Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

18/03-2019 10:51:12: (KOA) Purchase of KOA shares

18/03-2019 17:38:04: (KOA) Corr* : Purchase of KOA shares ***

21/03-2019 17:08:46: (KOA) Primary Insider Transaction



image

Omsetningen er på 28,3 kr pr aksje, 10% ebit blir da 2,83 pr aksje og 2/3 av det blir resultat på 1,88 pr aksje. Friskt når aksjen prises til 5 kr. :stuck_out_tongue:

1 Like

Ligger akkurat på hovedstøtten siden 2013. Har vært under denne linja i en periode i 2016.

Skal vi kjøpe litt her da :slight_smile: ?

Jeg har kjøpt litt, så skal jeg analysere søndag og se om jeg angrer meg eller øker mandag :slight_smile:

1 Like

Jeg er svak for industriselskaper med P/E på 6,7, så jeg kjøpte litt i dag :see_no_evil:

Risikoen her er jo selvsagt at folk kjøper ikke bil i dårlige tider, det utsetter de ett år. :stuck_out_tongue:

1 Like


Ref: https://www.statista.com/statistics/200002/international-car-sales-since-1990/

Ser veldig spennede ut!

Vokset gjevnt siste årene og økte marginer.

Fallet kan kanskje skyldes nedgang i bil og lastebilsalg globalt?

2 Likes

Et godt poeng, nå har det vært et par år med nybil boost så hvem vet. Jeg må se mer på det tekniske.

@anon80503862 hvordan ser segmentet ut i dataene dine?

Sortert etter største endring siste 20 børsdager, så må du velge hvilken indeks du mener er relevant å se på. Industri eller forbruksvarer.

En ordentlig selskapsanalyse har jeg ikke gjort, men regner med å gjøre søndag.

ps: Volum funker ikke så godt i oversikten min mens børsen er oppe fordi den bruker dagens volum til å regne noe snitt. Har ikke fått fikset det.

1 Like

Hvis man tar med denne i tillegg, så ser det ikke så bra ut for underleverandører til bilbransjen inn i 2020.

2 Likes

Selskapet har en del gjeld. Ratio på 4.4 per utgang av Q3 19.

The net debt-to-EBITDA ratio is popular with analysts because it takes into account a company’s ability to decrease its debt. Ratios higher than 4 or 5 typically set off alarm bells because this indicates that a company is less likely to be able to handle its debt burden, and thus is less likely to be able to take on the additional debt required to grow the business.

2 Likes

Jeg angret kjøpet mitt, mulig jeg går inn igjen mandag men må ta en mer ordentlig fundamental analyse.

ps: indeks i usa hjalp jo ikke på humøret :slight_smile:

Hvis ingen tok hintet her, jeg var ikke fornøyd med den cash flowen, har solgt med ned med endel tap. Irriterende å ikke ha sjekket cash flow skikkelig. Får de løst den knuten så vil man få en helt annen verdsetting. Inntil da holder jeg en mindre posisjon her inntil videre.

Jepp, det er et problem :stuck_out_tongue:

kjøpte litt KOA på 3,3 syntes det var billig. Er jo kjøpt masse av innsidere på langt høyere beløp så sjanset på å ta noen lodd her. snittet ned på 3,0, men angrer kjøpet nå.

1 Like