Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kongsberg Automotive (KOA)

Er jo en høyst spekulativ aksje i en høyst usikker bransje de neste årene. Nå er det vel bare stolleken som gjelder?

1 Like

Er bare abstinenser fra Funcom :smiley: :smiley:
image

1 Like

Jeg tror vi snur her ved 0,17 (Ma100) evt skal vi ned en kjapp washout-tur til 0,157 ish (MA200) i daily. Har forberedt meg på sistnevnte scenario - spekulativiteten i dette papiret gjør at det lett kan slå til.

Fikk litt mer på 0,167 og nesten på 0,162, Har også litt liggende på 0,157. Dette blir evt. 3. strake dagen med fall - kan være kjøpsdagen. Vi får se.

2 Likes

Nå akkumuleres det. Store salgsposter for å sperre kombinert med stadige små drypp/salg for å trøtte ut utålmodige og svake hender. Det er dørgende stille på HO - når det starter å dirre der igjen og alle har fått tatt gevinster i misc selskaper tipper jeg vi skal oppover mot 0,20. Traderne ruler denne.

Tror vi satt en foreløpig bunn her rundt 0,16-0,162

EDIT: Et bullscenario her nå er å avslutte dagen over 0,17. Gir et fint bunnstick og vi closer over MA100 i daily. Aller best hadde vært å ende grønt/blått ref gårsdagens slutt.

Noen videre tanker om denne?
Er akkurat som Funcom jo, evig ørkenvandring ispedd sporadiske ballespark. :heart:

Holder den seg over 0,16 så positivt.

https://newsweb.oslobors.no/message/512959

Henning E. Jensen steps down as CEO of Kongsberg Automotive; Norbert Loers and Robert Pigg appointed Interim Co-CEOs
Henning Jensen steps down as CEO of Kongsberg Automotive ASA, effective
immediately. Also, effective immediately, Norbert Loers and Robert Pigg have
been appointed interim co-CEOs until the Board appoints a new CEO.

Norbert Loers is currently CFO of Kongsberg Automotive. He assumed the position
of CFO in January 2017. Robert Pigg currently holds the position of Senior Vice
President, Off-Highway Business Unit of Kongsberg Automotive and assumed his
position in May 2006.

The Board extends its sincere gratitude to Mr. Jensen for his many years of
dedication, hard work and improvements at KA, particularly for the successful
turnaround of KA’s businesses and for leading the company through the ongoing
Covid-19 pandemic.

The process of finding a new CEO has been initiated.

Kongsberg Automotive-sjefen går på dagen

Så ikke den komme…! Umiddelbart usikker hva jeg skal tenke om det. Han slår meg ikke som mannen til å ta KOA til nye høyder men måten det skjer på er jo bemerkelsesverdig. Kan bli litt volatilt de neste dagene…!

“The Board extends its sincere gratitude to Mr. Jensen for his many years of
dedication, hard work and improvements at KA, particularly for the successful
turnaround of KA’s businesses and for leading the company through the ongoing
Covid-19 pandemic.”

Yeah, right…

“Styreleder i Kongsberg Automotive Firas Abi-Nassif skriver i en e-post til DN at selskapet ikke har noen kommentarer utover det som står i børsmeldingen.” :smirk:

1 Like

Går på dagen uten forklaring. Det blir nok volatile dager ja…

Og hvis noen lurer. Det er ingen som går på dagen hvis ting står bra til.

3 Likes

Slik børs klimaet er nå, går den vel opp på denne nyheten…

Han ga seg på topp :smirk:

1 Like

Litt som i fotballverden når treneren får sparken. Ofte vinner laget en kamp eller to etter at treneren får sparken. Lurer da på om aksjekursen går opp nå🤪

1 Like

Er nok litt avhengig av hvem de henter inn. Om det er en som har “snudd skuter” før, kan det fort gi en bra oppgang i aksjen. Særlig i det volatile lynnet aksjen er i om dagen.

Det ville nok satt fart i kursen, ja. Det går fort opp og ned her, og akkurat nå er det vel mest å gå på oppover.

Jeg er nå helt ute av KOA (ca. 0,15 på mandag) etter denne meldingen. Mistet litt “grepet” på KOA og usikker på hvilken vei dette går nå. Litt for plutselig og overraskende. I det lange bildet helt sikkert ok (og mest sannsynlig bra) men nå på kort sikt er dette mer usikkerhet på toppen av eksisterende usikkerhet. Holder meg unna til det kommer noe mer info - orker ikke mer gambling i denne :slight_smile:

2 Likes