i slutten av august og kanskje sept. Kom mye god info i møtet 10.juni så anbefaler en gjennomlesning av presentasjonen!
Disclosure in Kongsberg Automotive ASA
Kongsberg Automotive ASA – New share capital and nominal value registered
… og så starter ørkenvandringen ned til 0,1 NOK
17 øre mener du 10 øre er undershoot
Hvis jeg skal titte i spåkulen min så vil jeg si at den kommer til å dippe ned til rundt 0,20-0,25 den dagen de siste emisjonsaksjene kommer i markedet, for så å klatre tilbake til rundt 0,35-0,40. Hva som skjer ukene etter det vil jeg ikke forsøke meg på å spå.