Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

Jeg gikk jo inn og ut av koa. Inn pga pen P/E, ut fordi kontantstrømmen var klart negativ med mye gjeld. En krise vet jeg om de overlever uten emisjon…

Hva tenker du om KOA nå Christian ? Ganske billig nå , men dem selger vel ingenting om dagen ?

Ser jeg mangler en “ikke” i innlegget over, men prøver meg igjen:

Jeg tror de må kjøre en emisjon e.l. for å overleve denne krisen. Selv om P/E ser pent ut, så leverte de negativ kontantstrøm, så jeg stoler ikke helt på hvordan de gjør avskrivninger. Enten det, eller så prøver de altfor hardt å vokse uten å ha begrep om risikostyring. Samme hva ender jeg opp i samme konklusjon som når jeg solgte etter å ha hevet bort 30-40k. Stay away.

1 Like

På tide å kikke på denne igjen snart?

1 Like

Tror du de klarer seg uten emisjon? Jeg tenker de vil slite med å få lån nå.

Jeg vet ikke, men klarer de seg uten så er det et bra bet på en syklisk turn. Mulig man bør vente ned mot 1kr.

Kjøp når finansiering et sikret? Skjer det ikke, så slipper man å bry seg. Bilbransjen sliter nå.

Noen som har oversikt over hvor mye Makuria har igjen å selge før de er helt ute?:thinking:

https://newsweb.oslobors.no/message/500397

In conclusion, we see that Kongsberg Automotive will most likely have liquidity needs in addition
to our current liquidity reserves of between €90 million and €150 million for the FY 2020 at a peak level.
Dependent on the severity and duration of the shutdowns, we estimate the peak liquidity needs taking place
in the July to September timeframe. We intend to fund this liquidity need through a combination of debt and
equity financing. The liquidity need range is wide, driven by the wide range of underlying assumptions we
have used for our various scenarios.

Noen som ble overrasket i dag. Litt merkelig :see_no_evil:

1 Like

Emi under 1 krone da. Hva tror du? Uansett billige aksjer etterhvert !

Tenkte på Koa etter å ha hørt Hans Thrane Nielsen prate.
Gikk inn i KOA tråden.
Leste Christian skrive om pengeproblemer.
Snudde i døren.

@Christian :+1:

7 Likes

Jepp, blir fine tall her

Aii er det mulig konkurs her?

Da begynner det kanskje å røre litt på seg igjen?

1 Like

Tror det vil ta en par kvartaler før det tar seg opp igjen :slight_smile:

1 Like

Ser mørkt ut i dag for KOA. Tror dette kan bli seigpining

EBITDA på MEUR 110 i 2019, grei egenkapital, og nå begynner bilfabrikkene å åpne igjen både i Tyskland og andre steder. Det er definitivt lyspunkter her, men likviditet er selvsagt det aller viktigste for tiden og der tar det tid før vi vet noe mer om både investorenes vilje til å delta i emisjon samt långivernes vilje og evne til å kjøpe de obligasjonene de skal legge ut.

Spennende case med stort oppside-potensiale, men først må finansieringen på plass.

1 Like

Hvordan tror du EBITDA blir i 2020? Tror du på D-en de bruker? Jeg er skeptisk.