Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

KOA-ME - Opptak av nyutstedte aksjer til midlertidig handel på Merkur Market / Admission to temporary trading of newly issued shares on Merkur Market 17.06.2020

Når faktuelle investorer (de som nu har kastet friske midler inn i selskabet) samt selskabet selv vurderer selskabet til at have en værdi på maksimum 1 Milliard - så er det jo “inspirerende” at se at “gamle” nuværende aksjonærer være troende på at selskabet skulle 10 ganger mere værd. Jeg tror ikke det hjelper, men vil uansett ønske dere lykke til.

Ja folk forstår ikkje hva børs faktisk er og dermed heller ikkje hvordan den fungerer.
Dert er ikkje som du handler i eks ein butikk. På børs kan du faktisk finne penger " på gata " og alt du treng er å ta den.
Forstår psykologi er viktig på børs.

Folk ser bare på hva kursen er og hva den er nå.

Med dagens markedsprising av KOA-ME (0,30) og KOA (0,54) papirer så indikeres totalverdien på KOA som selskap til over 3,5MRD NOK. Tror denne vil komme ned men ikke til 1MRD NOK (Cash beholdning). Et sted i mellom. Selv satser jeg på å overtegne i rep-emi og få solgt minimum halvparten opp mot 0,17 øre. Resten skal jeg avvente og se litt med.

2 Likes

KOA 54 øre, KOA-ME 19 øre.

Regner med Spetalen selger fort som f, samme med Fredly :slight_smile:

2 Likes

Hvilke meglere tilbyr shortsalg av KOA?

1 Like

FLAGGING - KONGSBERG AUTOMOTIVE ASA

KORREKSJON*: FLAGGING - KONGSBERG AUTOMOTIVE ASA

Primary Insider Notification/Disclosure of shares

Ikke utænkeligt at den skal ned og teste 17 øre, når aktierne overflyttes til OSE; hvad er jeres tanker her?

1 Like

Genialt trekk dette her da, selger aksjer på 40øre, og kjøper like mange nye aksjer med verdi 17øre. :joy::joy:

Helt latterlig den differansen i KOA og KOA-ME. De mest lettjente 10mill+ noen tjente i går :partying_face::joy:

3 Likes

Ja det er merkelige greier dette. Det er altså noen som tilsammen har brukt 21 millioner kroner foreløpig i dag på å kjøpe noe som de kunne brukt 10 millioner på i stedet. Det eneste de får for dobbelt pris er muligheten til å selge dem igjen på OB på et tispunkt før de får konkurranse fra milliardene som allerede kan handles på Merkur. En ting er sikkert: Etter sommeren handles alle aksjene til samme pris.

Funfact er at det kommer sannsynligvis til å bli omsatt flere aksjer på Merkur i dag enn det er mulig å handle på OB totalt.

2 Likes

Absolutt alle som eier KOA idag, burde jo følge samme eksempel. Selge KOA og kjøpe KOA-ME. Forskjellene mellom de to minker stadig, men fortsatt får man dobbelt så mange aksjer for hver krone på Merkur fremfor OB.

Er litt fristet til å kjøpe på Merkur selv, men tror egentlig den skal lengre ned før den snur, så jeg avventer. Følger ikke selskapet, og det er ikke noe jeg normalt investerer i, men kommer det langt nok ned skal vi nok få en god oppgang etterhvert når ting normaliserer seg. :+1:

1 Like

Ditto, men jeg klarte ikke å motstå fristelsen om å kjøpe noen bare på gøy jeg da. Med 10,4 millarder aksjer etter sommeren, så verdsettes selskapet til kun 1,66 milliarder på merkurkursen, så fullstendig galt kan det vel ikke være med 1 milliard i cash.

Enig i det, tipper bunnen havner et sted mellom her og 12-13 øre, men i løpet av 1-2 år kan den få et kraftig løft, så om man har inngang under 20øre, så har man et greit utgangspunkt tror jeg. :ok_hand:

Er nok mange småsparere som brenner seg på denne. En ting er at du ikke får kjøpt aksjer på Merkur til ASK, så kan nok hende mange tenker at “same same but different” og bare kjøper “siden den er jo så lav i forhold til for bare noen uker siden”.

Edit: ASK=aksjesparekonto

Det store mysteriet for meg er jo hvem som kjøper på OB. Så jeg tok en tur på dark net (hegnar) for å finne forklaringen. Og der kan man fra i forigårs finne utsagn som:

“KOA over 1 krone i ettermiddag eller i morgen. Jeg er tungt lastet og har ventet på denne oppturen og kjøpt aksjer fra de som har “gitt” dem vekk. Men billigsalget er snart slutt ser jeg. Disse aksjene sitter jeg på til KOA er over 2 kroner igjen. Kan gå fortere enn mange tror.”

Eller denne fra i dag:
“Kjøpte noen KOA-aksjer på 0,30 i dag tidlig. Tenkte jeg ville gå for merkevaren og ikke noen billig kopi. Må si de har gitt litt mer kvalitetsfølelse enn de andre pirataksjene”

:rofl: :rofl: :rofl:

3 Likes

Han sitter sikkert med veldig mange aksjer…